شناسه خبر: 21473 منتشر شده در مورخ: 1399/5/14 ساعت: 00:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 14 مرداد 1399

روزنامه سه شنبه 14 مرداد 1399

عناوین امروز: امکان توزیع سهمیه ی استخدامی معلولان فراهم شد - جزئیات وام ودیعه مسکن/ سود ۱۲ درصد؛ بازپرداخت ۳ ساله - پرونده ای برای پول های واریز نشده - هیچ چیزی در مورد واکسن کرونا قطعی نیست - واریاسیون نوایی منتشر شد - جوابیه سرپرست هیأت ورزش نابینایان استان البرز - برادرکشی مقابل چشمان مادر

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 14 مرداد 1399

14 ذی الحجه 1441

4 اگوست  2020

سال بیست و چهارم شماره 6480

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین............

امکان توزیع سهمیه ی استخدامی معلولان فراهم شد

جزئیات وام ودیعه مسکن/ سود ۱۲ درصد؛ بازپرداخت ۳ ساله

پرونده ای برای پول های واریز نشده

هیچ چیزی در مورد واکسن کرونا قطعی نیست

واریاسیون نوایی منتشر شد

جوابیه سرپرست هیأت ورزش نابینایان استان البرز

برادرکشی مقابل چشمان مادر

 

...........ویژه

* امکان توزیع سهمیه ی استخدامی سه درصدی در 19 دستگاه کشوری فراهم شد.

این خبر را محمد رضا شهبازی, مدیر کل دفتر توانمند سازی بهزیستی اعلام کرد و گفت: بر این اساس تعداد هزار و  ۲۹۸سهمیه از محل مجوز استخدامی ۲۷ هزار و۹۳۱ نفر تعیین و بین استانهای کشور توزیع شد.

وی در خصوص دستگاه هایی که بیشترین سهمیه را در زمینه ی استخدام معلولان بر اساس سه درصد تأکید شده در ماده ی 15 قانون حمایت از معلولان دارند, افزود: بیشترین سهمیه های استخدامی سال جاری به ترتیب به وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و سازمان بهزیستی با تعداد ۱۱۹۳، ۴۵ و ۲۹ نفر اختصاص دارد.

* جشنواره ی تئاتر منطقه ی «زاگرس-آفتاب» از دیروز کار خود را آغاز کرد. به گفته ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی, این جشنواره در 4 روز به صورت آنلاین برگزار می شود. بنا بر اظهارات مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی, تمام برنامه ها اعم از بازبینی آثار راه یافته به جشنواره, میز گرد ها و حتی اختتامیه ی جشنواره به صورت آنلاین و بدون حضور گروه های شرکت کننده برگزار می شود.

* گروه های شرکت کننده می توانند برنامه های جشنواره را از طریق سایت جشنواره دنبال کنند.

گفتنیست این جشنواره قرار بود سال گذشته برگزار شود که به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد.

در جشنواره ی تئاتر معلولان «زاگرس-آفتاب» 11 استان شرکت کرده اند که از میان آثار ارسالی و بعد از بازبینی اولیه, 30 اثر به مرحله ی بازبینی نهایی راه یافت.

معلولان جامعه ی هدف می توانند بدون مراجعه به شعب بهزیستی, از دریافت تسهیلات این سازمان بهره مند شوند.

این خبر را رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرگزاری مهر اعلام کرد و گفت: برای هر تسهیلاتی که قرار باشد به صورت سراسری به جامعه هدف ارائه شود، استان ها بر اساس کد ملی افراد تحت پوشش را معرفی می کنند.

محمدمهدی امیری, رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور در خصوص میز خدمت در این سازمان که رتبه برتر را نیز کسب کرد, گفت: میز خدمت این مزیت را دارد که ارتباط مراجعین به دریافت خدمت نزدیک شود و در راهروها و طبقات اداره ها دنبال افراد و پیگیری کار خود نچرخند. در بهزیستی از سال های گذشته خدمات پذیرش و هماهنگی برای تمام مراجعین به صورت شکلی از میز خدمت ارائه می شد. یعنی بدون اینکه نیاز باشد فرد به طبقات برود, درخواست ها را پیگیری می کردند.

وی در خصوص میزان خدمات گنجانده شده در میز خدمت اظهار داشت: ما ۵۴ خدمت را در قالب حضوری در میز خدمت گنجاندیم و برای ۵۴ خدمت اگر مراجعین یک بار مراجعه کنند, دیگر در فرایند گردش کار، درخواستشان قرار می گیرد و الگوریتمی طراحی کردیم که فرد می تواند تا فرایند نتیجه از آن مطلع باشد. یعنی مراجعه کننده از روز اول می داند درخواستش برای‌ رسیدگی چه میزان‌ به‌ طول می انجامد. افرادی را هم آموزش دادیم و در هر معاونت یک کارشناس رابط کنار کارشناس میز خدمت گذاشتیم تا اگر نیاز بود اطلاعاتی را دریافت کند با کارشناس مرتبط باشد.

به گفته امیری این فرایند در سی و یک استان فعال است و در استان تهران سه منطقه بطور مجزا این فعالیت را دارند که در مجموع ۳۵ میز خدمت در سطح استانی طراحی شده است.

 

..........اخبار روز

* جزئیات وام ودیعه مسکن/ سود ۱۲ درصد؛ بازپرداخت ۳ ساله

قائم مقام بانک مرکزی ضمن تشریح جزئیات وام ودیعه مسکن، گفت: با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت یکساله و یا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به مستاجران پرداخت می شود.

تسهیلات یاد شده در سقف‌های ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران، ۳۰۰ میلیون ریال در سایر کلان شهرها و ۱۵۰ میلیون ریال در سایر شهرها با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت یکساله با هدف کمک به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعه اجاره‌های مسکن اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در سال جاری اعطا شود.

* روسیه: از حق ایران برای استفاده از انرژی هسته ای دفاع می‌کنیم

 اولیانوف که نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی:

 روسیه از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی هسته ای مطابق پیمان ان.پی.تی دفاع خواهد کرد.

 امکانات اتمی به ایران در چارچوب پیمان ان.پی.تی داده شده و کاملا قانونی است زیرا تاکنون برای اهداف نظامی بکار گرفته نشده است.

وظیفه آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید عدم تبدیل مواد هسته ای برای اهداف نظامی است. کسانی که موافق این نیستند علیه پیمان منع انتظار سلاح های هسته ای اقدام می کنند.

 وی این مطلب را در توییتی در واکنش به توییت مارک دوبوویچ رئیس اجرائی بنیاد دفاع دموکراسی مستقر در واشنگتن که به دولت اسرائیل نیز متصل است، بیان کرد.

دوبوویچ در توییت خود نوشت: امارات عربی متحده از استاندارد طلایی پیروی می کند و از تولید مواد رادیواکتیو در خاک خود که می تواند برای ساخت بمب اتمی بکار گرفته شود، خودداری کرد نه مانند ایران.

* جمهوری اسلامی ایران به عراق اعلام کرده است که شرط ورود مسافران عراقی به خاک کشور داشتن تست pcr است

* آیت الله رئیسی: در برخورد با اخلال در بازار ارز آمادگی کامل داریم

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

برای برخورد با آن بخش از بازار ارز که جنبه اخلال امنیتی و سیاسی دارد، آمادگی کامل داریم.

مدیریت بازار ارز و کنترل قیمت‌ها در بازار ارز ضروری است.

آن بخش از این مسئله که جنبه امنیتی و سیاسی دارد، اگر دستگاه‌های امنیتی و سیاسی کشور در این باره گزارش کنند حتما دستگاه قضایی همکاری می‌کند.

مدیریت بازار و قیمت‌ها امری شدنی است که دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

هر چه زودتر باید ضوابط عزاداری ماه محرم با توجه به شرایط کرونایی، از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شود.

* کوپن‌ بر می‌گردد

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس:

برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه طرح کالابرگی درباره کالاهای اساسی تنظیم شده ‌تا دولت از این دهک‌ها حمایتی داشته باشد.

در ارتباط با چگونگی تأمین منابع مالی مورد نیاز این طرح، کشور ذخایری از برنج و امکانات دیگر دارد که ممکن است از آن طریق تأمین شود یا مجلس تکلیفی بر عهده دولت قرار دهد تا این مسئله را حل کند./تسنیم

* خانه‌های خالی متعلق به وابستگان دولت است

خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

 ما مدتی است که مصوبه مجلس را برای خانه‌های خالی داشتیم و دلیل اجرا نشدن آن این است که خانه‌ها برای افراد عادی نیست بلکه مردم به وابستگان دولت است و در نتیجه چندان علاقه‌مند به انجام شدن آن نیستند.

این سامانه در اختیار ما هم نیست بلکه در اختیار خود وزارتخانه است که آن را به وزارت دارایی سپرده است، اما اطلاعات را از سامانه املاک می‌گیرد و استفاده می‌کند.

دریافت جریمه از دولت و بانک‌ها کارساز نیست بلکه باید دستی باشد که این ساختمان‌ها وارد بازار شود و اگر جریمه سنگین بگذارند و دولت اگر بخواهد از خودش جریمه سنگین بگیرد، تفاوتی ندارد.

* پاساژها و نانوایی‌ها در پایین‌ترین سطح رعایت نکات بهداشتی/اغماضی در پلمب مراکز وجود ندارد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه اغماضی در تعطیلی موقت و پلمب مراکز متخلف وجود ندارد، گفت: در نتیجه بازرسی‌های مشترک همکارانمان، پایین‌ترین سطح‌ جدول‌ در رعایت نکات بهداشتی پاساژها هستند و بعد از آن نیز نانوایی‌ها در رده بعدی قرار می‌گیرند.

 

.........پرونده

* پرونده ای برای پول های واریز نشده: چندی پیش خبری دهان به دهان بین نابینایان گشت و نیم سر و صدایی به پا کرد. معمولاً اخباری که ذهن نابینایان را به خود مشغول می کند, مربوط به سازمان بهزیستی و خدمات مالیست که از سوی این سازمان ارائه می شود. آه هم در روز هایی که کرونا خیلی ها را خانه نشین کرده و وضع اقتصادی شهروندان عملاً به یک بحران تبدیل شده است.

خبر این بود که برخی شهروندان نابینا خبردار می شوند سازمان بهزیستی به حسابشان پولی واریز کرده و آن ها می توانند با وارد کردن کد ussd *4*4*2#  وارد سامانه ی سازمان بهزیستی شده و با وارد کردن کد ملی در گزینه ی ارائه خدمات, از مبلغ واریزی مطلع شوند. به گفته ی چند تن از شهروندان نابینا که این مسیر را طی کرده اند, وقتی وارد سامانه ی مذکور شده اند, اطلاع یافته اند که مبلغی به حسابشان در یکی از بانک ها مثل بانک رفاه, واریز شده؛ وقتی به بانک مراجعه کرده اند, متوجه شده اند که پولی به حسابشان واریز نشده است. نکته ی جالب, تفاوت مبالغ اعلام شده در این سامانه برای هر فرد نسبت به فرد دیگر است.

به دنبال اطلاع از این جریان از سوی چند شهروند نابینای پیگیر, موضوع را با امیر مهرابی, مدیر کل آیتی سازمان بهزیستی در میان گذاشتیم. او ضمن تأیید این اتفاق, در خصوص سامانه ی خدمات رسانی از طریق تلفن همراه اظهار داشت: «از سال 96 دولت به دنبال راه اندازی سامانه خدمات رسان از طریق تلفن همراه بود. به این شکل که دستگاه های دولتی اقدام به ارائه ی بخشی از خدماتشان از طریق تلفن همراه نمایند. یکی از اولین نهاد ها که در این زمینه اقدام کرد,سازمان بهزیستی بود؛ در واقع اول سازمان تأمین اجتماعی شروع کرد و بعد سازمان بهزیستی اقدام نمود. در اولین گام اعلام کردیم مددجویان سازمان بهزیستی با وارد کردن کد ussd *4*4*123# می توانند از 5 گردش آخر واریزی مستمریشان خبردار شوند.»

مهرابی ادامه داد: «خدمت دیگر ما, مربوط به اطلاعات کمیسیون های پزشکی سازمان بود. معلولانی که اقدام به تشکیل پرونده می کنند, باید در کمیسیون های پزشکی ما معلولیتشان بررسی شود. برای اینکه از مراحلی که پرونده شان طی کرده مطلع شوند, می توانند از این سامانه بهره مند شوند.»

مدیر کل دفتر آیتی بهزیستی در ادامه توضیحاتش پیرامون خدمات سازمان از طریق تلفن همراه, به امکان اطلاع مددجویان از آخرین کمک موردی سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: «یکی دیگر از خدمات سازمان, امکان دسترسی مددجویان به اطلاعات آخرین کمک موردی سازمان است. به این شکل که با وارد کردن کد ملی و استعلام, سامانه پیغام می دهد که فرد مددجو فلان مبلغ را بابت فلان خدمت از فلان استان در فلان تاریخ دریافت کرده است. مثلاً مبلغ یک میلیون تومان بابت هزینه ی درمان از استان فلان در فلان تاریخ دریافت کرده است. اما مشکلی که شبهات زیادی به دنبال داشت, میزان کارکتر ها در ussd کد هاست. این کد ها فقط می توانند 70 کارکتر را ذخیره کنند و اگر پیامی بیش از این تعداد کارکتر داشته باشد, عملاً از طریق این سامانه نشان داده نمی شود. بنا بر این, پیام به صورت ناقص ارسال شده است. یعنی میزان مبلغ واریزی و علت آن و نوع خدمت نمایش داده شده؛ اما استان ارائه دهنده ی خدمت و تاریخ آن نمایش داده نشده است. همین باعث شده دوستانی که چنین پیام یا مشابهش را دریافت کرده اند, گمان برده اند که سازمان اخیراً مبلغی به حسابشان واریز کرده است. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق, گفتیم پیام ها به شکلی تنظیم شود که در عین اختصار, تمام اطلاعات را داشته باشد؛ مخصوصاً تاریخ آخرین خدمت مالی که شبهه ای ایجاد نشود.»

مهرابی در خصوص اینکه ممکن است برخی مددجویان به محض مشاهده ی پیام مربوط به واریز مبلغ به حسابشان اقدام کرده و مبلغ واریز شده را دریافت کنند, اظهار داشت: «این سامانه آنلاین است. به این معنی که مثلاً اگر امروز مبلغی به حساب یک مددجو واریز شود؛ مثل هزینه ی درمان؛ بلافاصله فرد می تواند با استفاده از کد ussd در جریان این خدمت قرار بگیرد. این طور نیست که فردی پیام واریز مبلغی به حسابش از سوی سازمان بهزیستی را دریافت کند و بلافاصله آن مبلغ را از حسابش بردارد. اگر کسی با این اتفاق مواجه شده, یقیناً به علت خدمت جدیدیست که سازمان به او ارائه کرده است. مثلاً این روز ها ما مشغول پرداخت ودیعه ی اجاره مسکن هستیم. خب اگر این مبلغ به حساب یک مددجو واریز شود, او می تواند از طریق این سامانه و کد ussd که وارد می کند, در جریان قرار بگیرد. اساساً به این علت ما این سامانه را راه اندازی کردیم که مددجویان سازمان برای پیگیری دریافت خدمات و تسهیلات, سختی های رفت و آمد را به خود هموار نکنند. مخصوصاً این روز ها که درگیر بحران کرونا هستیم, صلاح نیست مددجویان عزیز در معرض آسیب ناشی از این ویروس قرار بگیرند.»

مدیر کل دفتر آیتی سازمان بهزیستی در پایان, ضمن تأکید بر استفاده از سامانه خدمات تلفن همراه بهزیستی به وب سایت سازمان هم اشاره کرد و اظهار داشت: «بهترین راه برای اطلاع از آخرین خدمت مالی سازمان به مددجویان علاوه بر کد ussd وب سایت ما به نشانی www.shafaf.behzisti.ir و net است. منتها ویژگی کد ussd این است کسانی که گوشی هوشمند ندارند هم می توانند از آن استفاده کنند. شهروندان معلول که تحت پوشش سازمان هستند, می توانند با مراجعه به وب سایتی که نشانیش را اعلام کردم, وارد پنل خدمت گیرندگان شده و با وارد کردن کد ملی, تاریخ تولد و شماره ی همراه, از آخرین خدمتی که دریافت کرده اند مطلع شوند. لازم می دانم این توضیح را دهم که وقتی وارد این پنل می شوند, می توانند هر خدمت مالی را که از سال 91 سازمان بهزیستی ارائه کرده است, مشاهده کنند.»

..........بهداشت و سلامت

* هیچ چیزی در مورد واکسن کرونا قطعی نیست: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همان‌طور که هیچ چیز دیگری درباره ویروس کرونا قطعی نیست، ساخت واکسن آن نیز در ایران و سایر کشورها هنوز قطعی نشده، اما از سایر کشورها در این زمینه عقب نیستیم.

به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری افزود: ساخت واکسن کرونا مراحل مختلفی دارد و در حال حاضر سؤالات فراوانی در زمینه ساخت واکسن کرونا در جهان وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده است.

وی بیان کرد: میزان دانسته‌های ما در برابر نادانسته‌ها در زمینه کرونا بسیار ناچیز است. این ویروس یک پدیده جدید محسوب می‌شود و هر روز ممکن است یک رفتار جدید از آن گزارش شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: فعلا همه کشورها در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند و هنوز به صورت قطعی به نتیجه نرسیده‌اند. البته ما با برخی از این کشورها مکاتباتی انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم که همکاری‌های بین المللی برای ساخت واکسن را با توجه به زیرساخت‌های داخلی خود دنبال کنیم. در حال حاضر مهم این است که در زمینه ساخت واکسن کرونا از سایر کشورها عقب نیستیم و پابه‌پای آنها حرکت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اکنون نمی‌توان به طور قطعی درباره واکسن کرونا چیزی گفت زیرا حتی مشخص نیست که این واکسن تا چه مدت زمانی می‌تواند ایمنی بدهد و آیا به طور مثال همانند واکسن آنفلوآنزا باید هر سال یک بار تمدید شود. بسیاری از این سوالات پاسخ داده نشده و این اصلا عجیب نیست. زیرا با یک بیماری نوپدید در سطح جهان مواجه هستیم.

* عوارض کووید ۱۹ بر شنوایی: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مورد عوارض بیماری کووید ۱۹ بر سلامت گوش و شنوایی افراد، گفت: آنچه مسلم است، در فاز جدید بیماری کرونا، برخی از بیماران با عارضه‌های گوش درد و کاهش شنوایی مواجه می‌شوند.

پدرام برقعی با تأکید بر اینکه عارضه گوش درد و عفونت گوش به تنهایی نمی‌تواند علامت کرونا باشد، افزود: گوش درد و کاهش شنوایی، یکی از عوارض بیماری کرونا است که معمولاً در کنار سایر علائم بیماری، نمود پیدا می‌کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی، با اعلام اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران کرونایی بستری دچار عارضه گوش درد و کاهش شنوایی می‌شوند، ادامه داد: درمان جداگانه ای برای رفع این عارضه در زمان ابتلاء به کرونا وجود ندارد و هر آنچه که برای درمان کرونا انجام می‌شود، کافی است. عوارض کرونا بر روی گوش، اغلب با بهبود بیماری از بین می‌رود و کمتر شاهد ماندگاری عارضه کرونا بر سلامت گوش بیماران هستیم.

برقعی همچنین به سرگیجه به عنوان یکی از علائم گوش درد اشاره کرد و افزود: برخی از انواع سرگیجه می‌تواند ناشی از گوش درد باشد.

...........آهنگ و درنگ

* واریاسیون نوایی منتشر شد

هوشنگ کامکار مدرس، پژوهشگر و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود واریاسیون «نوایی» را با همراهی تعدادی از نوازندگان مطرح کشورمان منتشر کرد.

واریاسیون در موسیقی، شیوهپایه‌ای است که بر مبنای تغییرات ملودی، هارمونی و کنترپوآنی بنا شده است. در این فرم آهنگسازی، دو یا چند قطعه را بر مبنای زمینه موسیقایی (تم) تصنیف می‌کنند که هر کدام از آن‌ها دارای بیان متفاوتی با دیگری است.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی که طی سال‌های گذشته سرپرستی گروه پرطرفدار «کامکارها» را نیز به عهده داشته، واریاسیون «نوایی» را به همه نوازندگان و خواننده‌های موسیقی نواحی ایران تقدیم کرده است. این قطعه را از اینجا دانلود و گوش کنید.

...........ورزشی

* تکذیبیه سرپرست هیأت ورزش نابینایان استان البرز

سرپرست هیأت ورزش نابینایان استان البرز خواهان درج تکذیبیه در ارتباط با یکی از گزارش های ایران سپید در این روزنامه شد.

پیرو پیگیری مسائل و مشکلات ورزش نابینایان در استان های مختلف، حدود دو هفته پیش با آقای علی خدایاری یکی از ورزشکاران نابینای البرز و کاندیدای مجمع انتخاباتی این استان به گفتگو پرداختیم که ایشان در این مصاحبه، یکی از عوامل عدم برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت نابینایان البرز را عدم تأییدیه حراست آقای روزبه زورقی سرپرست فعلی هیأت اعلام کردند.

به دنبال انتشار این مصاحبه، آقای روزبه زورقی خواهان انتشار تکذیبیه در این روزنامه شدند. البته به جهت رسالت رسانه ای و بیان دیدگاه های هر دو طرف، روز یکشنبه 12 مرداد با ایشان تماس گرفتیم تا ایشان نیز در خصوص مصاحبه جناب خدایاری نظرات خود را مطرح کنند که به هر دلیلی ایشان صلاح ندیدند در مقطع فعلی در این ارتباط صحبت کنند و صرفاً خواهان انتشار تکذیبیه شدند.

حال ما نیز تکذیبیه ایشان را منتشر می کنیم و چرایی عدم برگزاری مجمع انتخاباتی این استان را در شمارگان آتی ایران سپید، از طریق آقای غفرانی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز پیگیری خواهیم کرد.

مدیر مسئول محترم روزنامه ایران سپید

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند آقای علی خدایاری طی مصاحبه مورخ 29/4/99 با روزنامه ایران سپید با شناسه خبر: 21350 (پیوست خبر 1 و 2) اتهاماتی به اینجانب، هیأت و فدراسیون متبوع وارد آورده، لذا بدینوسیله بدلیل نشر اکاذیب با هدف تشویش اذهان عموم ورزشکاران و جامعه نابینایان، بدینوسیله درخواست پیگیری موارد مشروح ذیل منتج به ادای توضیحات نامبرده،مصاحبه تکذیبیه روزنامه مذکور و عذرخواهی رسمی را خواهانم.

1. هنوز تأییدیه حراست روزبه زورقی رئیس پیشین و سرپرست فعلی هیأت از طرف اداره ورزش و جوانان نیامده و مسئولان اداره ورزش همین موضوع را بهانه قرار داده اند(نشر کذب)

2. آقای زورقی ارتباط خوبی با رئیس فعلی فدراسیون نابینایان دارد و به همین خاطر حدود  هفت ماه است هیأت با سرپرست اداره می شود.(نشر کذب- حال اینکه کلیه مجامع انتخابات فدراسیون ها و هیأت ها بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است و مدت سرپرستی اینجانب 5 ماه می باشد.

3. ما ( آقای علی خدایاری)اعتقاد داریم عدم تأیید یک نفر (نشر کذب) نباید باعث توقف برگزاری مجمع شود و امیدواریم هر چه سریعتر با برگزاری یک انتخابات آزاد (روند برگزاری انتخابات قانونی بوده است.)

روزبه زورقی         

رئیس هیأت نابینایان استان البرز

 

............حوادث

* برادرکشی مقابل چشمان مادر

ایران نوشت: اوایل هفته گذشته مأموران پلیس از وقوع قتلی در یکی از خانه‌های منطقه شاهین ویلای کرج با خبر شدند. مأموران با حضور در محل با جسد پسری جوان رو به رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود.

به دستور بازپرس بهمن آبیار از شعبه دوم دادسرای جنایی البرز جسد پسر جوان به پزشکی قانونی منتقل شد. کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند خانه متعلق به مقتول و برادرش است که در آن مجردی زندگی می‌کردند. مادر و خواهر مقتول که در محل حضور داشتند به پلیس گفتند که روز حادثه وقتی فهمیدند این دو برادر با هم اختلاف پیدا کرده‌اند برای حل و فصل ماجرا به خانه آن‌ها آمدند، اما ناگهان کار به درگیری فیزیکی کشید و این قتل رخ داد. متهم که شاهین نام داشت نیز ضمن اعتراف به قتل برادرش گفت: پدرام برادر بزرگتر من بود، اما سال‌ها پیش معتاد شد و به کارهای خلاف رو آورد. از آنجا که ما با هم زندگی می‌کردیم به خاطر رفتار و اعتیادش همیشه با او مشکل داشتم نه در خرج و مخارج خانه کمک می‌کرد و نه کار و کاسبی داشت همه مشکلات برعهده من بود. آن روز به مادرم زنگ زدم و گفتم به اینجا بیا و تکلیف من و پدرام را روشن کن، اما باهم درگیر شدیم من فقط قصد ترساندن پدرام را داشتم، اما نمی‌دانم چه شد که چاقو را برداشتم خون جلوی چشمم را گرفت و به او ضربه‌ای زدم.

این متهم جوان پس از اعتراف به کشتن برادرش صبح یکشنبه از زندان به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای استان البرز منتقل شد و در حالی که انگیزه خود را از این کار اعتیاد برادرش عنوان می‌کرد گفت: من نمی‌خواستم او را بکشم فقط یک لحظه عصبانی شدم و نفهمیدم چه کار می‌کنم.

بدین ترتیب در حالی که مادر مقتول هنوز شکایتی مطرح نکرده است پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

 

واریاسیون نوایی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *