شناسه خبر: 21266 منتشر شده در مورخ: 1399/4/19 ساعت: 00:12 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 19 تیر 1399

روزنامه پنجشنبه 19 تیر 1399

خدمات قضایی رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود - دکتر روحانی: هرکس ماسک نزند، خدماتی دریافت نمی‌کند - کلنگ ساخت مدرسه جدید نابینایان در یزد زده شد - تشکیل جلسه اضطراری ستاد فرماندهی کرونا در پایتخت - سریع‌ترین مرد نابینای دنیا و گرفتاری‌های ناشی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی - برگزاری انتخابی تیم ملی دو و میدانی جوانان - مخفی شدن در صندوق عقب برای سرقت از مسافران - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 19 تیر 1399

17 ذی القعده  1441

9 جولای  2020

سال بیست و چهارم شماره 6458

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین ............

خدمات قضایی رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود

دکتر روحانی: هرکس ماسک نزند، خدماتی دریافت نمی‌کند

کلنگ ساخت مدرسه جدید نابینایان در یزد زده شد

تشکیل جلسه اضطراری ستاد فرماندهی کرونا در پایتخت

سریع‌ترین مرد نابینای دنیا و گرفتاری‌های ناشی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

برگزاری انتخابی تیم ملی دو و میدانی جوانان

مخفی شدن در صندوق عقب برای سرقت از مسافران

چاردیواری

 

............ویژه

* خدمات قضایی رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود

مراسم امضای تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان، بین کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

‌با حضور رؤسای سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد.  بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد مددجویان بی بضاعت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت تعرفه تا سقف ده میلیون ریال در سال برای هر دفتر خدمات قضایی معاف شوند.

 قبادی رئیس سازمان بهزیستی نیز در ادامه گفت: بعد از جلسه‌ای با رییس قوه قضاییه،  تلاش شد تا در نهایت به یک تفاهم نامه‌ای رسیدیم تا سازوکاری برای رسیدگی به امور قضایی و ارائه خدمات در کمیته امداد و بهزیستی فراهم شود.

وی ادامه داد: استفاده مدجویان از این امکانات برای احقاق حقوقشان از جمله اهداف بود؛ امروز یکی از وسایل پیگیری حقوق این افراد فراهم خواهد شد تا روند احقاق حقوق آن‌ها هموار شود. امید است بتوانیم وسیله‌ای باشیم که این افراد به حقوق خود برسند.

قبادی گفت: امید است نه تنها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بلکه در سایر موارد نیز تکریم شوند و بدانیم این عزیزان اگرچه محروم‌ترین اقشار جامعه هستند، اما محبوب‌ترین به شمار می‌روند.

 زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه هم در سخنانی در این نشست گفت: قدم امروز گام بلندی است که باعث بسی خوشحالی است.

وی با بیان اینکه رییس قوه قضاییه همواره تاکید داشتند که مبادا کسی به دلیل تمکن مالی از دادرسی باز بماند تاکید کرد: باید شان و منزلت کسانی که مشمول تفاهم نامه می‌شوند رعایت شده و کسی متوجه عدم دریافت هزینه از این افراد، نشود.

وی ادامه داد: به زودی سامانه‌ای راه اندازی می‌شود تا مشخصات مشمولان به طور اتوماتیک در این سامانه باشد و اطلاعات را خواهیم گرفت تا در اختیار دفاتر قرار دهیم و کسی به دلیل هزینه دفاتر از احقاق حقوقش باز نماند.

روحانی‌نیا مدیرعامل کانون خدمات الکترونیک قضایی نیز گفت: در حال حاضر در کشور حدود ١١٠٠ دفتر خدمات الکترونیک قضائی وجود دارد که به عنوان ویترین قوه قضاییه است و در نقاط مختلف کشور مستقر هستند و بخش عمده‌ای از وظایف قوه قضاییه در این دفاتر انجام می شود و صلاحیت‌های جدیدی نیز به آن‌ها داده خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه، اظهار کرد: توفیقی است که کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بتواند در این زمینه و در حمایت از اقشار محروم و تحت پوشش ورود کند.

روحانی‌نیا تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توانیم ادعا کنیم افراد محرومی که به دفاتر مراجعه می‌کنند، به تدریج از این امکان بهره‌مند می‌شوند که هیچ پرداختی نداشته باشند و این توفیقی برای نظام اسلامی است.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به امضای طرفین رسید.

* مناسب سازی شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و الحسینی مشاور وزیر و مسئول برنامه شبکه شاد نشست هم اندیشی مناسب سازی این شبکه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه ناخواسته به فضای کرونا پرتاپ شدیم اظهار داشت: آموزش های تلویزیونی، خلاقیت معلمان در شبکه های مجازی و سرانجام شبکه شاد موجب شد علیرغم تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نباشد.

وی گفت: شبکه شاد، سامانه ای امن و اختصاصی و پرکاربرترین پروژه فضای مجازی در کشور است که به کمک آموزش در این ایام آمد.

حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد دانش آموزان استثنایی دسترسی به امکانات شبکه ای ندارند اظهار داشت: در کنار شبکه شاد و آموزش های مجازی تهیه و ارسال بسته های آموزشی، آموزش های تک دانش آموزی و آموزش های منزل محور نیز از دیگر شیوه های آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در این ایام بود.

حسینی با اشاره به بسته تحولی مدرسه انطباقی، اظهار داشت: در بسته مدرسه انطباقی مدرسه و همه عوامل دخیل در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مناسب سازی شوند و در این بسته طراحی اپلیکیشن جامع آموزش مجازی دانش آموزان با نیازهای ویژه دیده شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه کانال های محتواهای آموزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در شاد ایجاد شده است اظهار داشت: بیش از ۲۷۰۰ محتوای آموزشی برای بارگذاری در این کانال ها آماده شده است و با راه اندازی ۶ استودیوی اختصاصی در استان ها کار تولید محتوای آموزشی استاندارد ادامه دارد.

حسینی خواستار مناسب سازی شاد برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه شد و گفت: اضافه شدن نرم افزار گویا ساز ویژه دانش آموزان نابینا، امکان دسترسی همکاران حوزه توانبخشی به شبکه شاد، دسترسی ۵ هزار نفر معلم و عوامل اجرایی مراکز مشکلات ویژه یادگیری به شبکه شاد و ایجاد گروه های کلاسی ویژه دانش آموزان تلفیقی در مدارس پذیرا از جمله مواردی است که باید در این شبکه دیده شود

وی افزود: با توجه به اجباری بودن پیش دبستانی در آموزش و پرورش استثنایی باید ۱۳‌ هزار دانش آموزان پیش دبستانی حوزه آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد تعریف شوند

وی تصریح کرد: رفع مشکل تعریف کلاس و عضویت برای ۱۸ هزار دانش آموز با نیاز نیازهای ویژه دوره های پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه ای و رفع مشکل احراز هویت برخی از دانش آموزان و معلمان از جمله دیگر مواردی است که نیاز به اصلاح در شبکه شاد دارد.

شایان ذکر است در این نشست حسینی مشاور وزیر ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در شبکه شاد اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی به صورت ویژه در شبکه شاد دیده خواهد شد و تمامی موارد مطرح شده در سریع ترین زمان ممکن حل خواهد شد.

.......اخبار روز

* دکتر روحانی: هرکس ماسک نزند، خدماتی دریافت نمی‌کند

رئیس جمهور گفت:

به تمام استان‌های با وضعیت قرمز اختیار دادیم که ستاد استانی آنها بتوانند محدودیت‌های کرونایی را اتخاذ کنند.

در مکان‌های شلوغ و اجتماعات، استفاده از ماسک اجباری شود و اگر کسی رعایت نکرد به آن ارایه خدمت داده نشود.

توقع ما این است که با همکاری مردم و مسئولان وارد مرداد آرام تری شویم.

این اختیار را به وزارت بهداشت دادیم که اگر اصول بهداشتی رعایت نشود آن مکان تعطیل  و یا پلمب شود.

مجالس عروسی و عزا هم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

* تکذیب واگذاری جزیره کیش به چینی ها

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در واکنش به انتشار شایعاتی مبنی بر «واگذاری بخش هایی از سواحل جنوبی کشور و جزیره کیش به چینی ها» توضیحاتی ارائه کرد.

در پی انتشار شایعاتی مبنی بر واگذاری بخش هایی از سواحل جنوبی کشور و جزیره کیش به چینی ها به اطلاع میرساند؛

این اخبار هیچ منبع و منشاء مستندی ندارد و سوابق این کذبیات به صفحاتی متعلق به افراد وابسته به بیگانگان در فضای مجازی بوده که به دفعات تکذیب شده است.

آنچه بر همگان عیان است حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بر همه اهداف ارجحیت داشته و دارد و تمامی ارکان نظام و به تبع آن همه بخش های دولت در همین راستا قدم برمی دارند.

همانطور که در صحبت های سخنگوی  محترم دولت هم تاکید شد در قرارداد ٢٥ ساله با چین هیچ مساله محرمانه ای وجود ندارد و تاکنون هیچ قراردادی برای واگذاری زمین، بندر و... نداشته ایم.

در شرایط سخت کنونی که دشمنان نظام در پی ایجاد گسست میان مردم و بهره برداری به نفع خواسته های نامشروع خود در مقابل توفیقات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان هستند، بی تردید تقویت انسجام و همبستگی و تزریق امید به آحاد مردم در جامعه حسب فرمایشات مقام معظم رهبری جز مهمترین اهداف سازمان های مناطق آزاد کشور است.

 انتظار میرود رسانه ها نیز همگام و همراه با سایر بخش ها در راستای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تشویش اذهان مردم عزیز فعالانه و مسئولانه اقدام نمایند.

* آمار مبتلایان به کرونا در ایران بیشتر از اعلام رسمی است

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت: دقیق‌ترین قسمت آمار کرونا در هر کشوری به خصوص ایران، قسمت آمار فوتی‌هاست.

قطعاً آمار مبتلایان بیش از اینهاست و خیلی‌ از افراد مبتلا ممکن است شناسایی نشده باشند.

متاسفانه یک تلقی غلط به نام «عادی‌پنداری» در مردم و حتی درتعدادی از مسئولان ایجاد شده و این عادی‌پنداری غیرواقعی و بسیار خطرناک است.

امروز در تهران نکاتی بهداشتی زیر 10 درصد و در کشور زیر 20 درصد رعایت می‌شود که نتیجه‌اش را در آینده خواهید دید!

کرونا از بین نرفته، از بین نمی‌رود، تنها از استانی به استان و از شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کند! / آنا

* ریاض خواستار مقابله با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران شد

* وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا در بیانیه‌ای مشترک از کره شمالی درخواست کردند تا به میز مذاکرات خلع سلاح اتمی بازگردد.

 

..........گزارش ویژه

* کلنگ ساخت مدرسه جدید نابینایان در یزد زده شد: چندی است کلنگ احداث مجتمع نابینایان امام رضا"ع" در شهر یزد زده شده است. در حال حاضر دانش آموزان یزدی در مدرسه نابینایان رسولیان درس می خوانند.  مصطفی پایدار، رئیس آموزش و پرورش استان یزد در این باره می گوید: در یزد ما آموزشگاه نابینایان داریم ولی ساختمانش فرسوده شده و به طور کامل جوابگوی نیازهای دانش آموزان نیست.  مثلا فضای استانداردی برای اتاق بازی و فعالیتهای پرورشی دیگر نداشتیم.. برای ساخت مدرسه جدید از بخش دولتی قطعه زمینی گرفتیم و خیرین هم اعلام آمادگی کردند و کلنگ ساخت مدرسه زده شد و امیدواریم تا یکی دو سال آینده، به مرحله بهره برداری برسد.وقتی مدرسه ساخته شود دانش آموزان از مدرسه فعلی به این مدرسه منتقل خواهند شد.

س: این مدرسه برای همه پایه های تحصیلی است؟ چه ویژگیهای دیگری دارد؟

ج: الان در مدرسه نابینایان از دوره پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه اول را پوشش می دهیم. ما دانش آموزان دوره دوم متوسطه را از زمانی که آموزش تلفیقی راه افتاد به مدرسه عادی می فرستیم. این تجربه ای است که سالها انجام می شود  مدرسه جدید از نظر فضای آموزشی با مدرسه فعلی متفاوت است. استانداردهای فضا و ویژگیهایی که برای بچه های نابینا باید لحاظ شود در این ساختمان جدید پیش بینی شده است.درخواست داشته ایم در طرح نقشه مناسب سازیهای ویژه دیده شود. زمین در نظر گرفته شده حدود 5000متر مربع است و قرار است همه فضاهای مورد نیاز ساخته شود از فضاهای آموزشی، توانبخشی تا فضای ورزشی همه مد نظر هستند. .

س: تعداد کلاسهای مدرسه جدید چند تاست؟

ج: مدرسه در دو فاز ساخته می شود در حال حاضر دوازده کلاس پیش بینی شده بعلاوه اتاقهای اداری، فضای توانبخشی و ورزشی، اتاق معلمین، بهداشت، کتابخانه و سایر موارد هم دیده شده است. در آینده هم اگر قرار باشد مدرسه توسعه پیدا کند در این مساحت زمین امکان توسعه بیشتر هم وجود دارد.

س: تعداد دانش آموزان در مدرسه رسولیان چند نفر هست؟

ج: حدود 60 نفر هستند.

س: از شهرهای دیگر استان هم هستند؟

ج: تا سال گذشته بودند ولی امسال دانش آموز از شهری دیگر نداریم.

س: خوابگاه هم ساخته می شود؟

ج:  ما خوابگاه داریم  در حال حاضر هم اگر دانش آموزی از شهرستان بیاید امکان پوشش خوابگاه را برای او داریم.

 

........سلامت و بهداشت

* تشکیل جلسه اضطراری ستاد فرماندهی کرونا در پایتخت: فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از برگزاری جلسه اضطراری خبر داد.

به نقل از ایسنا، ، دکتر علیرضا زالی گفت: در روز های اخیر در تهران در وضعیت هشدار بوده ایم و وضعیت بسیار شکننده ای در این شهر حاکم است، آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی 10 روز گذشته به صورت صعودی رو به افزایش بوده است.

وی ادامه داد: همه اعضایی که در جلسه حضور داشتد نگرانی خود را از شرایط فعلی ابراز کرده و قرار شد تا تصمیمات جدی،  کارا و موثرتری با انسجام بین بخشی صورت گیرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: به نظر می رسد فرایندی که در تهران با آن روبرو هستیم، هم در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هم درباره شیوه‌نامه های بهداشتی، کمتر مورد توجه واقع شد ضمن آنکه مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی افزایش یافته است بنابراین نیازمند مداخلات جدی‌تری هستیم.

* علت افزایش آمار مرگ های کرونایی: عضو کمیته کشوری کرونا، افزایش آمار ابتلا و فوتی های کرونا را نتیجه مسافرت های بی دلیل مردم در ماه گذشته دانست.

به نقل از مهر، این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به شدت و سرعت انتقال ویروس کرونا، افزود: در شرایط کنونی، تنها راهکاری که بتوان بیماری را دوباره کنترل کرد، رعایت قرنطینه بیماران و پروتکل‌های بهداشتی است.

مردانی با اشاره به بازگشایی‌ها و برداشتن محدودیت‌های کرونایی که باعث افزایش حضور مردم در جامعه شد، گفت: قطعاً این بازگشایی باعث افزایش موارد ابتلاء و مرگ و میرها شده است. اما، باید تدابیری اندیشید تا مردم مثل ایام نوروز و اردیبهشت، دستورالعمل‌های بهداشتی را سفت و سخت بگیرند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: تا زمانی که دارو و واکسن کرونا در دسترس قرار نگرفته است، تنها راه مقابله با بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مردانی افزود: نکته‌ای که باید توجه داشت، قرنطینه واقعی افراد مبتلا به کرونا است. اگر این بیماران به درستی و صحیح قرنطینه شوند، از موارد ابتلاء کاسته می‌شود. ضمن اینکه مردم باید تا جایی که امکان دارد از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

 

........از شش نقطه جهان

* سریع‌ترین مرد نابینای دنیا و گرفتاری‌های ناشی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی: دیوید براون را اغلب نابینایان علاقمند به ورزش می‌شناسند. دونده سرعت و دارنده عنوان سریع‌ترین مرد نابینای دنیا. براون هر قدمی که در پیست بر‌می‌داشت، یک دونده و راهنمای وفادار او را همراهی می‌کرد. در طول شش سال گذشته، هیچ وقت نمی‌شد تصور کرد کسی بتواند براون و راهنمایش «Jerome Avery» را از هم جدا کند. کروناویروس اما موفق به این کار شد. الآن چند ماهی می‌شود که دیوید براون و راهنمایش در خانه نشسته‌اند و امکان تمرین ندارند. دونده‌های دیگر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تمرین را از سر گرفته‌اند اما این کار برای دونده نابینایی که باید با یک باند بازویش را به بازوی راهنما ببندد و فاصله‌شان هم از سی سانتیمتر تجاوز نمی‌کند، شدنی نیست. البته همه این‌ها باعث نشده آنها بیکار بمانند و به فکر راه چاره‌ای برای شروع تمرین نباشند. به خصوص که این دونده صاحب رکورد، به هیچ وجه دلش نمی‌خواهد رکورد ۱۰.۹۲ ثانیه را که برای دو صد متر به نام خود ثبت کرده، در پارالمپیک توکیو به شخص دیگری واگذار کند.

دیوید براون در باره شکل تمرینات این روز‌هایش اینطور شرح می‌دهد که جروم به عنوان راهنما و «Joaquim Cruz» که خود قهرمان پیشین دو ۸۰۰ متر المپیک است در نقش مربی، در فاصله ۵۰ ۶۰ متری او مستقر می‌شوند و با کف زدن، او را راهنمایی می‌کنند و او مجبور است تنها بدود.

براون که در کودکی در اثر ابتلا به بیماری کاوازاکی دچاره آب سیاه شده و بیناییش را از دست داده، به طرز محسوسی از این شیوه تمرین ناراضی است. او توضیح می‌دهد که وقتی داری با یک راهنما می‌دوی، مثل این است که تکلیفت کاملاً مشخص است؛ اما دویدن بدون راهنما به این می‌ماند که درست ندانی الآن شب است یا روز. من با وجود آنکه می‌توانم تقریباً مستقیم بدوم، این کار را در نهایت تردید و دو‌دلی انجام می‌دهم. علتش هم این است که فاکتور‌های زیادی در مسیریابی من مزاحمت ایجاد می‌کنند؛ مثلاً ممکن است به خاطر بادی که از دویدنم در گوشم می‌پیچد، نتوانم صدای مربی یا راهنما را درست بشنوم.

هماهنگی براون و اوِری وقتی در سریع‌ترین حالت ممکن در کنار هم مشغول دویدن هستند، از شدت هارمونی، شعری را تداعی می‌کند. با وجود اینکه براون شایسته تمام تحسین‌هایی است که از او می‌شود، نقش اوِری هم در موفقیت او غیر قابل انکار است. کسی که قرار باشد براون را همراهی کند، باید از او سریع‌تر باشد. اوِری خوب این را می‌داند. رکورد خودش ۱۰.۱۷ ثانیه برای صد متر است. او در هنگام دویدن، با صدا هم براون را همراهی می‌کند. مثلاً مسافت باقی مانده را به براون اطلاع می‌دهد. اوری در باره شروع همکاری با براون می‌گوید: «تمام آرزویم این بود که بتوانم در المپیک مقام بیاورم. برای قهرمانی المپیک، رکوردت باید حتماً زیر ده ثانیه باشد. سن و سالم داشت بالا می‌رفت و تقریباً مطمئن شده بودم که دیگر نخواهم توانست در المپیک بدوم. این شد که بعد از آشنایی با براون، به فکر همراهی با او افتادم.» او در باره رقابت‌هایی که براون در آنها حاضر می‌شود می‌گوید: «در ریو خیلی خوب دویدیم ولی به خودمان قول داده‌ایم که توکیو را با رکورد بهتری نسبت به ریو به پایان برسانیم..»

براون حالا علاوه بر قهرمانی در پیست دو و میدانی، قهرمان دنیای کودکان نابینا هم هست. بسیاری از مادران دارای کودک نابینا، آرزو می‌کنند روزی فرزندشان بتواند پا جای پای دیوید براون، سریع‌ترین مرد نابینای دنیا بگذارد.

 

.........ورزشی

*برگزاری انتخابی تیم ملی دو و میدانی جوانان

به منظور آماده سازی تیم ملی دو و میدانی نابینایان جهت حضور در مسابقات پارا آسیایی جوانان در کشور بحرین، مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار خواهد شد.

با توجه به اعلام میزبانی کشور بحرین برای برگزاری مسابقات پارا آسیایی دو و میدانی جوانان 2021 و به منظور آماده سازی تیم ملی، این فدراسیون در نظر دارد با لحاظ نمودن شرایط کرونایی و اولویت قرار دادن صحت و سلامت ورزشکاران برنامه هایی را برای انتخاب ورزشکاران اجرا کند.

بر همین اساس، ورزشکاران متولد 1380/10/11 به بالا میتوانند در رده سنی جوانان و متولدین 82/10/11 در رده سنی نوجوانان شرکت کنند.

هر ورزشکار مجاز به شرکت در دو ماده خواهد بود.

از هر استان، حداکثر 6 ورزشکار مرد و 4 ورزشکار زن مجاز به شرکت در مسابقات هستند .

ورزشکارانی که به رکوردهای منتشر شده در وبسایت فدراسیون نابینایان دست پیدا کنند، به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد .

در حال حاضر، فدراسیون نابینایان هیچگونه تعهدی برای برگزاری مسابقات کشوری ندارد مگر اینکه شرایط مناسب فراهم شود. لذا ممکن است با روش هایی از قبیل رکوردگیری در مراکز استانها و یا روش های دیگر رکوردگیری انجام شود.

شرکت ورزشکاران جوانان در مسابقات آمادگی جسمانی غیر حضوری که توسط فدراسیون نابینایان برگزار می شود، الزامی است.

رکوردهای اعلام شده، در وبسایت فدراسیون نابینایان منتشر شده است.

* زمان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون نابینایان مشخص شد

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نابینایان 5 مرداد برگزار خواهد شد.

مجمع عمومی و سالانه فدراسیون نابینایان و کم بینایان با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون، رؤسای هیأت های استان ها، نمایندگان، مربیان، ورزشکاران، باشگاه ها، دانشگاه ها، ورزش های کارگری ،آموزش و پرورش و نیروهای مسلح 5 مرداد در تهران برگزار خواهد شد.

..........حوادث

* مخفی شدن در صندوق عقب برای سرقت از مسافران

ایران نوشت:12 خرداد زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن خود و سرقت اموالش توسط سرنشینان یک خودروی قهوه‌ای رنگ خبر داد.

 وی گفت: صبح به‌همراه دخترم و برادرزاده‌ام از اسلامشهر سوار یک خودروی عبوری شدیم و به پاسگاه نعمت آباد آمدیم. آنجا دخترها پیاده شدند و من به راننده گفتم برای خرید مرا به بازار میوه و تره‌بار چهاردانگه ببرد.او ادامه داد: در نزدیکی بازار بودیم که ناگهان راننده پراید به این بهانه که خودرواش جوش آورده و باید آب داخل رادیاتور بریزد، توقف کرد. چند لحظه بعد ناگهان مرد جوانی روی صندلی عقب نشست. تصور کردم که او هم مسافر است. اما هنوز مسافتی نرفته بودیم که مرد جوان که روی صندلی عقب نشسته بود گلویم را فشار داد و با تهدید، طلاها، گوشی تلفن همراه و پول‌هایی را که داشتم سرقت کرد. آنها بعد از سرقت طلاهایم مرا پیاده نکردند بلکه به پرسه‌زنی در شهر ادامه دادند. در نهایت پس‌ از نیم ساعت آنقدر سرو صدا کردم که مرا در یکی از محله‌های جنوبی پایتخت از خودروشان به بیرون انداختند.

با شکایت زن جوان، مأموران پلیس بلافاصله وارد عمل شدند. برای به‌دست آمدن ردی از پراید سواران، مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته محل تردد متهمان پرداخته و بدین ترتیب شماره پلاک خودروی آنها به‌دست آمد.

مأموران مالک خودرو به‌نام امیر را احضار کردند اما وی در تحقیقات مدعی شد که خودرواش را اسفند ماه فروخته است.در ادامه بررسی‌ها مأموران به سراغ خریدار جدید خودرو که حمید نام داشت رفتند. وی در تحقیقات اولیه به سرقت از میترا با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد. بدین ترتیب همدست او نیز بازداشت شد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت دو متهم به اتهام آدم ربایی و سرقت روانه بازداشتگاه شدند.

گفت‌وگو با راننده خلافکار

چه شد که تصمیم به سرقت گرفتید؟همدستم بهنام پیشنهاد داد. من مدتی است که با خودروام مسافربری می‌کنم. بهنام گفت مسافرهایی را که طلا و پول با خودشان دارند شناسایی کنم. من هم همین کار را کردم، چند باری میترا را به‌عنوان مسافر سوار کرده بودم. طلای زیادی همیشه با خودش داشت به همین خاطر دیدم میترا سوژه خوبی برای سرقت است.

نقشه‌تان چطور بود؟ طبق نقشه بهنام در صندوق عقب خودروام پنهان شد. از اسلامشهر به‌ سمت تهران به راه افتادیم. وقتی دو دختری که با میترا بودند از ماشین پیاده شدند، به سمت چهاردانگه به راه افتادم. در نزدیکی بازار تره‌بار بود که به بهانه جوش آوردن ماشین خودرو را متوقف کردم و به بهانه آب برداشتن از صندوق عقب در صندوق را باز کردم تا بهنام بیرون بیاید و سوار خودرو شود. بعد هم با تهدید سرقت را انجام دادیم.

با بهنام چطور آشنا شدی؟ مغازه لباس فروشی داشت و زمانی که من دستفروشی می‌کردم محل کسب و کارم در نزدیکی مغازه بهنام بود و با هم آشنا شدیم.

 

........چاردیواری

* با عرض سلام و آرزوی سلامتی برای شما عزیزان . لازم می دارم باز در شروع این دفتر بر ضرورت رعایت کلیه ضوابط بهداشتی برای ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا تأکید کنم. دوستان ویروس کرونا ویروسی ست که سهل و ممتنع است به این معنا که از یک طرف تکرار وجود آن در محیط باعث شده است که حساسیت های ما نسبت به این ویروس از بین برود و از طرف دیگر در صورت ابتلا با ابعاد جدی و بعضاً خطرناک از تأثیرگذاری این ویروس روبرو می شویم بویژه برای بسیاری از افراد نابینا و کم بینا که دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت نیز هستند این ویروس به شدت خطرناک است آن را جدی بگیرید. اما درباره پاسخ به تماس ها و پیامک ها ، کامنت های شما عزیزان در سایت ایران سپید. آقای محمدرضا خیرخواه از استان گیلان با اشاره به خدمت صدوربلیط های نیم بها برای افراد معلول و نوسانات دراین امر از جمله انحصار این صدور به شرکت ایران ایر و از طرف دیگر سر باز زدن های این شرکت از تخفیف 50 درصدی مقرر در قانون برای افراد دارای معلولیت شکوه کردند که تکلیف این امر باید روشن شود. به طور قطع این انتظار، انتظار درستی است و باید با پیگیری های سال جاری اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان این نقیصه نیز رفع شود. آقای زبیدی زاده از شهر خرمشهر با اشاره به اینکه دارای 7 سرعائله هستند و فاقد مسکن خواهان رسیدگی به این امر شده اند که پاسخ به این درخواست علاوه بر اینکه بر عهده یک نشریه مانند ایران سپید نیست به این بر می گردد که ایشان دارای چه موقعیت و چه نسبتی با سازمان بهزیستی هستند ضمن ان که جای تعجب دارد فردی که حتی فاقد مسکن موقت برای زندگی است چگونه دارای 7 سرعائله تحت تکفل است. دوست دیگری به اسم فیروز صادقی از این امر پرسیده اند که ایشان با وجود بیست و یک سال سابقه خدمت و داشتن چهل و دو سال سن و با لحاظ این نکته که از این بیست و یک سال 14 سال آن مشمول سنوات کار سخت و زیان آور است می توانند با بیست درصد ازمعلولیت از بازنشستگی پیش از موعد استفاده  کنند. به طور قطع ایشان می توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. اما اینکه تأثیر معلولیت ایشان بر سنوات باقی مانده خدمتشان چگونه باشد مستلزم گزارش کمسیون ذیربط است. اما به طور قطع 14 سال سابقه سخت و زیان آور ایشان معادل بیست و یک سال کار محسوب می شود و با احتساب هفت سال کار دیگری  که در سابقه ایشان است ایشان فقط نیاز به  دو سال ارفاق جهت برخورداری از بازنشستگی پیش از موعد دارند. آقای ستوده ضمن تشکراز گزارش پادکست ایران سپید در خصوص آموزش ویژه افراد دارای دو معلولیت نابینایی و ناشنوایی و پرسش از امکانات موجود در کشور برای آموزش افراد نابینا و ناشنوای مطلق در مورد به کار بردن عبارت کم بینا و نیمه بینا در توصیف وضعیت افراد دچار این اختلال بینایی توضیح دادند اما در پاسخ به ایشان باید ذکر کنیم که اصطلاح نیمه بینا اصطلاحی است کاملاً غیر علمی و در واقع اصطلاح درست و جایگزین آن فرد کم بینا ست که به درصدهای مختلف دچار اختلال بینایی ست. سنجش اینکه یک فرد دقیقاً دارای نیمی از قدرت بینایی خود است هم بحث بسیاردقیقی است و هم درباره اکثریت مطلق افراد دارای نقصان های قوه بینایی صدق نمی کند. دانیال امیری ضمن تأکید بر درخواست گذشته  خود برای گزارش نابینایان و کمبینایان اتریش و نابینایان در کتاب رکوردهای گینس در مورد ستون شش نقطه اظهار رضایت کردند. دو تن از خوانندگان قدیمی ایران سپید سرکار خانم خسروی و آقای کریم عباسی با تأکید بر ضرورت انتشار مجدد روزنامه بریل از تلاش های دوستان بویژه در بخش پادکست و تلاش های خانم مصرقانی تشکر کردند. آقای نوروزیان از تهران در مورد پرداخت وام تعمیر خانه به مددجویان سازمان بهزیستی سؤال کردند که این امر قطعاً در حال انجام است و اما بی اطلاعی دوستان ما در مرکز خزانه امر دیگری است که خود باید پاسخگوی آن باشند. در این خصوص گزارش تکمیلی تهیه و در روزنامه بریل یا پادکست ایران سپید پخش خواهد شد. با تشکر از جمیع دوستان تماس گیرنده با روزنامه ایران سپید به امید انتشار مجدد نسخه بریل ایران سپید شما را تا گفت و گوی بعدی به خدا می سپارم. ایام به کام مراقب سلامتی خود باشید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *