شناسه خبر: 2109 منتشر شده در مورخ: 1392/11/5 ساعت: 11:43 گروه: اجتماعی  
پرداخت «عیدی» و افزایش «مستمری» مددجویان بهزیستی در نیمه دوم بهمن

پرداخت «عیدی» و افزایش «مستمری» مددجویان بهزیستی در نیمه دوم بهمن

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت عیدی و افزایش 10 تا 20 درصدی مستمری مددجویان سازمان در نیمه دوم بهمن ماه خبر داد و گفت: عیدی مددجویان سازمان بهزیستی به میزان مبلغ یک ماه مستمری در نظر گرفته شده است.

همایون هاشمی گفت: پیش‌بینی می‌شود مستمری مددجویان در نیمه دوم بهمن ماه افزایش یابد این در حالیست که در این زمینه منتظر اعلام شدن مصوبه دولت هستیم و به محض دریافت آن افزایش مستمری‌ها اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سبد کالای دولت علاوه بر مددجویان به تعداد قابل توجهی از کسانی که خدمات محدود از بهزیستی دریافت می‌کنند نیز تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: دولت سبد کالا را برای اقشار خاصی از مردم به ویژه اقشار خاص تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته است، این در حالیست که تعداد قابل توجهی از افرادی که خدمات محدود از بهزیستی دریافت می‌کنند نیز شامل دریافت سبد کالا خواهند شد.

هاشمی در ادامه سخنانش آمار پیش‌بینی شده در این رابطه را رقمی بیش از سه میلیون نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به میزان مبلغ سبد کالا گفت: مبلغ سبد کالا همان سرانه 80 هزار تومان است که دولت مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه هنوز نحوه پرداخت سبد کالا از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به سازمان بهزیستی اعلام نشده است، آمادگی سازمان بهزیستی را برای پرداخت نقدی و یا در قالب شبکه توزیع کالا اعلام کرد و گفت: فعلا نحوه توزیع سبد کالا مشخص نیست.

هاشمی با اعلام رشد 37.1 درصدی بودجه بهزیستی در سال 93 گفت: بودجه سال آینده سازمان بهزیستی با رشد 37.1 درصدی نسبت به سال گذشته یک هزار و 370 میلیارد تومان در نظر گرفته شده لذا وضعیت سازمان برای سال 93 مطلوب پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی یک درصد ارزش افزوده بر مالیات برای بخش‌های سلامت در نظر گرفته است و از آنجایی که بخشی از این اعتبار به پیشگیری بحث سلامت اجتماعی نیز اختصاص می‌ِیابد، پیش‌بینی می‌شود سهمی از این اعتبار نیز شامل بهزیستی شود که این مساله باعث گشایش کارها خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی در پایان تاکید کرد: با توجه به مشارکتهای مردمی تا پایان سال مشکلی در خصوص کسری بودجه نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *