شناسه خبر: 20523 منتشر شده در مورخ: 1399/1/26 ساعت: 12:53 گروه: اجتماعی  
در انتظار پاسخ مدیران

در انتظار پاسخ مدیران

با بازگشایی برخی اصناف و جریان عبور و امور شهروندان, موضوع حفظ سلامت کسانی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند بر سر زبان ها افتاده و نوعی نگرانی پنهان از کیفیت ضد عفونی شدن سیستم حمل و نقل در شهروندان ایجاد شده است. بر همین مبنا, مدیران بخش های مختلف سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت, در مصاحبه های مختلف خبر از ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی و قطار های زیرزمینی داده اند؛ اما تا چه اندازه این اقدامات به شکلی صحیح انجام شده و همچنان جدی گرفته می شود, موضوعیست که می تواند نگاهی دامنه دار را در پی داشته باشد.

به گزارش ایران سپید معلولان هم بعنوان شهروندان جامعه, ذیحق در استفاده از ناوگان اتوبوسرانی و قطار های مترو هستند و طبعاً آنچه برای عموم شهروندان از سوی مسئولان مبنی بر حفظ سلامت جامعه پیش بینی می شود, باید درباره ی معلولان دوچندان باشد.

این روز ها که صحبت درباره ی رعایت اصول بهداشتی وسایل حمل و نقل عمومی مطرح است, آیا وضعیت سامانه ی حمل و نقل جانبازان و معلولان که بسیاری از این شهروندان از خودرو های این سامانه استفاده می کنند, به این مهم توجه کرده است؟ در این صورت, میزان توجه مدیران تا کجاست؟ آیا خیال معلولان از بابت ضد عفونی شدن خودرو های این سامانه راحت است؟

شهروز,یکی از شهروندان نابینا که از این سامانه استفاده می کند, می گوید که  درست متوجه کیفیت تمیزی خودرو ها نمی شود: «من نابینا هستم و طبعاً متوجه ظاهر خودرو ها نمی شوم تا بدانم آیا درست ضد عفونی شده اند یا نه» شهروز به گلایه های بعضی راننده ها درباره ی عدم دریافت اقلام بهداشتی اشاره می کند: «بعضی راننده ها وقتی درباره ضد عفونی خودرو ها صحبت می شود, گله می کنند که به آن ها اقلام بهداشتی داده نمی شود.»

زهرا هم از جمله نابینایانیست که سال ها از خودرو های سامانه استفاده می کند. او روایت دیگری از کیفیت ضد عفونی خودرو ها نقل می کند: «اواخر اسفند و حتی از روز های پنجم ششم فروردین, به نظر می رسید محیط داخل خودرو هایی که من با آن ها رفت و آمد می کنم, ضد عفونی شده؛ چون خودم احساس می کردم بوی مواد شوینده در فضا هست. اما نمی دانم این روند همچنان در تمام خودرو ها جریان دارد یا نه؟ چون به نظرم محلول های شوینده به راننده ها داده شده. موضوع دیگر, دستکش ها و ماسک هاست. بعضی راننده ها از ماسک استفاده می کنند و بعضی دیگر نه.«

برای رسیدن به پاسخ پرسش ها درباره ی میزان توجه مدیران اتوبوسرانی و سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان, پیگیر شدیم. در نخستین گام, مدیر سامانه مذکور اعلام آمادگی کرد تا در این خصوص صحبت کند؛ اما مشروط بر پاره ای هماهنگی ها با روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی. پیگیری های ما از طریق روابط عمومی ادامه یافت تا مقرر شد مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این خصوص گفت و گو کند. متأسفانه تا امروز این اتفاق نیفتاده و فعلاً پشت درِ جلسات ویدیو کنفرانسی مدیران مسئول منتظر مانده ایم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *