شناسه خبر: 21129 منتشر شده در مورخ: 1399/4/3 ساعت: 14:19 گروه: اجتماعی  
پذیرش سنوات ارفاقی ۵ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی بر اساس اساسنامه سازمان از سوی تامین اجتماعی
دکتر حسینی در دیدار با معاون رئیس جمهور خواستار شد

پذیرش سنوات ارفاقی ۵ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی بر اساس اساسنامه سازمان از سوی تامین اجتماعی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به همراه مدیر کل پشتیبانی و توسعه منابع سازمان در دیدار با دکتر جنیدی معاونت امور حقوقی رئیس جمهور در خصوص مسائل حقوقی آموزش و پرورش استثنایی به بحث و گفتگو پرداخت.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در این نشست که در دفتر کار معاونت حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی است که حامی همه جانبه ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیاز های ویژه در هفت گروه آسیب بینایی و شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، طیف اتیسم، کم توان ذهنی و اختلالات هیجانی و رفتاری است.

 ‏وی افزود: این سازمان با نزدیک به ۲۳ هزار پرسنل کار خدمات رسانی آموزشی، پرورشی و توانبخشی به این دانش آموزان را برعهده دارد.

 ‏وی تصریح کرد: کار با دانش آموزان استثنایی در حوزه آموزش و پرورش ۵ برابر هزینه بیشتر نسبت به دانش آموزان عادی  دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه همکاران آموزش و پرورش استثنایی با انگیزه و  علاقه بالا، توان حرفه‌ای و به شکل کارآمد کار تعلیم و تربیت فرشتگان زمینی را برعهده دارند اظهار داشت: با توجه به اینکه کار با این دانش آموزان از سختی خاصی برخوردار است لذا بر اساس تبصره ۵ اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی  مصوب سال ۶۹ مجلس شورای اسلامی است هر پنج سال خدمت از هر نظر ازجمله بازنشستگی معادل ۶ سال محسوب می گردد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی ابتدا برای بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی این سنوات ارفاقی را قبول نداشت اما با رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۵ سازمان تامین اجتماعی موظف به پذیرش سنوات ارفاقی همکاران حوزه استثنایی گردید.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی با دوسال تاخیر و در سال ۹۷ موضوع را طی بخشنامه ای به ادارات کل بیمه ای استان ها اعلام نمود و در آن بخشنامه پذیرش سنوات ارفاقی پرسنل آموزش و پرورش استثنایی را منوط به وصول بدهی حق بیمه و مستمری قرار داد.

معاون وزیر با تاکید مجدد بر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در اساسنامه بر محاسبه ۶ سال خدمت بجای ۵ سال  از هر نظر از جمله بازنشستگی تاکید شده است و اگر قرار باشد سازمان تامین اجتماعی حق بیمه و مستمری را به روز محاسبه و دریافت کند برای هر همکار استثنایی مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می شود.

وی افزود: ۵ هزار نفر مشمول این سنوات ارفاقی در صندوق تامین اجتماعی می شوند که مجموع این رقم ها نیازمند اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد است.

وی تاکید کرد: دریافت، محاسبه و پرداخت این رقم از عهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی خارج است و برخلاف تبصره ۵ قانون اساسنامه تشکیل سازمان استثنایی است.

در این نشست دکتر جنیدی ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: معاونت حقوقی از طریق برگزاری نشستی با سازمان تامین اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی و با عنایت به اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی موضوع  را حل و فصل خواهد نمود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *