شناسه خبر: 20781 منتشر شده در مورخ: 1399/2/23 ساعت: 14:08 گروه: اجتماعی  
راه اندازی 66 پویش مجازی در آموزش و پرورش استثنایی با همکارای ادارات استان ها

راه اندازی 66 پویش مجازی در آموزش و پرورش استثنایی با همکارای ادارات استان ها

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در ایام تعطیلی مدارس و بحران کرونا 66 پویش مجازی آموزشی، پرورشی، هنری و توانبخشی با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها ویژه همکاران، دانش آموزان و اولیاء راه اندازی شده است.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تمامی مدارس استثنایی،  ۷۰‌درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی و ۴۵ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه عضو شبکه شاد شده اند و از این فضا برای آموزش استفاده می کنند.

وی افزود: برای ۴۰ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه که  به هیچ وجه امکان دسترسی به شبکه و امکانات ارتباطی ندارند طرح های جایگزین از قبیل تولید و ارسال بسته های آموزشی و آموزش های منزل محور در نظر گرفته شده است.

وی افزود:  مکاتبات لازم در خصوص جذب اعتبار برای پوشش شبکه ای و سخت افزاری دانش آموزان با نیازهای ویژه که امکانات دسترسی به شبکه را ندارند با سازمان مدیریت و وزرات ارتباطات انجام شده است.

وی تصریح کرد از محل اعتبارات بهسازی و تجهیز مدارس و سرانه دانش آموزی که به استان ها ابلاغ شده است باید مدارس استثنایی به صورت ویژه دیده شوند.

حسینی خواستار به روز رسانی بانک اطلاعات تدریس آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار داشت: کانال ویژه محتوای آموزشی دانش آموزان با نیاز ویژه در شاد نیز به زودی فعال خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه باید مستند سازی فعالیت ها در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت:  تمامی برنامه های سازمان که با رویکرد شعار سال یعنی جهش تولید همخوانی دارد باید برجسته شود و به‌طور ویژه این برنامه ها دیده شود.

وی افزود: در راستای هماهنگی بیشتر  ۳ کارگروه طرح و برنامه، فناوری اطلاعات و روابط عمومی و امور بین‌الملل در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد.

حسینی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی نیز اظهار داشت: با تشکیل ستاد ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی راهکارهای جبران کمبود نیرو بویژه  از طریق جذب سرباز معلم تخصصی و ۵۰۰ نیروی طرحی متخصص در حوزه توانبخشی در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پژوهش باید مبنای تمامی فعالیت ها باشد گفت: ذیل شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی کمیته پژوهشی با هدف سیاست گذاری وتصمیم گیری پژوهش محور تشکیل خواهد شد.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه  یکی ساحت های  سند تحول بنیادین تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است اظهار داشت: در راستای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان و شعار هر دانش آموز حداقل یک تشکل و یک نقش دستورالعمل فعالیت مجلس دانش آموزی واقعی و مجازی  دانش آموزان با نیاز ویژه تدوین شده است.

وی افزود: مصوبات مجالس دانش آموزی واقعی و مجازی  به کارگروه های ذیربط  در سازمان  جهت اجرایی شدن ارجاع می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *