شناسه خبر: 2075 منتشر شده در مورخ: 1392/11/2 ساعت: 12:26 گروه: بهداشت و سلامت  
کاهش 30درصدی "فشار خون" با ترک سیگار
بررسی نشان می‌دهد؛

کاهش 30درصدی "فشار خون" با ترک سیگار

براساس بررسی‌ها پرهیز از استعمال سیگار و همچنین اجتناب از قرارگرفتن در معرض هوای آلوده، می‌تواند خطر "فشار خون" بالا را تا حدود 30 درصد کاهش دهد.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: درصد قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه دچار مشکل "فشار خون" بالا هستند و به واسطه این مشکل خود در معرض بسیاری از آسیب‌ها، اختلالات و بیماری‌ها می‌باشند.

گرجی با بیان اینکه مشکل "فشار خون" بالا تقریباً در تمام سنین دیده می‌شود، تصریح کرد: عوامل مختلفی در بروز مشکل فشار خون بالا نقش دارند که "رژیم غذایی" نامناسب به ویژه حاوی نمک بالا، از مهمترین آنها است.

وی افزود: با رعایت رژیم غذایی سالم و کم نمک و برخی دیگر از الگوها و روش‌های زندگی، می‌توان مشکل افزایش "فشار خون "بالا را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

گرجی گفت: براساس بررسی‌ها پرهیز از استعمال سیگار و همچنین اجتناب از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، می‌تواند خطر "فشار خون" بالا را تا حدود 30 درصد کاهش دهد.

وی یادآور شد: تأثیر عدم استعمال سیگار و پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و ناسالم در جلوگیری از افزایش فشار خون، در زنان باردار قابل ملاحظه‌تر است.

انتهای پیام/

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *