شناسه خبر: 21005 منتشر شده در مورخ: 1399/3/20 ساعت: 11:54 گروه: اجتماعی  
هیچ کارتی قرار نیست حذف شود
مدیر عامل اتوبوس رانی تهران در گفت و گو با ایران سپید

هیچ کارتی قرار نیست حذف شود

خبری هفته ی گذشته به نقل از محمود ترفع, مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی در خبرگزاری ها و بویژه شبکه های اجتماعی مبنی بر حذف تسهیلات این شرکت در استفاده از کارت بلیت های رایگان ویژه ی معلولان منتشر شد.

به گزارش ایران سپید به دنبال خبری که هفته ی گذشته به نقل از محمود ترفع, مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی در خبرگزاری ها و بویژه شبکه های اجتماعی مبنی بر حذف تسهیلات این شرکت در استفاده از کارت بلیت های رایگان ویژه ی معلولان منتشر شد, وی در گفت و گو با ایران سپید ضمن اشاره به اینکه قرار نیست کارتی حذف شود, اظهار داشت: «هیچ کارتی قرار نیست حذف شود؛ هیچ سرویسی قرار نیست از اقشار خاص قطع شود؛ منتها من گفتم متولیان مربوطه هزینه ی این تسهیلات را پرداخت کنند.»

وی با استناد به قانون حمایت از حقوق معلولان ادامه داد: «برابر قانون حمایت از معلولان مصوبه ی هیئت وزیران در سال 97 حمل و نقل عمومی برای معلولان رایگان است؛ اما در همان قانون سازمان برنامه و بودجه مکلف شده که منابع را پیش بینی کند. تبصره ی دوی ماده ی پنج این قانون می گوید: استفاده ی افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی و اتوبوس رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان –البته بخش خصوصی را اشاره نکرده ولی ما یارانه ی آن بخش را هم می پردازیم- و استفاده ی این افراد از سامانه های برون شهری نیم بهاست. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره, نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه ی سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه ی سالانه ی بودجه ی خود منظور نماید. منظور این تبصره از ماده ی پنج این است که اگر ما تأکید بر ارائه ی سرویس رایگان به جانبازان و معلولان از سوی اتوبوس رانی درون شهری می کنیم, بر این هم تأکید داریم که باید بودجه ی این سرویس پیش بینی شود. وقتی می گوییم پیش بینی شود, یعنی منِ اتوبوس رانی باید این پول را از یک نفر بگیرم.»

ترفع در ادامه تأکید کرد: «ما الآن می گوییم هیچ کارتی حذف نمی شود؛ هیچ سرویسی قطع نمی شود؛ منتها باید عین قانون عمل شود. آنچه باید به اتوبوس رانی پرداخت شود, پرداخت شود.»

وی در خصوص تقدیم درخواست شرکت واحد اتوبوس رانی به سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: «یک لایحه تنظیم کرده ایم که در هفته ی جاری از طریق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به سازمان برنامه و بودجه ارسال می کنیم.»

ترفع با تأکید بر اینکه قصدی برای قطع کردن خدمات حمل و نقل عمومی معلولان ندارند, اظهار داشت: «خدای نکرده ما که قصد اذیت شهروندان معلول را نداریم. قطعاً امسال اتفاقی مبنی بر حذف خدمات ما برای معلولان نمی افتد. ما فقط پیگیر این هستیم موارد یارانه ای که در طول این سال ها پرداخت کرده ایم, دریافت کنیم. هیچ کجای دنیا نمی بینید که سیستم حمل و نقل شهری یارانه بپردازد؛ مابه التفاوت قیمت بلیت ها را در تمام دنیا به حمل و نقل عمومی می پردازند. اما الآن طوری شده که ما نمی توانیم قیمت واقعی بلیت را از مردم دریافت کنیم؛ دولت هم یارانه بلیتش را نمی پردازد؛ از این طرف هزینه های اقشار خاص هم افتاده گردن ما. یعنی همه جوره تحت فشاریم. کرونا هم که مزید بر علت شده و تعداد مسافرانمان را کم کرده, اما نه تنها هزینه های ما سر جایش است, به خاطر مواردی مثل ضد عفونی و رعایت فاصله گذاری, هزینه هایمان بیشتر هم شده.»

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی اعلام کرد که شهروندان معلول نگران قطع شدن خدمات این شرکت نباشند: «تأکید مجدد می کنم که ما هیچ سرویسی را قطع نمی کنیم و کارتی را حذف نمی کنیم. من همیشه نیمه ی پر لیوان را می بینم. مطمئنم که این تأمین اعتبار صورت خواهد گرفت.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *