شناسه خبر: 21431 منتشر شده در مورخ: 1399/5/7 ساعت: 17:44 گروه: اجتماعی  
پرداخت کمک بلاعوض ودیعه ی اجاره مسکن در دهه ی ولایت
معاون مشارکت های بهزیستی در وب کنفرانس خبری اعلام کرد

پرداخت کمک بلاعوض ودیعه ی اجاره مسکن در دهه ی ولایت

قبل از ظهر سه شنبه, هفت مرداد, وب کنفرانس خبری ذو الفقار یزدان مهر, معاون مشارکت های مردمی, مؤسسات غیر دولتی, توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید یزدان مهر در آغاز این وب کنفرانس خبری, به جمع آوری نذور عید قربان اشاره کرد و اظهار داشت: «جمع آوری نذور عید قربان از اول تا هفدهم ذی الحجه انجام می شود. مثل سال های گذشته, در خدمت جامعه ی خیرین, مؤمنان و دیگر عزیزان برای جمع آوری نذورشان هستیم تا به دست نیازمندان و  مددجویان و جامعه ی هدفمان برسانیم.»

یزدان مهر در ادامه به راه های ارتباطی جهت دریافت کمک های نقدی اشاره کرد و اظهار داشت: «یکی از راه های ارتباطی ما, وب سایت سازمان بهزیستی به نشانی: www.behzisti.ir یا کد *741*5*5# یا *733*7*9# هست. اپلیکیشن های سکه, آپ, تاپ جیرینگ, همراه کارت و ستاره اول هم یکی دیگر از راه های ارتباط و عرضه ی کمک ها و نذور نقدیست. ضمن اینکه همکاری خوبی را با صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی در برنامه های مختلف از شبکه های ملی و استانی برقرار کرده ایم. علاوه بر این ها, پوستر هایی آماده کرده ایم که در معابر عمومی, شهرداری ها و ادارات بهزیستی استان ها نصب خواهند شد. امکانات فضای مجازی هم روش راه گشاییست که از آن بهره برده ایم.»

یزدان مهر ادامه داد: «به مؤسسات خیریه و تشکل های غیر دولتی اطلاع رسانی شده. همچنین مراکز دریافت نذور مؤمنان و متدینان عزیز را تجهیز کرده ایم؛ البته با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی کردن انبار های نگهداری تا زمان تحویل به مددجویان.»

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی در ادامه به شرایط ناشی از بحران کرونا در کشور و شرایط خاصی که به وجود آمده اشاره کرد و گفت: «ما امسال در مراکزمان ذبح نخواهیم داشت و دید و بازدید هایی که در سال های گذشته داشتیم, با توجه به اینکه سالمندان و کودکان ما در معرض آلودگی هستند, با دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل کردیم. دوستان می توانند در مراکزی که مجوز ذبح دام دارند, ذبحشان را انجام داده و لاشه را تحویل مراکز ما دهند. از طرفی, ما با سازمان حج و زیارت و همچنین مساجد هماهنگ کرده ایم که نذور مردم خداجو را به دست نیازمندان برسانیم.»

ذو الفقار یزدان مهر بعد از توضیحات کلی در خصوص نحوه ی دریافت نذور مردم مؤمن و خداجو, به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به پرسش ایران سپید راجع به اعطای ودیعه ی اجاره ی مسکن به مددجویان, به منابع اعتباری این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: «خوشبختانه در اجرای طرح کمک ودیعه ی اجاره ی مسکن به معلولان و مددجویان, اعتبارات خوبی در اختیار داریم. بنیاد مستضعفان و جانبازان به این منظور کمک 75 میلیاردی کرده و 30 میلیارد تومن کمک بلاعوض را در اختیار سازمان قرار داده تا در قالب تسهیلات بلاعوض, رفاه حال مستأجران مددجو را فراهم کنیم. بر اساس شاخص هایی که مشخص کرده ایم, تأیید نهایی استان ها را خواهیم داشت و بعد از تأیید ستاد و مرکز فنآوری, این 30 میلیارد کمک بلاعوض از اول دهه ی ولایت در دو مرحله پرداخت خواهد شد.»

یزدان مهر اظهار داشت که جزئیات این کمک بلاعوض و همچنین نحوه ی پرداخت وام بر اساس کمکی که بنیاد مستضعفان و جانبازان در اختیار بهزیستی قرار داده و مشمولان برخورداری از این تسهیلات مالی را بعد از جلسه ای که به همین منظور برگزار می شود, در اختیار ایران سپید و دیگر رسانه ها خواهد گذاشت.

یزدان مهر همچنین به وام 300 میلیارد تومانی که از سوی وزارت مسکن و شهر سازی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته, اشاره کرد و گفت: «از سوی وزارت مسکن و شهر سازی کمک 300 میلیارد تومانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته که بر اساس شرایطی که از طرف وزارت مسکن در رسانه ها اعلام شده, این مبلغ در قالب تسهیلات مالی به مددجویان مشمول, اعطا می شود.»

وی همچنین به میزان برخورداری مراکز استان ها, شهر ها و روستا ها از کمک بلاعوض اشاره کرد و گفت: «بر اساس شاخص های تعیین شده, مراکز استان ها 6 میلیون, سایر شهر ها 4 میلیون و 800 و روستا ها 2 میلیون و 400 تومن از این کمک های بلاعوض بهره مند خواهند شد.»

معاون مشارکت های بهزیستی در بخش دیگری از وب کنفرانس خبری, به تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: «یکی از دغدغه های ریاست محترم سازمان, تشکیل صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولان است که خوشبختانه مراحل نهایی آن طی می شود و به امید خدا با تأیید شورای نگهبان, به زودی این صندوق را در سازمان تشکیل خواهیم داد که گام اساسی در جهت تسهیل و تسریع قانونی ارائه خدمات و حمایت های شغلی به معلولان خواهد بود و مشکلاتی که داریم, به امید خدا حل خواهد شد. ما امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان منابع تسهیلات ارزان قیمت در قالب وام اشتغال به مددجویان ارائه می دهیم و 94 میلیارد تومان منابع بیمه ی سهم کارفرما داریم که خوشبختانه با تأمین اجتماعی به توافق خوبی رسیدیم که امسال بتوانیم ارتقای خدمات رسانی توأم با کرامت انسانی داشته باشیم.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *