شناسه خبر: 2135 منتشر شده در مورخ: 1392/11/6 ساعت: 09:45 گروه: اجتماعی  
مسکن معلولان آماده تحویل

مسکن معلولان آماده تحویل

رئیس سازمان بهزیستی گفت:‌ امسال تاکنون 13 هزار واحد مسکن به معلولان تحویل داده ایم و تا دهه فجر این تعداد به بیش از 17 هزار می رسد.

همایون هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما به بحث توانمندسازی مجددجویان اشاره کرد و افزود: توانمندسازی حرفه ای در سازمان احیا شده است و براساس آن معلولان با کمترین اتکا روی پای خود می ایستند. وی گفت:‌ همه برنامه های ما با عنوان نوسازی سازمانی شکل گرفته است و با حمایت دولت این برنامه ها با شدت بیشتری پیش می رود و در کنار موضوع نوسازی سازمانی و توانمندسازی موضوع سه گانه مسکن، اشتغال و حمایت بیمه و تقویت بیمه ای را در دستور کار قرار دادیم.
هاشمی افزود: در بحث مسکن نیز پیش بینی می کنیم اگر مشکلی پیش نیاید تا پایان سال 25 هزار مسکن به معلولان تحویل دهیم که البته این یک شاخه ای از توانمندسازی است اما مسکن در بحث نیازهای معلولان جایگاه ویژه ای دارد.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: ‌البته این بسته با آموزش و آماده سازی معلولان برای ورود به اجتماع تکمیل می شود. هاشمی افزود:‌ ما برای این هم برنامه داریم و توانمندسازی مبتنی بر جامعه را طراحی کرده ایم و آموزش و مهارت های لازم را می بینند و فاز آماده سازی را طی می کنند. وی گفت: در بحث اشتغال نیز اکنون در سامانه اشتغال وزارت کار بیش از 28 هزار شغل با همه مشکلات ایجاد کرده ایم که قسمت عمده آن مربوط به معلولان است.
هاشمی درباره وضعیت اشتغال و استخدام مددجویان نسبت به سال گذشته افزود: موضوع قانون جامع حمایت از معلولان قانونی با جامعیت نسبی است اما این قانون را ما سال گذشته بازبینی کردیم و اکنون نیز به شدت پیگیری لازم را در وزارت کار انجام می دهیم و در کمیسیون اجتماعی دولت قریب به 4 جلسه گذاشته شد که مراحل نهایی را طی می کند.
وی ادامه داد: در این قانون ظرفیت ها پیش بینی شده است و الزامات اجرایی را در مراحل بازبینی دیده ایم و ما در آنجا پیشنهاد داده ایم سه درصد استخدام معلولان به 5 درصد افزایش پیدا کند. هاشمی گفت: در بحث اشتغال فراگیر نیز ما امسال طرح دیگری را اجرا و به دلیل شرایط زندگی معلولان بسته ای به نام دانش و کار را اجرا کردیم.
رئیس سازمان بهزیستی افزود: در بحث اشتغال اگر می گوییم بیش از 28 هزار شغل ایجاد کرده ایم قریب به یقین این اتفاق افتاده است و اکنون مشاغل جدید را در لیست دامنه شاغل های معلولان ایجاد می کنیم.
وی افزود:‌ البته در بحث شغل، بهزیستی به تنهایی نمی تواند زمینه را فراهم کند باید سایر گروههای موثر و غیر دولتی ها نیز باید به میدان بیایند و از صاحبان مشاغل می خواهیم به سازمان بهزیستی بیایند و از معلولان استفاده کنند به ویژه که بسته های حمایتی و معافیتی برای آنها در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان بهزیستی دربحث رعایت سه درصد از طرف سازمان ها و نهاد نیز گفت: اکنون روند اشتغال معلولان بهتر شده است و با پیگیری های مکرر معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری بحث استخدام معلولان به ویژه در بحث سه درصد رعایت می شود و ما نیز کمیته ای را در سازمان بهزیستی تشکیل داده ایم که این را رصد و ساماندهی می کند. 
وی افزود : البته اگر بحث سه درصد را در قانون بازبینی به 5 درصد برسانیم ایده آل خواهد بود و در کنار آن باید مشاغل جدید در بخش غیر دولتی را بازتعریف کنیم.
هاشمی افزود: در بحث سه درصد روند رو به رشدی داریم البته صددرصد نیست اما امسال موردی از تخلف نداشتیم و اینکه از دستگاهی شکایت شود که سه درصد را رعایت نکرده گزارش نشده است.
وی گفت: درحال حاضر 34 هزار دانشجوی معلول در فیلدهای مختلف دانشگاهی از لیسانس به بالا تحصیل می کنند و تعداد زیادی از نخبگان که اکنون بانک اطلاعاتی برای آنها تشکیل داده ایم استاد دانشگاه شده اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *