شناسه خبر: 22072 منتشر شده در مورخ: 1399/7/29 ساعت: 14:17 گروه: ورزشی  
برگزاری مسابقات آنلاین شطرنج نابینایان به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید

برگزاری مسابقات آنلاین شطرنج نابینایان به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید

همزمان با آغاز هفته پاراالمپیک، هفته تربیت بدنی و به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید، مسابقات آنلاین شطرنج نابینایان با حضور ۳۸ شطرنج باز از استان های اصفهان، مرکزی، تهران، خراسان رضوی، بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، گیلان، کردستان و یزد برگزار شد.

به گزارش ایران سپید این مسابقات در ۷ دور به روش سوئیس سیستم برگزار شد و زمان مسابقات ۱۵ دقیقه برای هر بازیکن و ۱۵ ثانیه پاداش برای هر حرکت بود.

پس از برگزاری مسابقات، امیر ربی از اصفهان با ۶.5 امتیاز قهرمان شد، فاطمه رحیمی از استان خراسان رضوی با ۵.5 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و مهدی رومی فرد از اصفهان با ۵ امتیاز سوم شد. حمزه مصلح از خوزستان، مریم رحیمزاده از خراسان رضوی و محمدرضا علیزاده از تهران با ۵ امتیاز به ترتیب چهارم تا ششم شدند. نرگس درآمد برترین عنوان بخش بانوان و میلاد رضائی بهترین بازیکن شطرنج بازان بدون ریتینگ را از آن خود کردند. به نفرات اول تا سوم به ترتیب 250، 200 و 100 هزار تومان و به سایر نفرات نفری 50 هزار تومان اهدا شد. البته میزان جوایز نقدی با توجه به صرفه جویی فدراسیون از هزینه های سال جاری با توجه به عدم برگزاری مسابقات به صورت حضوری، جای تأسف دارد و 50 هزار تومان به هیچ وجه در شأن ورزشکاران نابینا و کم بینا نیست. از فدراسیون نابینایان که خود همواره مدعی حمایت از ورزشکاران است، انتظار می رود حال آنکه برای برگزاری یک تورنمنت دیگر هزینه هایی همچون اسکان، غذا و بسیاری از هزینه های دیگر را ندارد، بخشی از این صرفه جویی را به خود ورزشکاران اعطا کند. حتی اگر اسپانسر مسابقات ارگان و سازمان دیگری باشد، می طلبد فدراسیون نابینایان از محل درآمد ها و بودجه های جاری خود، این جوایز را تقویت کند.

این مسئله در خصوص مسابقات غیر حضوری آمادگی جسمانی نیز صدق می کرد.

گفتنی است: این دوره از  مسابقات  آنلاین شطرنج با همکاری اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه ۸ برگزار شد.

امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *