شناسه خبر: 21878 منتشر شده در مورخ: 1399/7/7 ساعت: 14:32 گروه: ورزشی  
ورزش نابینایان و کم بینایان در سایه بی توجهی مدیران ورزشی استانها

ورزش نابینایان و کم بینایان در سایه بی توجهی مدیران ورزشی استانها

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: علیرغم حمایت وزیر ورزش و جوانان از ورزش نابینایان و کم بینایان و اختصاص یک سالن چند منظوره و زمین فوتبال پنج نفره در هر استان به نابینایان، متاسفانه در طی یکسال گذشته هیچ حمایتی از سوی مدیران ورزشی استانها صورت نگرفته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، محمدرضا مظلومی اظهار کرد: با توجه به این که در ۲۰ استان  امکانات مربوط به ورزشکاران نابینا و کم بینا در حد صفر است و از یک سالن اختصاصی و زمین فوتبال پنج نفره که دارای دیوار استاندارد باشد، برخوردار نیستتد، طی نامه نگاری که با وزیر ورزش و جوانان در این زمینه داشتیم، او سال گذشته به نیک بین دستور داد که پیگیریهای لازم را در این خصوص انجام دهد تا در استانهایی که هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان حتی از داشتن یک راه پله که مختص نابینایان باشد، محروم هستند اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی گفت: با وجود پیگیریهای زیاد و نامه نگاری که خود من و نیک بین مشاور وزیر با برخی از استانها و از جمله با مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان داشتیم نه تنها تا به امروز هیچ حمایتی از سوی ادارات کل ورزش و جوانان استانها برای ورزش نابینایان و کم بینایان انجام نشده است، بلکه مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در مجمع سالیانه ای که هفته پیش در این استان برگزار شد در خصوص دستور وزیر برای اختصاص یک سالن چند منظوره به هیات نابینایان و کم بینایان این استان به من گفت با ضابطه نمی توان این کار را انجام داد.

مظلومی خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم براساس دستور وزیر ورزش و برحسب مصوبه ای که خود مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در مجمع سالیانه امضا کرده بود، به تعهدات خود عمل می کرد نه این که از کنار این موضوع به راحتی عبور می کرد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در پایان  افزود: مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان به ما می گوید ما نمی توانیم ضابطه ای عمل کنیم پس چطور ۱۶ سال است که همان سالن را به بخش خصوصی واگذار کرده و نسبت به ورزش نابینایان و کم بینایان کوتاهی می کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *