شناسه خبر: 2144 منتشر شده در مورخ: 1392/11/6 ساعت: 12:40 گروه: دانش و فن آوری  
اینترنت اختصاصی برای ربات‌ها

اینترنت اختصاصی برای ربات‌ها

محققان دانمارکی یک نسخه اینترنت اختصاصی را مورد آزمایش قرار دادند که امکان برقراری ارتباط ربات‌ها با یکدیگر و انجام کارهای مشابه را فراهم می‌کند.

نسخه اینترنت اختصاصی که توسط محققان دانشگاه فناوری آیندهوون توسعه یافته است، RoboEarth نام دارد که برای برقراری ارتباط و یادگیری مهارت‌های جدید از ربات‌های دیگر کاربرد دارد.

این سیستم مبتنی بر رایانش ابری مانند یک دایره‌المعارف برای ربات محسوب می‌شود؛ مزیت استفاده از سیستم ابری، نیاز به انجام محاسبات آنبورد کمتر توسط ربات و ذخیره‌سازی بیشتر باتری است.

مراحل تحقیق و توسعه این پروژه با سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا، چهار سال بطول انجامید و در مرحله نهایی که 16 ژانویه (26 دی) انجام شد، چهار ربات اقدام به خدمت‌رسانی به بیماران بستری در یک بیمارستان ساختگی کردند.

در این آزمایش، ربات‌ها مجموعه‌ای از دستورات مانند تهیه آب برای بیماران و در اختیار قرار دادن اطلاعات برای ربات‌های دیگر را انجام دادند.

در مرحله نخست آزمایش، نقشه‌ای از یکی از اتاق‌های بیمارستان توسط یک ربات تهیه شد که برای ناوبری سایر ربات‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

هدف نهایی محققان توسعه یک سیستم تطبیقی است که به ارتقاء عملکرد ربات‌ها برای انجام فعالیت‌های روزمره منجر می‌شود.

دستیاران رباتیک تا 10 سال آینده کاربرد عمومی‌تری پیدا خواهند کرد و افراد دچار ناتوانی جسمی و سالمندان می‌توانند از توانایی‌های این ربات‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *