شناسه خبر: 20419 منتشر شده در مورخ: 1398/12/25 ساعت: 10:21 گروه: اجتماعی  
معلولان برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا چه باید انجام دهند

معلولان برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا چه باید انجام دهند

نایب رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران درباره رعایت کردن توصیه‌های عام بهداشتی و مراقبتی ویژه معلولان و همچنین درباره تجهیزات توانبخشی مورد استفاده افراد دارای معلولیت با توجه به شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایران سپید خطر همه گیری بیماری کووید 19،  شرایط بدیعی در کشور پدید آورده  است و همه را برآن داشت تا ملاحظات بهداشتی عمیق و جدی تری را برای پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری خاص معطوف داشته باشند. از این رو با توجه به توانمندی کروناویروس در تهاجم به افرادی که پیش زمینه‌های بیشتری از نظر اختلال در سلامت دارند اهمیت زیادی دارد  و ما را بر آن داشت تا برای پیشگیری از ابتلای خاص ترین و در معرض خطر ترین افراد جامعه که افراد دارای معلولیت هستند تأکید بیشتر و عمیقتری داشته باشیم. دلایل عمده خطرپذیری این افراد با توجه به نوع و شدت معلولیت و  تاثیر آن بر ایجاد پیش زمینه‌های اختلال در سلامت آنان و نیاز به دارو، تغذیه و مراقبت‌های ویژه است.

از این رو ضمن توصیه‌های عام بهداشتی و مراقبتی که باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد، درباره تجهیزات توانبخشی مورد استفاده افراد دارای معلولیت نیز توصیه‌های مختصر بهداشتی ارائه می‌شود،

ویلچیر:

شستشوی روزانه لاستیک ویلچیر پس از هر بار استفاده در خارج از خانه، ضدعفونی سطوحی از ویلچیر که مدام در تماس با دست میباشد در هر بار استفاده از آن،  استفاده از دستکش ضخیم روی دستکش بهداشتی هنگام راندن ویلچیر، قرار دادن ویلچیر در خارج از درب واحد اقامت خود،  استفاده از فضای مخصوص ویلچیر با رعایت کامل بهداشتی از قبیل زیرانداز بهداشتی و یک بار مصرف در صورت اجبار نگهداری ویلچر در داخل واحد اقامت.

عصا:

شستشوی روزانه دوبار، ضدعفونی کردن تمام سطوح پس از هر بار استفاده، توجه خاص در ضد عفونی کرده لاستیک انتهای عصا قبل از ورود به واحد اقامت خود.

سمعک:

ضدعفونی کردن سطوح سمعک با استفاده از پنبه یا دستمان کاعذی نرم آغشته به الکل یا مواد دیگر  پس از هر بار خارج کردن سمعک از گوش، استفاده از همین روش برای ضد عفونی کردن باطری سمعک.

عینک:

با توجه به حساس تر بودن چشم‌ها در ابتلا به این بیماری استفاده از پنبه یا دستمان کاغذی نرم آغشته به مواد ضد عفونی کننده هر دوساعت جهت تمام سطوح عینک الزامی است.

تجهیزات نصب شده از قبیل پارالل و گریپ بار (دستگیره‌های سالمندی) نیز پس از هر تماس شستشو و ضد عفونی شود، همچنین تجهیزات توانبخشی پرتابل ( قابل حمل و نقل) باید قبل و بعد از استفاده ضدعفونی شود.

محمدرضااسدی-نایب رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *