شناسه خبر: 21160 منتشر شده در مورخ: 1399/4/8 ساعت: 12:13 گروه: اجتماعی  
توسعه مشارکت های بین سازمانی و درون و برون سازمانی، در راستای تحقق اهداف سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی

توسعه مشارکت های بین سازمانی و درون و برون سازمانی، در راستای تحقق اهداف سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نشست شورای معاونین به منظور تحقق سیاست توسعه مشارکت ها در حوزه دستگاه های دولتی و انعقاد تفاهم نامه های کاری با سازمان های بهزیستی، فنی حرفه ای، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ، بنیاد برکت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از راهبردهای دوازده گانه سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی راهبرد توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان است اظهار داشت: در راستای تحقق این راهبرد مهم یکی از بسته های سه گانه تحولی سال 1399، بسته تحولی توسعه مشارکت ها است که در این بسته ارکان و اضلاع مشارکت و توسعه آن درسازمان آموزش و پرورش استثنایی مشخص شده است.

وی افزود:  توسعه مشارکت با بخش دولتی، عمومی و مردمی در بخش توسعه مشارکت های برون سازمانی، توسعه مشارکت دانش آموزان، معلمان، مدیران، کارشناسان، اولیا و مربیان به عنوان توسعه مشارکت درون سازمانی و مشارکت با معاونت ها و سازمانهای مختلف وزارت آموزش و پرورش به عنوان توسعه بین سازمانی هدف گذاری شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه  در بخش دولتی بسیاری از دستگاه های دولتی، وزارتخانه ها و سازمان ها می توانند به شکل دو جانبه توسعه مشارکت های خود با سازمان آموزش و پرورش استثنایی  را هدف گذاری کنند اظهار داشت:دراین راستا مشارکت با سازمان بهزیستی، ‌سازمان فنی حرفه ای، وزارت بهداشت، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و بنیاد برکت  مورد توجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود.

وی افزود:  در حوزه بهزیستی ارائه خدمات حمایتی، برنامه های آموزشی،توانبخشی، فرهنگی و ورزشی، هماهنگ سازی منابع آموزشی،  انتقال دانش و تجارب در زمینه های آموزش های حرفه ای، شیوه های آماده سازی شغلی کادر مدارس پذیرا، مناسب سازی فضای آموزشی و توانبخشی مدارس، انجام پژوهش ها و اجرای کارگاه ها و نمایشگاه های مشترک، همکاری های مشترک در برنامه توانبخشی مبتنی بر CBR   از جمله زمینه های همکاری مشترک می باشد.

وی گفت: همکاری در انجام برنامه های غربالگری، تشخیص و مداخلات بهنگام، اجرای طرح های خانواده محور و بسته های اجتماعی و راهنمای مداخلات روانی، اجتماعی، همکاری در برگزاری اردوها، مسابقات استانی قرآنی و هنری و همکاری دربرگزاری مناسبت های مشترک مثل روز جهانی معلولین، اتیسم  از دیگر زمینه های همکاری مشترک با سازمان بهزیستی می باشد.

معاون وزیر با اشاره به محورهای همکاری با سازمان فنی حرفه ای ‌اظهار داشت:  ساماندهی دوره های آموزشی مهارتی، بازنگری استاندارد های شغلی در گروه های مختلف دانش آموزان استثنایی، استفاده از ظرفیت و امکانات علمی و اجرایی به ویژه در کیفیت بخشی به دوره های  آموزشی ، فرهنگ سازی پیرامون آموزش های مهارتی و کشف استعداد های حرفه ای در گروه های مختلف هدف، ایجاد فرصت های مناسب برای شکوفایی مهارت های دانش آموزان ‌و نیاز سنجی های شغلی و مهارت افزایی از موارد مهم توسعه مشارکت با سازمان فنی و حرفه ایی محسوب می شود.

حسینی در پایان با اشاره به محورهای مشترک همکاری با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اظهار داشت:  تبادل امکانات و ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و مشاوره ای در حوزه تربیت  بدنی  دانش آموزان با نیاز های ویژه از جمله محورهای توسعه مشارکت دوجانبه با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *