شناسه خبر: 21572 منتشر شده در مورخ: 1399/5/28 ساعت: 23:52 گروه: اجتماعی  
دادخواهی معلولان از رییس مجلس

دادخواهی معلولان از رییس مجلس

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ضمن ابراز نگرانی از میزان مستمری معلولان، از رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی مجلس خواست تا در جلسه ای اضطراری مشکلات معلولان را مورد توجه قرار داده و بودجه معلولان را در سال ۹۹ ترمیم کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا علی همت محمودنژاد ضمن بیان مطلب فوق افزود: درحالیکه تورم و بسیاری از عوامل دیگر موجب گرانی وسایل توانبخشی و افزایش هزینه های نگهداری معلولان شده است، افزایش ۱۵ درصدی مستمری معلولان، خانواده های آنها را به شدت مضطرب کرده است. وی معتقد است که سازمان برنامه و بودجه در مقابل چشمان مجلس شورای اسلامی ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان را مبنی بر "مستمری معادل با حداقل حقوق و دستمزد کارگر" نادیده می گیرد و هیچکس نیست که در این خصوص به فریاد معلولان برسد. وی ادامه داد: انتظار داشتیم حداقل مستمری معلولان، اگر معادل با حداقل حقوق و دستمزد کشور پرداخت نمی شود، لااقل از افزایش نسبی خوبی برخوردار باشد، اما مستمری معلولان از ۱۰ درصد پیش بینی شده در قانون نیز کمتر است. مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران افزود: سوال اصلی از رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که یک نفر معلول عملا چه کاری میتواند با مستمری کمتر از ۱۰۰ هزار تومان انجام دهد و چه برنامه ای برای خود پیاده کند؟.وی همچنین با ابراز نگرانی از گران شدن شدید وسایل توانبخشی (شامل ویلچر، عصا، سمعک و...) از رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی مجلس خواست تا در جلسه ای اضطراری مشکلات معلولان را مورد توجه قرار داده و بودجه معلولان را در سال ۹۹ ترمیم کنند. محمودنژاد همچنین خطاب به کمیسیون نظارت بر قوانین مجلس اظهار کرد: مجلس از موضوع عدم تخصیص بودجه معلولان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به راحتی چشم پوشی نکند.وی بیان کرد: مشکلات مربوط به کرونا که دامن گیر تمام جامعه شده است، زندگی را بر خانواده های افراد دارای معلولیت دو چندان سختتر کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *