شناسه خبر: 20428 منتشر شده در مورخ: 1399/1/5 ساعت: 10:56 گروه: اجتماعی  
آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متوقف نمی‌شود

آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متوقف نمی‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با توجه به اینکه همچنان مدارس تعطیل است، برای اینکه دانش‌آموزان از درس های خودشان عقب نیفتند، آموزش مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا جواد حسینی افزود: آموزش ها به صورت آنلاین و مجازی برای دانش آموزان ادامه دارد به همین منظور در هفته جاری بخشنامه ای برای والدین ارسال کردیم که چگونه علاوه بر آموزش های مجازی در بعد توانبخشی، آموزشی، ورزشی و حرکتی نقش خودشان را به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آموزش ما نیاز داریم که فعالیت های جسمانی هم برای دانش آموزان با نیازهای ویژه داشته باشیم تا در این ایام با مشکل جسمی و حرکتی بیشتری مواجه نشوند.

حسینی ادامه داد: البته اکنون در خانه نقش والدین دانش آموزان بیشتر است و از آنها می‌خواهیم که در این زمینه همکاری بیشتری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور داشته باشند.

حسینی اضافه کرد: البته ۱۶ مرکز مشاوره سازمان آموزش و پرورش به صورت تلفنی آنلاین و مجازی به والدین و دانش‌آموزان خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهند تا مشکلی در هیچ زمینه‌ برای دانش آموزان به وجود نیاید. همچنین معتقدیم که خدمات مشاوره ما هیچ وقت متوقف نخواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: تمام نیروهای مراکز اختلال یادگیری با ۷۴۰ مرکز هم به‌ صورت آنلاین، در حال ارائه خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند.

وی اظهار داشت: این مراکز به صورت تلفنی و مجازی بیشتر در خدمت خانواده‌ها است تا مشکلات خانواده ها در هر زمینه ای که وجود داشته باشد، برطرف شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: البته برنامه های آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برنامه‌های آموزش منزل محور بوده که از قبل نیز وجود داشته است؛ به همین دلیل این برنامه‌ها به صورت جدی پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

حسینی همچنین به راه‌اندازی پایگاه های آموزش مجازی در حدود ۱۰ استان کشور نیز اشاره کرد و گفت: این مراکز تحت عنوان مدرسه مجازی فعالیت دارند و کیفیت آموزش‌ها را بر اساس آن و آموزش های مجازی که در کل به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود افزایش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در کل آموزش و پرورش استثنایی کشور هیچ برنامه آموزشی را متوقف نخواهد کرد تا دانش آموزان با خیال راحت در ایام نوروز هم آموزش ها را به صورت مجازی دریافت کنند تا والدین نیز حتی اطمینان خاطر داشته باشند که دانش آموزان در این ایام سرگرم هستند و اوقات فراغتشان پرخواهد شد.

حسینی تصریح کرد امیدواریم این آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که هم رضایت دانش‌آموزان را داشته باشد و هم والدین را راضی نگه دارد چرا که ما تمام تلاش خودمان را در این زمینه انجام داده و خواهیم داد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *