شناسه خبر: 20648 منتشر شده در مورخ: 1399/2/8 ساعت: 12:38 گروه: اجتماعی  
۱۵۰ مددجوی بهزیستی خراسان جنوبی مشغول تولید اقلام بهداشتی هستند

۱۵۰ مددجوی بهزیستی خراسان جنوبی مشغول تولید اقلام بهداشتی هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ نفر از مددجویان و توان‌یابان زیر پوشش بهزیستی استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مشغول تولید اقلام بهداشتی هستند.

به گزارش ایران سپید علی عرب نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۶۲ توان‌یاب شاغل در شرکت تعاونی تولیدی حمایتی و کارگاه‌های تولید حمایتی و ۸۸ زن سرپرست خانوار و مددجوی بهزیستی مشغول تولید اقلام بهداشتی نظیر ماسک، محلول ضدعفونی و لباس ایزوله(گان) هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۳۰ هزار قلم کالای بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در خراسان جنوبی تولید می‌شود، افزود: ۳۰۰ عدد گان، ۶ هزار ماسک و سایر ملزومات بهداشتی به صورت روزانه از سوی این مددجویان و توان یابان تولید و عرضه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ کارگاه تولیدی حمایتی هم اکنون تحت نظارت بهزیستی خراسان جنوبی مشغول به کار هستند، تصریح کرد: این واحدها و کارگاه‌های تولیدی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاین و نهبندان قرار داشته و به نحو مطلوب کالاهای بهداشتی خود را در استان توزیع می‌کنند.

وی یادآور شد: حمایت از اقشار آسیب دیده و نیازمند که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، از مهمترین اولویت‌های سازمان از ابتدای شیوع کرونا در استان بود که این مهم با توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی و همچنین اشتغال این افراد محقق شده است.

عرب نژاد با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، خیران خراسان جنوبی هفت میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده‌اند اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات بهزیستی کشور مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در ۲ مرحله بیش از ۷ هزار بسته و ملزومات بهداشتی بین مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و مددجویان توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر این از محل اعتبارات ابلاغی بابت پیشگیری از آسیب‌های ویروس کرونا در معاونت امور توسعه پیشگیری مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به پایگاه‌های سلامت اجتماعی در شهرستان‌ها تخصیص داده شد که چهار و ۷۹ پک بهداشتی و هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم، ۱۵ هزار ماسک و سه هزار و ۵۰۰ عدد گان با همکاری ۱۶۲ همیار سلامت در ۱۰ پایگاه سلامت اجتماعی در محلات مختلف شهرستان‌ها تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همچنین در حوزه اجتماعی و دفتر آسیب دیدگان اجتماعی  تعداد ۱۸۰ کودک کار از آموزش‌های کارشناسان اورژانس در راستای مقابله با ویروس کرونا بهره‌مند شده و بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به مبلغ ۲۶۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *