شناسه خبر: 20942 منتشر شده در مورخ: 1399/3/12 ساعت: 12:56 گروه: اجتماعی  
فراخوان مقاله نشریه تعلیم و تربیت استثنایی از معلمان و نابینایان

فراخوان مقاله نشریه تعلیم و تربیت استثنایی از معلمان و نابینایان

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی به تازگی فراخوان مقاله ای منتشر کرده و از همه معلمان، اساتید و نابینایان خواسته است در مورد موضوعات مطرح شده، مقالات خود را به دفتر این نشریه ارسال نمایند.

به گزارش ایران سپید در این رابطه گفتگویی داشتیم با اشرف کریمی، سردبیر این شماره ویژه از نشریه تعلیم و تربیت استثناییی. او می گوید: انتشار ویژه نامه تعلیم و تربیت قرار نیست تنها برای نابینایان باشد و سایر شاخه ها مانند ناشنوایان هم قرار است ویژه نامه داشته باشند. این کار به این خاطر است که تمامی اطلاعات و روشهای کاربردی در این حوزه از جوانب مختلف بررسی و اطلاعات به دست آمده در تمام کشور به دست همه معلمان و مربیانی که در این حوزه کار می کنند رسانده شود . و برای همین جنبه های علمی آکادمیک مد نظر نمی باشند. ما به این ترتیب می توانیم یک بار تمام دانسته هایمان را به طور کامل به اشتراک بگذاریم. در حوزه افراد با آسیب بینایی مطالب بسیار مهمی وجود دارد از برنامه درسی، ارزشیابی، ، جهت یابی و حرکت، ، نرم افزارهای موجود و مسائل مربوط به کمبینایی که به عبارتی از نابینایی هم مهمتر است چون طیف وسیعتری را تشکیل می دهد و معلمان با آن درگیرترند.

قصد داریم در طول تاریخ انتشار این نشریه، شاهد آن باشیم که دانش موجود در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و همه به سطح یکسانی از دانش در این حوزه برسند.

س: در واقع قرار است تجارب موجود در این زمینه را از نظر جنبه های کاربردی جمع آوری کنید؟

ج: بله و آن را به اشتراک بگذاریم.

س: در این زمینه چه کسانی می توانند بیشتر به شما کمک کنند ؟

ج: ما با به روز کردن اطلاعیه فراخوان مقاله سعی کرده ایم معلمان را بیشتر درگیر کنیم چون در عمل گروهی که بیشتر در این زمینه فعالند معلمان هستند اساتید و . دانشجویان می توانند در بخش ترجمه بیشتر کارایی داشته باشند چون آنها کار مستقیم و رو در رو با موارد ندارند و تجربیات معلمان از جنبه ای گرانبهاتر است. ولی از مقالات مروری و ترجمه ای در این حوزه که توسط اساتید دانشگاه و دانشجویان به دستمان می رسد هم استقبال می کنیم. باید بدانیم تجربیات معلمان اگر پالایش شود می تواند خیلی موثر باشد.

س: خود نابینایان چطور می توانند همکاری داشته باشند؟

ج: ما در نظر داریم بخشهایی را مانند نرم افزارها و برنامه های کاربردی نابینایان را به افرادی که در این رابطه می شناسیم بسپاریم که تهیه کنند چون خود نابینایان بیشترین اطلاعات را در باره نرم افزارهای مخصوص خود دارند

س: شکل محتوایی مقاله ها از نظر تعداد کلمه و آیتمها چگونه باید باشد؟

ج: مجله قرار است به شکل آن لاین منتشر شود پیش بینی ما 120-130 صفحه است به این ترتیب هر مقاله می تواند 14-15 صفحه باشد.  همچنین قرار شده شکل عادی نشریه تغییر کند چون نشریه تا حال بیشتر قالب پژوهشی داشته و شامل مقدمه، کلید واژه، روش تحقیق ،بدنه مقاله ،جمع بندی  و نتیجه گیری بوده است  اما چون قرار است در این نشریه ویژه اطلاعاتی را گردآوری کنیم که جنبه کاربردی دارد بنابر این مقاله های ارسالی می تواند کلید واژه داشته باشد یا مقدمه و بحث و نتیجه گیری داشته باشد ولی بدنه مقاله می تواند تجربیات زیسته معلمان یا مطالعات موردی آنها باشد یعنی غیر از قالبی باشد که در مقاله های علمی پژوهشی دیده می شود چون مخاطبان ما معلمان هستند و می خواهیم حوزه عمل غنی تر شود و بهتر عمل کنیم و برای همین می خواهیم با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کنیم مقاله با شکل مقاله دانشگاهی مشکلی را از ما حل نمی کند. برای کسانی که می خواهند با ما ارتباط داشته باشند هم بگویم که ارتباط از طریق سایت و دفتر نشریه ممکن است.

س: مهلت ارسال آثار تا چه زمانی است؟

ج: زمان ارسال تا 15 مرداد تمدید شده است. و بعد از تنظیم مقالات و ویرایش آن نشریه برای پاییز منتشر خواهد شد. من بیشترین دوره کاریم را در حوزه آسیب بینایی گذرانده ام دوست دارم همکارانم بهترین اطلاعات را داشته باشند و این زمان را فرصت مغتنمی  می دانم که همه دست اندرکاران امور آموزش نابینایان درگیر شوند و همه اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند  و همه به سطح یکسانی از دانش برسیم درست مانند یک دوره آموزشی . من می دانم که دانش و افکار خوبی بین معلمان وجود دارد و اگر بتوان کمک کرد که همه معلمان تجربیات و اطلاعات خود را بیان کنند  اطلاعات مشترک ما غنی تر خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *