شناسه خبر: 2125 منتشر شده در مورخ: 1392/11/5 ساعت: 16:18 گروه: سیاسی  
اجرا در تالارهای بزرگ خواسته‌ای است که با جشنواره محقق می‌شود
یک نوازنده ویلن:

اجرا در تالارهای بزرگ خواسته‌ای است که با جشنواره محقق می‌شود

مهسا قربانی که در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر حضور دارد، یکی از دلایل شرکت در جشنواره را تجربه اجرای برنامه در سالن‌های بزرگ‌تر و معتبرتری مثل تالار رودکی برشمرد

به گزارش ایران سپیدبخش استعداد‌های درخشان از سال گذشته به جشنواره موسیقی اضافه شده که به معرفی جوانان و آثار آنها اختصاص دارد.

 مهسا قربانی از نوازندگان جوانی است که امسال با تکنوازی ویلن در این بخش شرکت می‌کند. او که موسیقی کلاسیک قدیمی را با سبکی نوین اجرا می‌کند درباره نحوه شرکت در این بخش از جشنواره گفت: برای شرکت در بخش استعدادهای درخشان از تعدادی از اساتید موسیقی درخواست شد که شاگردان خوب خود را معرفی و دعوت کنند. من از طریق استادم آقای ایمان فخر به جشنواره امسال معرفی شدم.

قربانی که تجربه اجرا در سالن شهید آوینی را در کارنامه کاری خود دارد یکی از دلایل شرکت در جشنواره را تجربه اجرای برنامه در سالن‌های بزرگ‌تر و معتبرتری مثل تالار رودکی دانست.

وی در این باره گفت: به طور معمول هماهنگ کردن اجرا به خصوص اجراهای تکنوازی کار بسیار سختی است، گرفتن مجوزهای مربوط و اجاره کردن سالن و مراحل بعدی، همه و همه به عهده نوازنده است و این امر زحمات زیادی دارد به همین دلیل زمانی که امکانی برای اجرا در تالار رودکی محیا می‌شود، این فرصت را از دست نمی‌دهم. این سالن یکی از سالن‌های مطرح و بزرگ کشورمان است و اجرا در آن فرصتی نیست که هنرمندان از آن بگذرند.

این هنرمند جوان درباره مشکلات حضور حرفه‌ای در عرصه موسیقی کشورمان گفت: فعالیت حرفه‌ای در عرصه موسیقی در ایران همیشه با مشکلات زیادی رو به رو بوده و هست. یکی از بزرگترین مشکلاتی که وجود دارد نبود و یا کمبود گروههایی است که حامی دولتی داشته باشند.

قربانی افزود: اکثر گروه‌ها در ایران به صورت خود جوش و خصوصی به وسیله هنرمندان تشکیل می‌شوند و همین امر احتمال از هم پاشیدن گروه را به خصوص در مواجه شدن با مشکلاتی مثل گرفتن مجوز و سالن بالا می‌برد.

   مهسا قربانی درباره فعالیت‌های بعدی‌اش پس از اتمام جشنواره گفت: قطعا بعد از شرکت در جشنواره موسیقی فجر و اختتامیه آن تغییرات مثبتی در کارم رخ خواهد داد. این جشنواره به هنرمندان کمک می‌کند تا اسمشان هم در کنار هنرشان در مجامع هنری مطرح شود و همین عنوان شدن حتما فردای بهتری برای کار ما خواهد داشت.

  وی درباره انتظاراتش از جشنواره موسیقی فجر گفت: وقتی موقعیت خوبی در اختیار یک جوان قرار می‌گیرد تا بتواند خودی نشان بدهد و از  زحمت و تلاش‌هایش نتیجه بگیرد، نمی‌توان توقع بیشتری از جشنواره داشت اما هر هنرمندی مثل من علاقه دارد کار خود را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد، بنابراین متوقع می‌شود که از این پس از اجراهای زنده حمایت بیشتری صورت بگیرد  و امکانات بیشتری در اختیار نسل جوان هنرمند قرار داده شود.

وی تصریح کرد: از نظر من این امکان باید در اختیار همه هنرمندان جوان قرار بگیرد نه صرفا آنهایی که در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده‌اند،  بلکه تمامی هنرمندانی که امیدوارند با کسب تجربه‌های جدید خود را به پله‌های بالاتری برسانند. امیدوارم با همکاری مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر محقق شود.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *