شناسه خبر: 21127 منتشر شده در مورخ: 1399/4/3 ساعت: 13:47 گروه: اجتماعی  
تشکیل ستاد شاهد در آموزش و پرورش استثنایی

تشکیل ستاد شاهد در آموزش و پرورش استثنایی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیر کل آموزش بنیاد شهید و مسئولین حوزه آموزش بنیاد شهید نشست مشترک هم اندیشی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه  ۲۸۳ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران هستند اظهار داشت: 31 درصد از این دانش آموزان فرزند آزاده، ۴۳  درصد فرزند جانباز کمتر از 70 درصد، ۱۶ درصد فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد و 10 درصد فرزند شهدا هستند.

وی افزود: برای پیگیری امور آموزشی و پرورشی و ارائه خدمات به  این دانش آموزان،  ستاد شاهد مشابه ستاد شاهد وزارت آموزش و پرورش در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه ارائه خدمات پرورشی تربیتی و فوق برنامه به این دانش آموزان از ضروریات است اظهار داشت:  از سال های گذشته با همکاری بنیاد شهید و آموزش و پرورش استثنایی اردوهایی ویژه دانش آموزان شاهد به همراه خانواده های آنان برگزار شده است که برگزاری  این اردوها با تمرکز بر اردوهای زیارتی و خصوصا زیارت اولی ها تدام خواهد داشت.

وی افزود:  با  استفاده از ظرفیت اردوگاهی وزارت آموزش و پرورش وبنیاد شهید  می توان کمیت و کیفیت این  اردوها را ارتقاء داد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه ارائه خدمات به اولیای این دانش آموزان نیز  از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت: با  استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره خانواده و  مراکز مشکلات ویژه یادگیری می توان خدمات ویژه ای به اولیاء این دانش آموزان نیز ارائه داد.

حسینی با بیان اینکه جامعه به شهدا، فرهنگ شهید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد اظهار داشت: طرح شهید پژوهی ویژه دانش آموزان استثنایی، راه اندازی مراکز شهید پژوهی، برگزاری اردوهای راهیان نور وتربیت راویان معلم و راویان دانش آموز  از جمله برنامه هایی است که در آموزش و پرورش استثنایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با جدیت پیگیری می شود.

شایان ذکر است در این نشست  مقرر شد در راستای همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و بنیاد شهید تفاهم نامه ای بین دو دستگاه به امضاء برسد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *