شناسه خبر: 20840 منتشر شده در مورخ: 1399/2/30 ساعت: 15:19 گروه: اجتماعی  
تامین تمامی تجهیزات آموزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی سیستان و بلوچستان با مشارکت 30 درصدی استانداری

تامین تمامی تجهیزات آموزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی سیستان و بلوچستان با مشارکت 30 درصدی استانداری

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمامی نیاز دانش آموزان استثنایی استان سیستان و بلوچستان به وسایل آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی شناسایی شده است و از طرف سازمان استثنایی و با مشارکت 30 درصدی استانداری این وسایل تهیه و در اختیار این دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در دیدار موهبتی استانداری سیستان و بلوچستان با وی  اظهار داشت:در قالب نهضت توان افزایی   ۸ هزار قلم وسایل آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور مورد نیاز است و تامین این میزان نیازمند مشارکت همه خیرین می باشد.

وی افزود : ۲۱۰ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در کشور کمبود داریم که از این میزان کمبود  ۱۰ مدرسه متعلق به  استان سیستان و بلوچستان است و با هماهنگی که  از طریق سازمان نوسازی و توسعه مدارس انجام خواهد شد امیدواریم احداث این 10 مدرسه با تامین زمین از سوی استان و کمک خیرین محقق گردد.

معاون وزیر با بیان اینکه ۳۱ مدرسه ویژه آموزش و پرورش استثنایی در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند اظهار داشت: از این تعداد ۲۵ مدرسه دولتی و ۶ مدرسه نیز خیر ساز است و۲ مدرسه دولتی و ۳ مدرسه خیرساز استثنایی نیز در این استان در حال احداث می باشد.

وی افزود: یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس استثنایی استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.

حسینی با اشاره به طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به 18 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان و نیمه بها مورد سنجش قرار گرفتند و در سال جاری نیز بیش از 40 درصد نوآموزان این استان به صورت نیمه بها و رایگان سنجش خواهند شد.

در این دیدار موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  با ابراز خوشحالی از جمع آوری مدارس خشتی و گلی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات آموزشی استان مدارس خشتی و گلی بود که با تدابیر صورت گرفته شده  توسط وزارت آموزش‌ و پرورش تمامی مدارس خشتی و گلی این استان جمع آوری شد و باید در مرحله بعد سراغ جمع آوری بخاری های نفتی و نوسازی و بهسازی سایر مدارس حرکت کنیم.

شایان ذکر است در این دیدار مسائل مختلف آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان به بحث گذاشته شد و دکتر حسینی در خصوص احداث دبیرستان انرژی اتمی، دانشگاه فرهنگیان و ساخت بیمارستان مخصوص فرهنگیان سیستان و بلوچستان قول پیگیری داد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *