شناسه خبر: 20634 منتشر شده در مورخ: 1399/2/7 ساعت: 13:25 گروه: اجتماعی  
ماهانه ۶۰ سفر رایگان درون‌شهری برای معلولان خراسان‌رضوی تصویب شد

ماهانه ۶۰ سفر رایگان درون‌شهری برای معلولان خراسان‌رضوی تصویب شد

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی از تصویب و ابلاغ طرح ۶۰ سفر رایگان برای ۳۰ هزار شهروند معلول به کوشش شهرداری و شورای شهر خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از شهرآرا نیوز مسعود فیروزی، ضمن اعلام این خبر به شهرآرانیوز، درباره دفاع از بودجه حمل‌ونقل رایگان برای افراد معلول در کمیسیون تصویب بودجه شهرداری مشهد، اظهار کرد: سال گذشته شهرداری مشهد در راستای تبصره ماده ۵ قانون حمایت از معلولان، حمل‌ونقل درون‌شهری را برای معلولان جسمی‌حرکتی شدید رایگان اعلام کرد و این افراد هر ماه می‌توانستند ۶۰ سفر رایگان درون‌شهری با اتوبوس و قطارشهری داشته باشند.


فیروزی تصریح کرد: این مصوبه شامل تمامی افراد معلول (جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینا، روح و روان) شدید و خیلی شدید در سال ۹۹ می‌شود تا این شهروندان از حمل‌ونقل درون‌شهری (اتوبوس و قطارشهری) رایگان برخوردار شوند.

معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی بیان کرد: سال گذشته طبق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از معلولان، ۱۳۰۰ نفر از سفر رایگان بهره‌مند شدند، اما در سال ۹۹ بیش از ۳۰ هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

سهمیه‌ها به ماه بعد منتقل نخواهد شد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد از انتقال نیافتن سهمیه‌های باقی‌مانده به ماه بعد خبر داد و گفت: تمام مشمولان این مصوبه، پس از دریافت من‌کارت‌های ویژه خود می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.
محمدجواد رجاییان افزود: سهمیه‌های شارژ شده در این کارت‌ها، یک ماه قابل استفاده است و ماه بعد ۶۰ سهمیه جدید شارژ خواهد شد؛ بنابراین اگر شهروندی از سهمیه کامل خود بهره نبرد، باقی سهمیه به ماه بعد موکول نمی‌شود.

رجاییان از صدور من‌کارت‌های ویژه تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

گفتنی است در پی شیوع کرونا، فعالیت خطوط قطارشهری در مشهد از ۲۵ اسفندماه تاکنون تعطیل شده و ناوگان اتوبوس‌رانی نیز به‌صورت محدود به فعالیت بازگشته است.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *