شناسه خبر: 20413 منتشر شده در مورخ: 1398/12/22 ساعت: 08:52 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 22 اسفند 1398

روزنامه پنجشنبه 22 اسفند 1398

باید زنجیره شیوع را قطع کنیم - توصیه های بهداشتی بانک مرکزی به مشتریان بانکها - افزایش روند ابتلا به کرونا تا شب عید - دسترسی نابینایان دنیا به فیلمهای توضیحدار، حتی روی هوا - معرفی برنامه نوروزی تلویزیون - تایلند جانشین ایران در توکیو - قتل یک ساعت بعد از آزادی - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 22 اسفند 1398

17 رجب 1441

12 مارس 2020

سال بیست و چهارم شماره 6378

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

باید زنجیره شیوع را قطع کنیم 2

توصیه های بهداشتی بانک مرکزی به مشتریان بانکها 3

افزایش روند ابتلا به کرونا تا شب عید 6

دسترسی نابینایان دنیا به فیلمهای توضیحدار، حتی روی هوا

معرفی برنامه نوروزی تلویزیون

تایلند جانشین ایران در توکیو 15

قتل یک ساعت بعد از آزادی

چاردیواری

............سیاسی

* باید زنجیره شیوع را قطع کنیم. رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: زنجیره شیوع ویروس کرونا را باید قطع کنیم و تردد چه درون استانها و بین استانها به حد اقل برسد. وی تاکید کرد: پس اولین مساله قطع این زنجیره است و اما چگونه زنجیره را قطع کنیم مهمترین مساله ضدعفونی است؛ اگر دستها را خوب بشوییم و ضدعفونی کنیم زنجیره از این جا قطع میشود و از دست ما به دست دیگری نمیرود نفوذ نمیکند و این برای قطع زنجیره تاثیرگذار است.

* موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آژانس برای حفظ اعتبار خود نباید هر ادعای پوچی را دنبال کند، گفت: ایران به سوالات پاسخ داده است اما سوالات آژانس باید فنی و حقوقی باشد و نباید سیاسی کاری برخی رژیمها دنبال کند؛ چون ایران آن را درست و سازنده نمیداند.

.............گزارش روز

* توصیه های بهداشتی بانک مرکزی به مشتریان بانکها: روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه‌ ای ۷ نکته بهداشتی را به مشتریان بانکها متذکر شد. این بانک با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است: در اطلاعیه منتشر شده از سوی این بانک بر رعایت موارد ذیل تاکید شده است: ۱. از آنجایی که اسکناس جزو اصلیترین راههای انتقال ویروس کروناست هموطنان عزیز تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنید. ۲. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز و یا دستگاه نوبتدهی در شعب از تماس مستقیم با دکمه های آن اجتناب و ضرورتا از دستکش یا دستمال استفاده کنید. ۳. هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید. ۴. کارت بانکی و موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای تکمیل فرمهای بانکی از خودکار شخصی خود استفاده کنید. 5. در داخل شعب و صف انتظار خودپردازها و سایر مراکز پر تردد، فاصله خود را با دیگران حد اقل به میزان یک متر رعایت کنید. ۶. در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پر تردد به ویژه شعب بانکها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید. ۷. تحت هیچ شرایطی، مخصوصا زمانی که به اسکناس دست زده اید، دست خود را به صورت، چشم، بینی و دهان نزنید.

* بخشنامه تازه وزارت اقتصاد در پی شیوع کرونا: وزارت امور اقتصادی و دارایی  در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین ضرورت کاهش هزینه های جاری در شرایط فعلی کشور، حسب الامر وزیر اقتصاد طی بخشنامه ای از معاونان، مدیران کل ستادی و استانی، مشاوران، روسای سازمانها و مدیران عامل شرکتهای تابعه، بانکها و بیمه ها درخواست کرد، از تبادل پیامهای (فیزیکی) تبریک و تسلیت به مناسبتهای ملی و مذهبی، بویژه عید باستانی نوروز در مجموعه وزارت اقتصاد اجتناب کنند. در این بخشنامه  تاکید شده است، برای تبادل پیامهای تبریک و تسلیت به مناسبتهای ملی و مذهبی بویژه عید باستانی نوروز میتوان از پیامهای الکترونیکی و بستر فضای مجازی استفاده کرد.

* سازمان هواپیمایی: مردم نگران استرداد مبلغ بلیت نباشند: سخنگوی سازمان هواپیمایی با تاکید بر این که با ایرلاینها و سایتهای متخلف در استرداد کل مبلغ بلیت پروازهای داخلی برخورد میکنیم، گفت: مردم نگران این موضوع نباشند.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی بخشنامه استرداد مبلغ بلیت پروازهای داخلی خریداری شده تا قبل از ۵ اسفندماه را ابلاغ کرد. وی ادامه داد: تمام شرکتهای هواپیمایی، آژانسها، سایت و... ملزم به اجرای این بخشنامه هستند و باید وجه بلیت را به طور کامل و بدون کسر هزینه به مردم پرداخت کنند.

..........بهداشت و سلامت

* افزایش روند ابتلا به کرونا تا شب عید: رئیس اداره مراقبت‌ بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، گفت: احتمال افزایش روند ابتلا به کرونا در کشور تا شب عید وجود دارد. حسین عرفانی، افزود: امیدواریم با آغاز سال جدید نتیجه اقدامات کنترلی را با روند کاهشی آمار مبتلایان شاهد باشیم. با توجه به اینکه در شرایط تحریمی هستیم و کمبود لوازم و تجهیزات پزشکی و کنترلی مقوله‌ ای کاملاً طبیعی است، اما همه مراکز پذیرنده مبتلایان به کرونا از حد اقل تجهیزات مورد نیاز برخوردارند. مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، نیز گفت: ارزیابی مجلس در خصوص نوع مقابله با کرونا به گونه‌ ای است که از روز اول هم معتقد بودیم قم باید قرنطینه شود و روند مقابله با قاطعیت پیش میرفت تا از پخش ویروس در کشور جلوگیری میشد. حاکمیت جامعه نباید اجازه دهند ناقلین ویروس به راحتی در جامعه تردد نمایند این همان کاری است که چین در قبال ویروس کرونا انجام داد. وی به وظیفه دولت مبنی بر حضور تمام قد در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: نباید شاهد آن باشیم که پرستاران و پزشکان با تمام وجود تلاش کنند و بعد فردی از بدنه دولت بگوید در شرایط تحریمی هستیم و فلان چیز کم است، باید همه وزارتخانه‌ها با تمام قدرت پای کار باشند. با توجه به آلوده بودن ۲۲ نماینده از تعداد ۱۰۰ نفر تست شده احتمالاً اگر از همه نمایندگان تست کرونا گرفته میشد حدود ۶۰ نفر مبتلا به کرونا شناسایی میشد پس اصلاً صلاح نبود که مجلس باز بماند. در شرایط کنونی دولت باید با تمام وجود در صحنه حاضر شود و نباید تنها یک وزیر اندر خم تأمین مالی برای تهیه ماسک و دستکش بماند. پزشکیان ادامه داد: به وزیر بهداشت اجازه استخدام ۲۵۰۰ نفر پرسنل جهت رسیدگی به مبتلایان را نداده اند حتی تأمین مالی هم صورت نمیپذیرد، این دولت چطور میخواهد با بحران کرونا مقابله کند در شرایط فعلی حتی اقتصاد کشور هم دستخوش آسیب شده است اسم این سبک از مدیریت دولت، مدیریت اشتباه است.

...........از شش نقطه جهان

* دسترسی نابینایان دنیا به فیلمهای توضیحدار، حتی روی هوا: در شرایطی که خبر تولید نسخه توضیحدار از یک فیلم، برای نابینایان ایرانی هنوز از ارزش خبری برخوردار است و انتشار یک سریال به شکل توضیحدار مثل بمب در گروههای مختلف نابینایان در شبکه های اجتماعی منفجر میشود، این موضوع برای نابینایان برخی کشورهای پیشرفته به امری عادی بدل شده و تقریباً بیشتر فیلمها و سریالها در قالبهای متناسب برای این گروه از مخاطبان هم عرضه میشود. کار برای این گروه از نابینایان تا به آنجا پیش رفته که علاوه بر وبسایتهای عرضه کننده فیلم و سریال یا کانالهای تلویزیونی، برخی مکانهای عمومی هم که برای سرگرمی مشتریهایشان فیلم پخش میکنند اقدام به ارائه فیلم به صورت توضیحدار کرده اند. از جمله مکانهایی که معمولاً در آنجا با فیلم از مشتریها پذیرایی میشود، هواپیما است. به خصوص در پروازهای طولانی، مسافران دوست دارند با استفاده از صفحه نمایشگری که در مقابل صندلیشان قرار گرفته، به آرشیو فیلمهای هواپیما سری بزنند و وقتشان را با دیدن فیلمهای مورد علاقه شان پر کنند. بسیاری از خطوط هوایی خوشنام دنیا چند سالی است که سعی کرده اند امکانی را برای استفاده مسافران نابینا از فیلمهای موجود در آرشیو خود کنند. اگرچه قطعاً امکان ارائه نسخه توضیحدار از تمام فیلمهای موجود در آرشیوها برای مسافران نابینا فراهم نیست اما مسؤولان خطوط پروازی سعی میکنند حد اقل چند فیلم در ژانرهای مختلف به شکل توضیحدار در آرشیوشان بگنجانند تا مسافران نابینا بتوانند متناسب با سلیقه خود، فیلمی برای تماشا انتخاب کنند. طرح عرضه فیلمهای توضیحدار برای مسافران نابینا، اولین بار از سوی «هواپیمایی امارات» انجام شد. این شرکت در ماه جولای ۲۰۱۴ خبر ارائه چنین سرویسی را منتشر کرد. امارات پیشتر هم خدمات ویژه ای را برای سایر گروههای معلولین در نظر گرفته بود و اتخاذ چنین تصمیمی از سوی این شرکت خیلی هم در از ذهن به نظر نمیرسید. این شرکت در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار در دنیا فیلمهای مجهز به زیرنویس را برای مسافران ناشنوا به نمایش گذاشت. امارات هر دوی این خدمات را با همکاری کمپانی فیلمسازی دیزنی به سر انجام رساند. عرضه فیلمهای توضیحدار در سال ۲۰۱۴ اولین بار با ۱۶ انیمیشن که در کمپانی دیزنی تولید شده بود، آغاز شد. در کنار امارات که در این حوزه اولین محسوب میشود، هواپیمایی «بریتیش» هم جزو صاحبان رکورد محسوب میشود. این شرکت در مقایسه با بقیه، تعداد بیشتری فیلم توضیحدار را در اختیار مسافران نابینا قرار میدهد. علاوه بر این دو شرکت، لوفتهانزا، KLM, دلتا، یونایتد و امریکن، از جمله خطوطی هستند که این سرویس را در اختیار مسافران نابینا قرار میدهند. افراد میتوانند پیش از سفر، با مراجعه به وبسایت هر کدام از خطوط هوایی، فهرست و چگونگی دسترسی به فیلمهای توضیحدار را مشاهده کنند.

...........فرهنگ و هنر

* تلویزیون به رسم همیشگی خود، سریالها و برنامه های متنوعی برای ایام نوروز تدارک دیده است. در این گزارش که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده، به معرفی کامل سریالهای نوروز سال آتی و ساعت پخش آنها میپردازیم؛ البته در این گزارش ساعت پخش سریالها طبق روال هر سال شبکه ها ذکر شده است. سریال پایتخت: سیروس مقدم کارگردان باسابقه تلویزیون فصل ششم از مجموعه تلویزیونی پایتخت را برای نوروز ۹۹ تدارک دیده است. در این سریال محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامینفر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبداللهی، مهران احمدی، بهرام افشاری و سارا و نیکا فرقانی اصل بازی میکنند. فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز ۹۹ ساخته شده است و طبق ساعت هر ساله این شبکه، ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش میشود.

عوامل این مجموعه عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: آرش عباسی، طراح و سرپرست نویسندگان فیلمنامه و مشاور کارگردان: محسن تنابنده، کارگردان سیروس مقدم، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گلسفیدی، طراح گریم: مجید اسکندری، مدیر تولید: محمد اتحادی، جانشین تولید: محمدرضا آهی بهرام. سریال کامیون: سید مسعود اطیابی سریالی با نام موقت کامیون را برای شبکه دو کارگردانی میکند. این سریال در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه ‌ای تولید میشود و از ابتدا تا پایان فروردین ۹۹ پخش خواهد شد.

کامیون را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است و ساخت آن به کارگردان فیلم سینمایی تگزاس ۲ که در ردیف پرفروشترینهای اکران سال ۹۸ قرار داشت، سپرده شد.

تصویربرداری این سریال در تهران و انزلی انجام شده تا نوروز ۹۹ طبق روال هر سال، ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما روانه آنتن شود. مجموعه طنز کامیون درباره یک پیشکسوت فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار میکند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحبخانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی میشود. داستان این سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است.

مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، نادر سلیمانی، بیتا سحرخیز، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، ماهان عبدی، گیتی قاسمی، آرزو نبوت، زهره فکورصبور، مهسا طهماسبی و علی هاشمی از بازیگران اصلی این سریال نوروزی محسوب می‌شوند.

از دیگر عوامل این سریال نوروزی به تهیه‌کنندگی ابراهیم آرزو و شهرام دانش پور میتوان به مدیر تصویربرداری: افشین علیزاده، مدیر تولید: محمود ریحان صفت، مدیر برنامه‌ریزی: شیرین خشایی، طراح صحنه: رامین عاشوری، اشاره کرد. سریال دوپینگ: شبکه سه سیما امسال نیز چند گزینه برای نوروز ۹۹ دارد، اما جدی‌ترین آن تولید سریال کمدی «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی، تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی و نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلوست که طبق روال هر سال برای پخش در ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده است. فیلم سینمایی خجالت نکش همکاری قبلی رضا مقصودی و سید امیر پروین حسینی در سینما بود. بر اساس شنیده ها، شبنم مقدمی، هادی حجازیفر و محمد بحرانی از جمله بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

سریال میانبر: سریال میانبر که این روزها از شبکه پنج پخش میشود، قرار است در نوروز نیز  ادامه داشته باشد. این سریال در ژانر طنز و با رویکرد مسئله انتخاب در صدا وسیمای مرکز البرز تولید شده است. یزدان فتوحی و امیر نوری کارگردانی این سریال را بر عهده داشته‌اند.

 غلامرضا نیکخواه، کمند امیر سلیمانی، محمود جعفری، سیاوش چراغیور، شهین تسلیمی، جمید نیک نبرد، آرش نوذری و اشکان اشتیاق بازیگران این مجموعه هستند.

* گلواژه: ما ندرتاً دربارۀ آنچه که داریم فکر میکنیم، در حالیکه پیوسته در اندیشۀ چیزهایی هستیم که نداریم. شوپنهاور

...........ورزشی

* تایلند جانشین ایران در توکیو: فدراسیون بین المللی ورزشهای نابینایان اعلام کرد: تایلند به عنوان جانشین ایران در پارالمپیک 2020 توکیو در رشته فوتبال ۵ نفره حضور خواهد داشت. با تأیید فدراسیون بین المللی نابینایان، تیم فوتبال پنج نفره ایران که در مسابقات ۲۰۱۶ ریو یک نقره کسب کرد جای خود را به تایلند میدهد. تایلند در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در جایگاه چهارم قرار گرفت ولی حالا این تیم جواز حضور در توکیو را بدست آورد. مراکش قهرمان آفریقا به عنوان نماینده این قاره در پارالمپیک شرکت میکند. در قاره سبز، اسپانیا و فرانسه با رسیدن به فینال قهرمانی اروپا، راهی توکیو خواهند شد. در آمریکای جنوبی، برزیل و آرژانتین مسافر پارالمپیک هستند و در قاره آسیا، سهمیه ازآن چین و تایلند شده است. برزیل، مدافع عنوان قهرمانی است و در طول تاریخ مسابقات، برترین تیم بوده است. فوتبال نابینایان برزیل اولین حضور خود در پارالمپیک را در 2004 آتن تجربه کرد و تا کنون، بدون شکست بوده است.

* معرفی پنج تغییر جدید در قوانین فوتبال: اگرچه معرفی فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) به فوتبال بیشتر از استقبال با موج مخالفت روبرو شد، اما فیفا قصد دارد تا تغییرات جدید و البته عجیبی را در قوانین این ورزش اعمال کند. براساس گزارش بیلد آلمان، پنج تغییر جدید در لیگ جوانان هلند به طور آزمایشی به اجرا درآمد و در صورت موفقیت به لیگ آماتور، جام حذفی و سرانجام اردیویسه راه خواهد یافت. اوت دستی حذف شده و به جای آن همچون فوتسال ضربه با پا جایگزین میشود. زننده ضربات آزاد میتواند بیش از یک ضربه به توپ بزند. اجازه تعویض نامحدود برای سرمربیها. زمان بازی در صورت وقوع هر حادثه ای نگه داشته میشود. بازیکن در صورت دریافت ۲ کارت زرد به جای اخراج برای مدتی محدود و مشخص زمین بازی را ترک کرده و دوباره میتواند وارد زمین شود و تنها با کارت زرد سوم از بازی اخراج خواهد شد.

...........حوادث

* قتل یک ساعت بعد از آزادی: مرد جوان ساعتی پس از مرخصی از زندان در حالی به قتل رسید که دقایقی قبل از مرگ هویت دو قاتلش را معرفی کرد. 20 اسفند مأموران کلانتری 161 ابوذر در تماس با بازپرس جنایی پایتخت از مرگ مرد 35 ساله ای در یکی از بیمارستانهای پایتخت خبر دادند. با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران ادامه یافت. طبق اعلام نظر پزشکان بیمارستان مرد جوان به خاطر شدت جراحات ناشی از جسم برنده مانند چاقو جان خود را از دست داده بود. همچنین مقتول قبل از مرگ نام دو نفر را به زبان آورده بود که کادر درمانی این اسامی را یادداشت کرده بودند. در ادامه بررسیها هویت مقتول شناسایی و مشخص شد که مرد جوان به خاطر حمل مواد مخدر در زندان به سر میبرد و یک روز قبل از قتل از زندان کرج مرخصی گرفته بود. بازپرس غلامی دستور تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت را صادر کرد.

............چاردیواری

* با سلام آخرین چاردیواری سال جاری را با تأخیر یک هفته ای به دلیل توقف انتشار روزنامه آغاز میکنم در هفته پیشرو به جز سالروز ملی شدن نفت در ایران مصادف با آخرین روز سال و آغاز سال جدید در روز جمعه مناسبت ویژه دیگری نداریم. سخت است در این روزها از خوب شدن حالمان به دلیل آغاز سال نو سخن بگوییم اما به هر حال زندگی در جریان است و حق ماست که به آینده امیدوار باشیم بویژه در روزهایی که روزگار کمتر نویدی از بهبود فوری زندگی را میدهد. صمیمانه آرزو میکنم سال پیشرو برای همه مردم ایران و به ویژه نابینایان اگر نه سالی مطلوب و دلخواه اما حد اقل با مشکلات کمتری هم از نظر اقتصادی هم از نظر اجتماعی توأم باشد. جا دارد از  توقف ناگهانی انتشار روزنامه عذرخواهی کنم هر چند این توقف ناخواسته و درحدی ناگهانی شکل گرفت که روزنامه روز یکشنبه 11 اسفند را به چاپخانه فرستاده بودیم و امکان اطلاعرسانی بریل در آن روزنامه نبود زیرا در ساعات بعد از ظهر روز شنبه و به دلیل اضطرار در مهار کرونا دستور آمد که انتشار روزنامه را حد اقل یک هفته متوقف کنیم. هر چند در سایت و کانالهای روزنامه همان روز اطلاعرسانی شد اما متأسفانه امکان نیافتیم خوانندگانی که فقط به روزنامه بریل دسترسی دارند پیشاپیش از این توقف آگاه کنیم. با پوزش مجدد از این امر همین جا اعلام میکنم آخرین شماره ایران سپید روز یکشنبه 25 اسفند ماه خواهد بود که به رسم سالهای اخیر به عنوان آخرین شماره به صورت ویژه نامه و در 40 صفحه منتشر خواهد شد دلیل عدم انتشار روزنامه در سه روز پایانی سال دو دلیل است نخست تداوم شرایط اضطراری حضور تحریریه در محل کار و دلیل دوم تجربه سالهای گذشته مبنی بر اختلال شدید در توزیع روزنامه در روزهای پایانی سال است که به دلیل تراکم فعالیت شرکت پست شکل میگیرد سال گذشته عملاً ویژه نامه پایانی سال یا بدست بسیاری از دوستان نرسید یا با تأخیر رسید. شماره سال جدید نیز روز 16 فروردین و به رسم هر ساله به صورت ویژه نامه 40 صفحه ای منتشر خواهد شد. همانطور که وعده داده بودیم تقویم سال جدید نیز با روزنامه دیروز چهارشنبه برای شما ارسال شد تا کار به روزهای پایانی سال نرسد. امیدوارم در سال آینده تا آنجا که به ایران سپید مربوط است شامل مشکلات سال جاری بویژه در تهیه کاغذ نباشیم بدون شک سال 98 از دشوارترین سالهای فعالیت روزنامه بود. به طور خلاصه در سال پیشرو دو تحول را در دست برنامه ریزی داریم نخست راه اندازی ستونها و محتوای جدید و تغییر کلی در شکل و صفحه بندی روزنامه و تحول دوم البته به شرط انجام حمایتهای لازم تولید محتوای صوتی به صورت پادکست در سایت و کانالهای روزنامه است که امیدوارم فضای جدید در اطلاعرسانی به نابینایان شکل دهد. با تشکر از کلیه عزیزانی که با ما در تماس بودند و اظهار نظر کردند و تبریک پیشاپیش سال 99 و مهمترین آرزوی ما برای شما حفظ سلامتی به عنوان مهمترین سرمایه انسانی است.

 


 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *