شناسه خبر: 21442 منتشر شده در مورخ: 1399/5/8 ساعت: 11:34 گروه: اجتماعی  
فعالیت های سال جاری معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی در قالب ۱۰ برنامه و ۸۸ فعالیت

فعالیت های سال جاری معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی در قالب ۱۰ برنامه و ۸۸ فعالیت

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست صمیمی با کارکنان حوزه معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی گفت: برنامه های سال جاری حوزه معاونت آموزش در قالب ۱۰ برنامه و ۸۸ فعالیت پیگیری می شود

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در این نشست با اعلام این خبر افزود: از ۸۸ فعالیت ۶۲ فعالیت مربوط به حوزه آموزش ، ۱۴ فعالیت در حوزه توانبخشی، ۴ فعالیت مرتبط با حوزه سنجش  و ۸ فعالیت مرتبط با حوزه تلفیقی فراگیر است.

وی افزود: ۲۵ فعالیت جدید و تاسیسی است و ۶۳ فعالیت این حوزه نیز فعالیت های مستمر است.

حسینی با اشاره به تدوین سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: 6 برنامه و 14  فعالیت مرتبط با بسته های تحولی در حوزه معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی تعریف شده است که 3برنامه و  ۸ فعالیت مربوط به بسته مدرسه انطباقی، یک برنامه و یک فعالیت مربوط به بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی و2 برنامه و ۵ فعالیت نیز مربوط به بسته توسعه مشارکت ها است.

وی افزود: مناسب سازی مبتنی برتوانمند سازی مدیران ، معلمان و جامعه، ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجیتالی، مشارکت  درمناسب سازی مدارس، تدوین و اجرای برنامه مداخله به هنگام تشخیصی، آموزشی، توان بخشی و حمایتی کودکان با نیازهای ویژه، توسعه و مشارکت اولیا از طریق پارلمان های اولیا و مدرسه یاری و توسعه مشارکت معلمان، مدیران و صاحبنظران از جمله برنامه های معاونت آموزش برای اجرایی کردن بسته های تحولی است.

 معاون وزیر با اشاره به نتایج کمی برنامه های در دست اجرای معاونت آموزش اظهار داشت: با اجرای برنامه مدرسه انطباقی پذیرا  الگو دانش آموزان تلفیقی و فراگیر و طیف اتیسم 64 مدرسه مناسب سازی و 14 مدرسه  ویژه دانش آموزان طیف اتیسم ساخته خواهد شد و با اجرای  با برنامه  نهضت آموزش زبان اشاره و بریل آموزی 5  هزار معلم، والدین و کارکنان دستگاه های مرتبط آموزش خواهند دید.

وی افزود: با  طراحی اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی به میزان 50 درصد نگرش مخاطبان نسبت به کودکان با نیازهای ویژه تغییر یافته و 32  پایگاه آموزش مجازی ایجاد می شود  و با طراحی سامانه ندای همراه ،مدیریت پاسخگو در زمینه  رفع مشکلات دانش آموزان آموزش تلفیقی و فراگیر صورت خواهد گرفت.

حسینی گفت: با تالیف، مناسب سازی و طراحی درس افزارهای آموزشی  128عنوان کتاب درسی و درس افزار تدوین و تولید خواهد شد و با اجرای برنامه تشخیصی، آموزشی، توان بخشی و حمایتی مداخلات به هنگام طلایی 8 درصد پوشش تحصیلی  دوره پیش دبستان نوآموزان با نیازهای ویژه  افزایش و 15 درصد کودکان  پیش دبستان خدمات توان بخشی و حمایتی دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با اجرای برنامه آموزش مهارت های چندگانه،  10درصد  معلمان گروه دانش آموزان با کم توانی ذهنی آموزش خواهند دید و همچنین  17  مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه فعال خواهد شد.

 معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه سازمان شیشه ای موجب  تحقق اهداف سازمان و افزایش انگیزه کارکنان خواهد شد افزود: دانش سازمانی  شامل دو بخش آشکار و پنهان است که بخش آشکار آن  برنامه ها و فعالیت ها ی سازمان است و بخش پنهان آن  در قالب تفکر و دیدگاه های پرسنل سازمان است.

وی افزود: باید از دانش و تفکر پرسنل سازمان برای بهبود بهره وری و رسیدن به سازمان تجدید حیات شونده نهایت بهره را برد و برگزاری جلسات با کارشناسان سازمان منجر ارتقای سازمان خواهد شد.

حسینی خواستار طراحی  شبکه تصمیم گیری مبتنی بر نظام دانش در آموزش و پرورش استثنایی شد و افزود: ارتباط تمام کارگروه های سازمان با مراکز علمی معتبر،  استفاده از آخرین یافته های علمی، ارزیابی تجارب جهانی و جمع بندی آنها در قالب لقمه های  دانشی موجب می شود  تا تصمیم گیری های سازمان به صورت علمی و کارشناسانانه اتخاذ شود. 

 شایان ذکر است در این نشست معاون، روسای ادارات و گروه ها و کارشناسان حوزه معاونت آموزش، برنامه ریزی و توانبخشی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *