شناسه خبر: 20854 منتشر شده در مورخ: 1399/2/31 ساعت: 14:18 گروه: اجتماعی  
تأمین سلامت شرکت کنندگان نابینای آزمونهای سراسری

تأمین سلامت شرکت کنندگان نابینای آزمونهای سراسری

برگزاری کنکور سراسری نیز امسال تحت الشعاع شیوع بیماری کووید 19 قرار گرفته است. از تاخیر در زمان برگزاری کنکور تا حذف بخشی از کتابهای پایه دوازدهم و نحوه ایمن سازی محیط و نیروهای انسانی برگزار کننده کنکور.

به گزارش ایران سپید کنکور. فاطمه زرین آمیزی مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی سازمان سنجش کشور در گفتگو با ایران سپید ضمن اعلام اینکه پروتکل های لازم برای برگزاری کنکور سراسری تهیه شده است گفت: این پروتکلها باید در ستاد مقابله با کرونای کشوری طرح و تصویب شوند تا بتوانیم آن را اطلاعرسانی کنیم. اما در این میان آنچه قطعی است فاصله گذاری اجتماعی است که در محل حوزه ها باید انجام شود در این باره فاصله ایمن 1*6 متر بین داوطلبان در نظر گرفته شده است . بعلاوه همه داوطلبان باید با امکانات مراقبت شخصی مانند ماسک در محل آزمون حاضر شوند. اما در مورد نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی، حرکتی که به همراهی دستیار در طول آزمون نیاز دارند. ما علاوه بر انجام تست سلامت دستیاران  ، استفاده از ماسک را نیز برای آنها الزامی می دانیم. زرین آمیز در مورد اینکه با توجه به فاصله گذاری شاید به حوزه های بیشتری برای نابینایان نیاز باشد نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر فرصتی برای جا ماندگان از ثبت نام کنکور و زمانی برای ویرایش اطلاعات متقاضیان داده شده است نمی توانیم برآورد کنیم تعداد شرکت کنندگان نابینا چقدر است. منتظریم تا ثبت نام تمام شود تا ببینیم آیا همه شرکت کنندگان مانند سنوات قبل در یک حوزه جمع می شوند یا نه. سخنگوی سازمان سنجش همچنین ادامه داد: داوطلبان می توانند آدرس صفحات حذف شده کتابهای پایه دوازدهم را بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده کنند  وی افزود: بر اساس زمان بندی اعلام شده امسال کنکور سراسری در روزهای 30 و 31 مرداد برگزار می شود.همچنین آزمون دکترا در 24 تیر ماه و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در 2 و 3 مرداد ،  و آزمون فنی و حرفه ای و همچنین کارشناسی ناپیوسته نیز در 14 شهریور برگزار خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *