شناسه خبر: 21122 منتشر شده در مورخ: 1399/4/3 ساعت: 13:37 گروه: اجتماعی  
اعتراض معلولان, مهمترین علت تأخیر افتتاح گذر شهریار + فایل صوتی
در آیین افتتاح گذر شهریار, شهردار تهران به ایران سپید گفت

اعتراض معلولان, مهمترین علت تأخیر افتتاح گذر شهریار + فایل صوتی

با حضور شهردار تهران, اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان, گذر شهریار افتتاح شد

به گزارش ایران سپید بامداد دیروز, بالاخره پروژه ی گذر شهریار با حضور پیروز حناچی شهردار تهران, زهرا نژاد بهرام و محمد جواد حق شناس دو عضو شورای اسلامی شهر تهران, برزین ضرغامی مدیر سازمان زیبا سازی شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

پروژه ای که دو هفته قبل, به علت عدم رعایت اصول مناسب سازی ویژه ی معلولان, با اعتراض فعالان مدنی مواجه شد و مقرر شد تا بخشی از مناسب سازی این پیاده راه انجام شود و سپس افتتاح آن صورت بگیرد.

موضوعی که مورد تأکید شخص شهردار تهران بود و یکی از مهمترین خصیصه های این پروژه را, مناسب سازی آن ویژه ی معلولان عنوان کرد: «از خصیصه های این پروژه, مناسب سازی آن ویژه ی معلولان است. اساساً به همین علت ما افتتاحیه را به تعویق انداختیم. خوشبختانه این اقدام انجام شده.»

او در پاسخ به پرسش ایران سپید مبنی بر زمان تکمیل مناسب سازی این پیاده راه اظهار داشت: «در همین فضا که افتتاح شد, ضوابط کاملاً رعایت شده است. تلاش شده که پله ای بعنوان مانع تردد معلولان جسمی-حرکتی نباشد؛ برای شهروندان نابینا هم خطوط راهنما تعبیه شده. بنای ما این است که در افتتاح فضا های عمومی, مناسب سازی ویژه ی معلولان جزو چکلیست ما باشد.»

زهرا نژاد بهرام, عضو هیئت رئیسه ی شورای شهر نیز در گفتگو با ایران سپید, تعبیه ی خطوط راهنما ویژه ی نابینایان را گام نخست مناسب سازی این پیاده راه عنوان کرد: «ما مسیری را ویژه ی نابینایان مناسب سازی کردیم. قطعاً مناسب سازی کل پروژه برای گروه های معلولان اولویت اساسیست؛ اما فعلاً این امکان فراهم شده تا نابینایان بتوانند از این مسیر برای تردد و استفاده از تالار وحدت برخوردار شوند. اما این اقدام گام نخست ماست.»

گذر شهریار یک پروژه ی طولانیست که ظاهراً قرار است تا مجموعه ی تئاتر شهر ادامه پیدا کند. اما مشخص نیست فاز نخست این پروژه که دیروز افتتاح شد, تا کی به صورت کامل برای معلولان مناسب سازی شود.

گذر شهریار
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *