شناسه خبر: 20753 منتشر شده در مورخ: 1399/2/20 ساعت: 16:33 گروه: ورزشی  
امیر ربی فاتح مسابقات شطرنج آنلاین نابینایان شد + فایل صوتی

امیر ربی فاتح مسابقات شطرنج آنلاین نابینایان شد + فایل صوتی

مسابقات جام رمضان شطرنج نابینایان و کم بینایان که به صورت آنلاین در سایت لیچس برگزار شد، پس از برگزاری رقابت ها در 13 دور، با قهرمانی امیر ربی از اصفهان به پایان رسید.

به گزارش ایران سپید در دور پایانی این مسابقات، مهدی رومیفرد 1 بر 0 مریم رحیمزاده را شکست داد، فاطمه رحیمی 1 بر 0 از سد فهیمه رضاییپور گذشت، امیر ربی 1 بر 0 مقابل امید کریمی به پیروزی رسید، فریبا زنده بودی 1 بر 0 عاطفه نقوی را شکست داد، فرهاد نادریان 1 بر 0 در مقابل مجید باقری به برتری دست یافت و نرگس درآمد و ملیحه صفایی به نتیجه مساوی رسیدند. همچنین عرفان محمدعلیزاده در مقابل حاج حسن قدیری به تساوی دست یافت.

علی اکبر هدهدی رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در مصاحبه با ایران سپید در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: از 14 نفر از شطرنج بازان نابینا و کم بینا از استان های مختلف مثل تهران، اصفهان، گلستان، بوشهر، خراسان رضوی و خوزستان دعوت کردیم و در جدول رده بندی نهایی این مسابقات، امیر ربی با 10.5 امتیاز و پوئن شکنی 59.75 صدم از اصفهان قهرمان شد، حسن قدیری با 10.5 امتیاز و پوئن شکنی 59.50 صدم درصد از تهران دوم شد و فرهاد نادریان با 10 امتیاز از استان گلستان، عنوان سوم را از آن خود کرد. هدهدی بیان کرد: همین امر نشان می دهد که تا چه اندازه رقابت بین نفر اول و دوم میلیمتری بوده است و به نظر من حاج حسن قدیری هنوز هم یکی از بهترین شطرنج بازان نابینا در ایران است. وی افزود: مجید باقری با 9.5 امتیاز، فریبا زنده بودی با 8.5 امتیاز و عرفان محمدعلیزاده با 8 امتیاز به ترتیب چهارم تا ششم شدند.

هدهدی در خصوص کیفیت برگزاری این مسابقات گفت: سایت لیچس مشکلات خاص خود را دارد اما ما به 80 درصد اهدافی که مد نظر داشتیم رسیدیم.

رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در پایان اظهار کرد: به مناسبت عید فطر این مسابقات را به صورت کشوری برگزار می کنیم و کسانی که شرایط حضور در این مسابقات را داشته باشند، از آنها دعوت خواهیم کرد تا در این بازی ها که آن هم به صورت آنلاین برگزار می شود شرکت کنند.

گفتنی است: در مسابقات آنلاین جام رمضان، امید کریمی با 8، فاطمه رحیمی با 6، عاطفه نقوی با 4 و مهدی رومیفرد با 4 امتیاز هفتم تا دهم شدند.

همچنین فهیمه رضاییپور با 3.5، مریم رحیمزاده با 3، ملیحه صفایی با 3 و نرگس درآمد با 2.5 امتیاز به ترتیب یازدهم تا چهاردهم شدند.

فایل صوتی مصاحبه با علی اکبر هدهدی را در ادامه دانلود کرده و گوش کنید.

امیر سرمدی

علی اکبر هدهدی 20 اردیبهشت
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *