شناسه خبر: 20393 منتشر شده در مورخ: 1398/12/21 ساعت: 10:22 گروه: اجتماعی  
معلولان ایلامی کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی دریافت کردند

معلولان ایلامی کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی دریافت کردند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا جمعی از معلولان زیرپوشش این سازمان کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی و ضد عفونی دریافت کردند.

به گزارش ایران سپید فرخ لقا جمشیدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک هزینه به معلولان دریافت کننده حق پرستاری ضایعه نخاعی، خانواده محور (مراقیان غیر رسمی) و همچنین شماری از معلولان شدید و خیلی شدید بصورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور واریز شده است.

وی ادامه داد: سرانه مبلغ واریزی برای هر یک از این معلولان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام یادآور شد: همچنین اعتبار مورد نیاز برای ضدعفونی مراکز شبانه روزی بهزیستی ایلام به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تامین و به حساب این مراکز واریز شده است.

جمشیدزاده افزود: این اعتبار به حساب ۶ مرکز شبانه روزی این سازمان در سراسر استان ایلام واریز شده است.

وی تاکید کرد: سرانه اعتبار واریز شده به ازای هر مددجو ۳۰۰ هزار ریال است که برای ۳۳۰ نفر از مددجویان شامل سالمندان و افراد دارای معلولیت که در این مراکز نگهداری می شوند، واریز شد.

به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام، بر اساس اعلام به مراکز شبانه روزی این اعتبار باید صرف خرید وسایل بهداشتی و انجام مراقبت های لازم برای ارتقای سلامت مددجویان نگهداری شده در این مراکز شود.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

" کرونا" ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی از جمله راه‌های انتقال آن است.

پزشکان توصیه می کنند که افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و نیز حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تاکنون ۵۶ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده، ۲۰ نفر بهبود یافته و چهار نفر فوت کرده اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *