شناسه خبر: 20863 منتشر شده در مورخ: 1399/3/2 ساعت: 11:33 گروه: فرهنگی  
با حافظان وحی

با حافظان وحی

در آخرین روزهای ماه رمضان، گفتگوی ایران سپید را با حافظ جوان نابینا و محجوب قرآن کریم، علیرضا خدابخش از سبزوار بخوانید.

به گزارش ایران سپید خدابخش با علاقه وافر به یادگیری زبان و موسیقی به دلیل تنگناهای مادی نتوانسته دنبال علایقش را بگیرد و تمام همت خود را معطوف به حفظ قرآن کرده است. او می گوید: پدر و مادرم از دو ماهگی متوجه می شوند که من نابینا هستم و پزشکان تشخیص نابینایی مادرزادی می دهند.

 از او می پرسم: از چه زمانی با قرآن آشنا شدید؟

ج: کلاس سوم راهنمایی بودم که یکی از بستگان با پیگیری فراوان مرا به کلاس قرآنی برد. آنجا استاد قرائت از من تست گرفت و گفت حافظه خوبی دارم و برای حفظ قرآن مناسب هستم. من در طی یک سال نیم تا دو سال قرآن را به تمامی حفظ کردم و برای آن از استادم محمد رضا جاهدی نیا تشکر فراوان دارم. که برایم بسیار زحمت کشید.  و هم استاد مهدی حسنی.

س: در چه مسابقاتی شرکت کرده اید؟

ج: در مسابقات دانش آموزی در حفظ 5 جزء قرآن کریم رتبه سوم را به دست آوردم و در مسابقات کشوری بهزیستی هم رتبه اول را به دست آورده ام.

س: شما در چه رشته ای ادامه تحصیل داده اید؟

ج: من در دانشگاه تهران مشغول تحصیل در رشته ادبیات عرب هستم.

س: الان مشغول به چه کاری هستید؟

ج: حدود دو سه ماه است که کلاسی را در واتساپ به صورت مجازی برای حفظ قرآن راه انداخته ام با نام حافظان وحی. که شرکت در آن همگانی است و افراد بینا و نابینا می توانند در آن شرکت کنند.

س: انگیزه شما برای این کار چه بود؟

ج: من خیلی دوست دارم در راه ترویج قرآن قدمی بردارم چه در راه عمل به قرآن و چه در راه حفظ آن که در آن اندک تجربه ای دارم.

س: تاثیر حفظ قرآن و انس با قرآن در زندگی شما چه بوده؟

ج: بزرگترین تاثیر انس با قرآن آرامش و داشتن صبر زیاد است. چون حفظ قرآن خیلی صبر و تلاش می خواهد.

س: آیا در زمینه ترجمه و تفسیر هم کار می کنید؟

ج: جدیدا این کار را شروع کرده ام چون دوران حفظ من با زمان کنکور دادنم تلاقی داشت که به ناچار مدتی فعالیتهای قرآنی را کنار گذاشتم و حالا که فراغت بیشتری دارم آن را شروع کرده ام.

س: ماه رمضان در حال تمام شدن است و خیلی از ما عادت داریم که در ماه رمضان بیشتر با قرآن انس داشته باشیم شما چه سفارش و توصیه ای دارید؟

ج: در ماه رمضان همه اعمال از جمله تلاوت قرآن ثواب خاصی دارد و عبادات اما من می گویم که قرآن خواندن نباید تنها محدود به ماه رمضان شود و با پایان ماه رمضان قرآن فراموش شود و آن را لب طاقچه بگذاریم تا خاک بخورد قرآن کتاب زندگی است خود قرآن می فرماید: ما به مومنان در بهشت منزلهایی می دهیم و آنها را به بهشت داخل می کنیم تا آخر آیه که می فرماید و رضایت خداوند از همه اینها بالاتر است باشد که مورد رضایت خداوند قرار گیریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *