شناسه خبر: 21445 منتشر شده در مورخ: 1399/5/9 ساعت: 10:24 گروه: ورزشی  
گزارش مالی فدراسیون ابهام داشت/جزئیات گزارش خزانه دار در اختیار استان ها قرار گیرد + فایل صوتی

گزارش مالی فدراسیون ابهام داشت/جزئیات گزارش خزانه دار در اختیار استان ها قرار گیرد + فایل صوتی

رئیس هیأت ورزش نابینایان استان یزد گفت: گزارش مالی خزانه دار فدراسیون در مجمع عمومی مبهم بوده است.

به گزارش ایران سپید حسین دشتی، رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان استان یزد در گفتگو با ایران سپید در خصوص مجمع سالیانه فدراسیون نابینایان گفت: طبق سالهای گذشته این مجمع برگزار شد، اما مشکلی که من همواره با این مجمع داشته ام و امسال هم بسیار به چشم آمد، گزارش مالی فدراسیون بود که از طرف آقای کاوه عزیزی خزانه دار فدراسیون اعلام شد. ایشان برخی ارقام را با تومان میخواندند، برخی ها را با ریال و برخی دیگر هم اصلاً اعلام نمیشد ریال است یا تومان. از همین رو، از آقای علی نژاد رئیس مجمع و معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش خواستم مصوب کنند که جزئیات گزارش مالی فدراسیون به صورت کتبی در اختیار استان ها قرار گیرد که متأسفانه ایشان چنین موضوعی را اصلاً در مجمع مطرح نکردند. هر سه نفر از رؤسای هیأت های استانی و همکارانم در هیأت قزوین، تهران و بنده این موضوع را در مجمع مطرح کردیم اما آقای علی نژاد مجمع را یکطرفه اداره می کردند. وی بیان کرد: گزارش حسابرسی نیز کامل نبود و در آخر مشخص نشد انحرافاتی داشت یا نه. دشتی در خصوص گزارش فنی آقای هادیزاده نیز گفت: گزارش ایشان کامل و خوب بود ولی آقای حسینزاده دبیر فدراسیون خیلی قوی وارد نشدند و از ایشان انتظار داشتم به عنوان دبیر، بهتر مجمع را اداره کنند. بار اصلی مجمع به دوش آقای هادیزاده و مظلومی بود.

رئیس هیأت ورزش نابینایان استان یزد در ادامه اظهار کرد: متأسفانه فرصت کمی به استان ها داده شد و تنها سه استان فرصت صحبت کردن را پیدا کردند. بازرس نیز گزارشی را به صورت سرسری بیان کرد. در سال های اخیر و در زمان مدیریت آقای داورزنی، نگاه ایشان به مجمع منتقدانه بود و خواهان جزئیات بیشتر بودند. اما در این دوره احساس کردم آقای علی نژاد نگاه یکطرفه به مجمع دارند.

دشتی در پایان گفت: در کنار همه ی این نقدها، نقطه قوت مجمع ما این بود که آقای مظلومی سومین فدراسیونی در کشور است که توانست با وجود شیوع بیماری کرونا، مجمع سالیانه خود را برگزار کند تا آراء و نظرات مختلف را نیز بشنود که این جزء نقاط قوت ایشان است.

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان نیز در خصوص این مجمع در گفتگو با ایران سپید گفت: طبق دستور العمل وزارت ورزش تا مردادماه می بایست مجمع سالیانه فدراسیون را برگزار می کردیم و هفته گذشته دستور دادند به علت ممنوعیت برگزاری جلسات حضوری، مجمع به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود. گزارش برگزاری مسابقات کشوری، باشگاهی و اردو های ملی در سال گذشته و در چهار ماهه نخست سال جاری تشریح شد. همچنین گزارش حسابرسی فدراسیون که از سوی حسابرس رسمی وزارت ورزش صورت گرفته بود قرائت شد و خزانه دار فدراسیون نیز گزارش عملکرد مالی سال گذشته را بیان کرد.

مظلومی در خصوص بودجه تخصیص یافته به فدراسیون نابینایان در سال گذشته گفت: 70 درصد از بودجه مصوب فدراسیون نابینایان پرداخت شد. البته طوری آن را مدیریت کردیم که نه تنها بدهی نداشتیم بلکه توانستیم ذخیره مالی برای امسال نیز داشته باشیم. بودجه فدراسیونها به خزانه برگشت نمیخورد و چون از محل کمکها است، می توانیم در سال جاری نیز از آن استفاده کنیم.

مظلومی در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه وعده های وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با اختصاص زمین چمن به هیأت های استانی و دفتر کار عملی شده است بیان کرد: خردادماه سال گذشته جلسه ای با آقای سلطانیفر وزیر ورزش و جوانان داشتیم. آنجا توضیح دادیم تیم فوتبال پنج نفره ما نایب قهرمان پارالمپیک است اما هیچ کدام از استان های ما زمین چمن تخصصی برای فوتبال پنج نفره ندارند. وزیر ورزش در آن جلسه گفت: وزارتخانه 1600 زمین چمن در کشور دارد و ایشان دستور داد در هر استان یکی از این زمین ها به نابینایان اختصاص یابد که متأسفانه تا الآن هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. حتی در ماه رمضان امسال نیز طی جلسه ای که در فدراسیون جانبازان با ایشان داشتیم دوباره این بحث مطرح شد که قول پیگیری دادند. این مسئله بر روی سایت وزارت ورزش و جوانان نیز منتشر شده است و ما آن را برای اجرا به استانها اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون نابینایان گفت: حتی هفت استان ما دفتر کار ندارند. استان اصفهان که هر سال جزء هیأت های برتر استانی است، کارهای خود را در محل بهزیستی استان اصفهان انجام می دهد. در حال حاضر تمام کارهای ما به صورت اتوماسیون اداری است و در این شرایط، من چطور می توانم از استانها انتظار داشته باشم پاسخگوی مکاتبات و نامه های ما باشند.

گزارش صوتی این مجمع را در ادامه دانلود کرده و گوش کنید.

امیر سرمدی

گزارش مجمع
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *