شناسه خبر: 2091 منتشر شده در مورخ: 1392/11/2 ساعت: 21:14 گروه: اجتماعی  
وابستگی غیر منطقی به بهزیستی گسترش یافته است
معاون بهزیستی کشور :

وابستگی غیر منطقی به بهزیستی گسترش یافته است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بر لزوم گسترش فرهنگ توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکید کرد و گفت: وابستگی غیر منطقی آحاد مردم به این سازمان گسترش یافته است.

ˈیحیی سخنگو ˈ عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی توانبخشی مبتنی بر جامعه ( سی بی آر) در محل مجتمع آموزشی و فرهنگی شهید عظیمی بابلسر همچنین گفت: ماموریت های بهزیستی نیز باید اصلاح شود تا توقع و انتظارات نابجا از این سازمان کم شود .

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها برای علاج بیماری های خود از بهزیستی کمک مالی طلب می کنند ، ادامه داد: در حال حاضر نامه و درخواست های زیادی با دستور مدیران شهرستانی ، استانی و کشوری به بهزیستی به منظور کمک به افراد ارجاع داده می شود که این امر سبب فاصله گرفتن بهزیستی از وظایف اصلی خود شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروز معلول در جامعه احقاق حق می کند ، ادامه داد: بهزیستی باید در این راستا که جامعه باید معلول را به عنوان یک فرد عادی در کنار خود پذیرا باشد، برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه حصار بین کارشناسان بهزیستی با خانواده های افراد معلول باید از بین برود ، ادامه داد: بسیاری از مشکلات معلولان با آموزش کوتاه مدت خانواده ،قابل حل است.

سخنگو به اجرای طرح جامع حمایت از معلولان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در شهر ری به درستی انجام شده و موفقیت آمیز بوده است.

وی به فعالیت سازمان های مردم نهاد بهزیستی اشاره کرد و گفت: مشارکت این نهاد های مردمی مطلوب است اما اگر این نهاد ها فقط از سازمان بهزیستی خواستار کمک مالی باشند ، صحیح نیست.

وی از افزایش صد درصدی اعتبار توانبخشی مبتنی بر جامعه در سال جاری خبر داد و بیان داشت: تا پایان سال 93 تمامی روستاهای کشور زیر پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار خواهند گرفت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 304 هزار معلول در روستاهای کشور خبر داد و گفت: 240 هزار نفر از این معلولان تحت پوشش طرح توانمند سازی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.

وی به مشکلات معاونت های توانبخشی بهزیستی استانهای کشور اشاره کرد و بیان داشت: مراکز توانبخشی استان های کشور کارایی لازم را ندارند و باید نسبت به وظایف آنان تجدید نظر و اصلاحات صورت بگیرد.

ˈ روح الله ردایی ˈ مدیر کل بهزیستی مازندران طرح توابخشی مبتنی بر جامعه را الگویی از پیامبران و امامان معصوم دانست و گفت: اینکه جامعه باید به معلولان ، محرومان ومستضعفان کمک کنند ، در دین اسلام و قرآن مجید تاکید جدی شده است و نمونه های زیادی از کمک امامان و پیامبران به این اقشار جامعه را داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز معلولان هوشیارتر از دیگران هستند، ادامه داد: معلولان از دولت ها خواستار برابری فرصت ها را طلب می کنند و این خواسته ها بر اساس قوانین موجود کشور است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه حاکمیت باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه کند، بیان داشت: امروز معولان به حق و حقوق خود آشنا هستند و باید به آنان احترام گذاشت.

نخستین کنگره توانبخشی مبتنی بر جامعه ˈ سی بی آر CBR ˈ با حضور دو تن از اساتید برجسته از کشورهای ژاپن و تاجیکستان با هدف برنامه ریزی مطلوب تر برای توانبخشی معلولان در روستاهای کشور روز گذشته در بابلسر آغاز شد.

از 70مقاله ارسال شده به این کنگره ،11مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شد.

در این کنگره چهار کارگاه آموزشی برای معاونین توانبخشی بهزیستی استان های کشور برگزار شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *