شناسه خبر: 20241 منتشر شده در مورخ: 1398/11/29 ساعت: 10:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 29 بهمن 1398

روزنامه سه شنبه 29 بهمن 1398

واکنش بهزیستی به طرح مجلس برای ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی - از دوقطبی کردن پرهیز کنیم - اجرای ماده 25 قانون معلولان فقط برای یکی از والدین - روشهای کنترل قند خون - شب سرد زمستان و نفس گرم نوازنده ایتالیایی - راه اندازی اولین موزه پارالمپیک در توکیو - دردسرهای دلارهای سیاه تقلبی - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 29 بهمن 1398

23 جمادی الثانی 1441

18 فوریه 2020

سال بیست و چهارم شماره 6359

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

واکنش بهزیستی به طرح مجلس برای ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی 2

از دوقطبی کردن پرهیز کنیم 5

اجرای ماده 25 قانون معلولان فقط برای یکی از والدین 6

روشهای کنترل قند خون 8

شب سرد زمستان و نفس گرم نوازنده ایتالیایی 11

راه اندازی اولین موزه پارالمپیک در توکیو 14

دردسرهای دلارهای سیاه تقلبی 16

اطلاعرسانی

.............ویژه

* واکنش بهزیستی به طرح مجلس برای ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی: رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به هرگونه تبلیغات انتخاباتی توسط کارمندان بهزیستی هشدار داد. وحید قبادی دانا در خصوص ممنوعیت استفاده تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از سازمان بهزیستی گفت: حدود ۱۰ ماه پیش اولین بخشنامه را در این خصوص به تمام دفاتر بهزیستی سراسر کشور و مراکز استانها ابلاغ کردیم. به این ترتیب هرگونه ورود سازمان بهزیستی و بخشهای تابعه آن، له یا علیه هر کاندیدایی در هر جناح و دسته ای ممنوع است. وی افزود: همچنین در صورت مشاهده هر مورد از چنین فعالیتهایی، با افراد خاطی برخورد صورت میگیرد و افراد به شورای تخلفات اداری معرفی میشوند. رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این، دو بار دیگر نیز این بخشنامه ارسال شده و آخرین بار هم در ماه اخیر این بخشنامه مجدداً ارسال شد که اگر هرگونه حمایت و فعالیت انتخاباتی از سوی سازمان بهزیستی صورت بگیرد، با این موارد برخورد میکنیم. البته همه همکاران، پرسنل و مدیران سازمان بهزیستی با شور و توان در انتخابات شرکت میکنند. آیا طرح ادغام یارانه نقدی و معیشتی به نفع دهکهای ثروتمند است؟ قبادی دانا در خصوص طرح مجلس برای تلفیق بسته معیشتی و یارانه نقدی اظهار کرد: در این خصوص نیز موضع خاصی نداریم؛ چرا که سازمان بهزیستی بخشی از دولت تلقی میشود و تابع بودجه پیشنهادی دولت است. همه ملزم به آن چیزی هستیم که مصوبه نهایی مجلس است که بعد از تأیید شورای نگهبان بودجه سال آینده بهزیستی خواهد بود.

* 14 هزار مدرسه ویژه دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی میشود: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مناسبسازی در همه ابعاد برای ۱۴ هزار مدرسه پذیرای دانشآموزان با نیازهای ویژه در حال انجام است، اعلام کرد که تا پایان سال ۹۹ یک مدرسه عادی در هر کدام از استانها مناسبسازی میشود. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به افزایش مراکز آموزشی و توانبخشی ویژه مشکلات یادگیری از ۷۱۰ به ۷۵۲ مورد اظهار کرد: این مراکز مکمل جریان یادگیری هستند. دانشآموزان دیرآموز میتوانند به مراکز اختلال یادگیری ارجاع شوند. وی افزود: در راستای تفاهمنامه ما با معاونت آموزش ابتدایی، در سال جاری حدود ۷۰ هزار دانشآموز دیرآموز تحت پوشش این مراکز قرار گرفته اند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون توان افزایی دانشآموزان با نیازهای ویژه گفت: مناسبسازی نهضت زبان اشاره و نهضت بریلآموزی اجرایی شده و ۹۱۹ اثر محتوایی ویژه این دانشآموزان و ۹ اثر ویژه والدین، معلمان و دانشآموزان عادی مناسبسازی یا تولید شده است.

* گلواژه: عشق گوهری است گرانبها؛ اگر با عزت توأم باشد. تولستوی

 

...........سیاسی

* از دوقطبی کردن پرهیز کنیم. رئیس جمهوری در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: فضا را آرام کرده و از دوقطبی کردن مسائل پرهیز کنیم. باید جامعه به آینده امیدوار باشد؛ اینکه تحریمها نتوانسته ما را بشکند، این افتخارآمیز است. رئیس جمهوری در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی نیز با تأکید بر اینکه ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمیرویم، گفت: در حالی که دشمن میخواست شرایط ما بسیار سخت باشد، اما همه شاخصه های ما از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و امنیتی نشان میدهد که همه فشارهای آمریکاییها را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری داریم؛ هرچند فشارها افزایش یافته است. * مصطفی هاشمیطبا، فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: اگر مردم مشارکت در انتخابات ۶۵ درصدی داشته باشند، اصلاحطلبان شانس خوبی در تهران دارند و میتوانند اکثریت نامزدهای درون لیست خود را راهی مجلس کنند.

 

.............گزارش ویژه

* اجرای ماده 25 قانون معلولان فقط برای یکی از والدین: چند روزی است که شایعه هایی میان افراد دارای معلولیت ایجاد شده است مبنی بر اینکه خود افراد معلول هم میتواند از ماده 25 قانون حمایت از حقوق معلولان و معافیت50 درصدی بر روی حقوقشان استفاده کنند. طبق شنیده های ما، برخی ادارات بهزیستی نامه ای به افراد دارای معلولیت میدهند که میتوانند از این حق استفاده کنند. ما پیگیر موضوع شدیم و از اداره بهزیستی مذکور موضوع را جویا شدیم تا از صحت و سقم ماجرا اطلاعاتی را به دست آوریم. متأسفانه ارتباط برقرار شد؛ اما جواب درست و مشخصی از سوی این اداره بهزیستی به دست نیاوردیم. به همین منظور برای کسب اطلاعات دقیقتر و پایان دادن به این شایعات که میان معلولان قوت بیشتری پیدا کرده است و البته برای جلوگیری از سردرگمی آنها، با محمدرضا شهبازی، مدیر کل دفتر توانمندسازی به گفتگو پرداختیم. وی با اشاره به متن صریح قانون و شیوه نامه اجرایی آن بیان کرد: «طبق قانون فقط یکی از والدین افراد دارای معلولیت میتواند از ماده 25 قانون حمایت از حقوق معلولان، یعنی معافیت 50 درصدی بهره مند شود. دوستان دارای معلولیت نباید به شایعات اکتفا کنند؛ بلکه با مطالعه ماده 25 قانون معلولان و شفافیت آن میتوانند اطلاعات درست را کسب نمایند.» وی در خصوص اشتباه اداره بهزیستی برای ارائه نامه به فرد معلول هم گفت: «ما پیگیر موضوع خواهیم شد تا معلولان دچار سردرگمی و رفت و آمدهای بی نتیجه نشوند؛ چرا که حتی اگر بهزیستی نامه ای هم به آنها داده باشد، در سازمان امور مالیاتی قابل قبول نخواهد بود و اجرا نمیشود. لازم به ذکر است فقط یکی از والدین افراد دارای معلولیت میتواند به بهزیستی درخواست استفاده از این تسهیلات را ارائه دهد.»

* گلواژه: بدون دانستن اینکه کیستم وچرا اینجا هستم، زندگی ناممکن است. تولستوی

.............بهداشت و سلامت

* روشهای کنترل قند خون: گلوکز یا قند خون بطور طبیعی در تولید سلول نقش دارد و همچون سوخت برای سلولها عمل میکند. وجود سطح بالایی از گلوکز با گذشت زمان و به تدریج به بدن آسیب وارد کرده و به بروز بیماریهایی از قبیل دیابت منجر میشود. این در حالیست که با کنترل سطح قند خون میتوان از بروز بیماریهایی همچون دیابت پیشگیری کرد. یکی از گامهای اساسی در کنترل سطح قند خون، کاهش میزان مصرف خوراکیهای فرآوری شده و تمرکز بر مصرف سبزیجات، غلات، خشکبار، حبوبات و گوشت ماهی و گوشت قرمز است.-مصرف فیبر خوراکی، پروتئین و چربیهای سالم: از آنجا که فیبر خوراکی روند هضم کربوهیدرات و جذب مواد قندی را کند میسازد، مصرف مواد غذایی حاوی فیبر گزینه مناسبی به حساب میآید. همچنین وعده غذایی صبحانه که حاوی مواد پروتئینی باشد، گزینه مناسبی برای شروع روز است. پروتئین همچون فیبر ترشح انسولین را تعدیل کرده و روند افزایش سطح قند خون پس از وعده غذایی را کند میسازد. چربیهای سالم نیز نه تنها روند بالا رفتن قند خون را کند میسازند، بلکه  در بهبود مقاومت انسولین مؤثر هستند. - مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم: این ترکیب در حفظ سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین مؤثر است و در بیش از ۳۰۰ واکنش زیست شیمیایی بدن نقش دارد. - سرکه سیب: ترکیب آب و سرکه سیب و مصرف آن پیش از غذا خوردن، به کنترل نگه داشتن قند خون کمک میکند. - خواب: کمبود خواب سطح کورتیزول و قند خون را افزایش میدهد. برای کاهش سطح قند خون ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز و انجام ورزش و مدیتیشن توصیه میشود.

* حراست وزارت بهداشت، پیگیر نامه جعلی درباره کرونا: معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: اخیراً نامه ای در شبکه های اجتماعی در خصوص ابتلا و فوت تعدادی از هموطنان به کرونا-ویروس با امضای اینجانب جعل و منتشر شده است که در آن به تعداد مبتلایان و فوت شدگان و نیز کمبود امکانات درمانی و... اشاره شده است؛ در حالی که هرگز چنین نامه ای از سوی این معاونت صادر نشده و این نامه کذب، ساختگی و قطعاً در جهت تشویش اذهان عمومی منتشر شده است. بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت؛ نامه مذکور دارای اشکالات فنی و نگارشی فراوانی از جمله موارد زیر است: «شماره نامه این معاونت با "270" آغاز نمیشود. از لحاظ رعایت سلسله مراتب اداری، مکاتبه مستقیم با رئیس محترم جمهوری از سوی این معاونت انجام نمیشود و در مکاتبات این معاونت از "مهر آنی" استفاده نمیشود. شماره تلفن درج شده در انتهای این نامه اشتباه است و رونوشتهای مندرج در نامه مغایر با سلسله مراتب اداری است و عنوان دکتر جانبابایی در نامه های ارسالی معاونت درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" درج نمیشود.» همچنین مرکز حراست وزارت بهداشت، با پیگیری موضوع، خواستار برخورد جدی و قانونی با انتشار دهندگان این نامه جعلی شده است.

..........آهنگ و درنگ

* شب سرد زمستان و نفس گرم نوازنده ایتالیایی: با توجه به اتفاقات تلخی که ایرانیان در سه چهار ماه منتهی به بهمن امسال پشت سر گذاشته اند، طبیعی است که فستیوال موسیقی فجر، در مقایسه با سالهای پیش، آنچنان فروغی نداشته باشد. در میان همین اجراهای کم رمق و خنثی، اما هنوز میشود گاه و بیگاه اجراهایی یافت که ممکن است بتوانند بر وزن جشنواره امسال کمی بیفزایند. تریو یا سه نوازی گروه ایتالیایی به رهبری «Luca Aquino»، یکی از همین معدود اجراهای ارزنده جشنواره امسال است. اجرایی که شنبه شب بر صحنه تالار وحدت، دو ساعت تمام مخاطبانش را غرق لذت کرد. البته لذتی نه از آن جنس که جیغ، سوت و هورای تماشاچی را برمی انگیزاند؛ که در اجرای تریو ایتالیایی خبری از این عکس العملها نبود. گروه سه نفره ایتالیایی که شامل پیانو، کنترباس و ترومپت میشد، سبک Jazz را برای اجرای موسیقی انتخاب کرده بود. سبکی که لوکا را در دنیا با آن میشناسند. آنطور که خودِ لوکا آکینو هم در میانه اجرا توضیح داد، جَز، بر مبنای بداهه نوازی است و عوامل زیادی میتواند بر اثری که در لحظه در حال خلق شدن است، تأثیرگذار باشد. عواملی همچون حس و حال نوازنده ها، شرایط محیط و احوال شنوندگان و... لوکا در بخش دیگری از صحبتهایش برای شنوندگان توضیح داد که در سبک جز، با توجه به همین عوامل، دو اجرا لزوماً شبیه به هم نخواهد بود و ممکن است همین گروه اگر شب دیگری در تهران اجرا داشته باشد، رپرتوار کاملاً متفاوتی را بنوازد. برآیند کلی حس و حال نوازندگان تریو ایتالیا، آن شب به یک اجرای آرام و رمانتیک منتهی شده بود. جَزی که لوکا آکینو ارائه میکند، به نوعی فقط از چارچوبهای فلسفی و فکری جز پیروی میکند و در هارمونیها، چرخش آکوردها یا شیوه نوازندگی، به تعریف کلاسیکی که شنونده عادی از جز در ذهن دارد، شباهتی ندارد. این موسیقی در فرم، کاملاً جَز است. قطعات با تمی که در ابتدا رهبر گروه با ساز خود مشخص میکند، شروع میشود و به ترتیب، هر یک از نوازندگان، سولوی خود را اجرا میکند و بقیه همراهی میکنند، تا نوبت دوباره به نوازنده اصلی برسد و او است که تعیین میکند، قطعه به پایان برسد یا با تم و فضایی جدید، ادامه یابد. اجرای لوکا هم از همین الگو پیروی میکرد؛ با این تفاوت که از لحاظ موسیقایی، تنه ای هم به world music یا موسیقی جهانی میزد. رد پای موسیقی جنوب ایتالیا هم از دیگر مؤلفه هایی بود که در جای جای قطعات به گوش میرسید. اصوات غیر موسیقایی، دیگر ابزاری بود که این گروه برای القای حس خود به کار میبرد. صداهایی نظیر نچ نچ، انواع دمیدنهای عجیب و غریب در ساز، ضرباتی که نوازنده با دست به بدنه ترمپت وارد میکرد، خندیدن در لوله ساز و سوت زدن. میتوانید دقایقی از اجرای شنبه شب را در اینجا بشنوید.

* گلواژه: بشر تا زمانی که زندگی را بعنوان چیزی مقدس باور نداشته باشد و به همنوعان خود به چشم برادر نگاه نکند، زندگی دیگران را تباه خواهد کرد. تولستوی

.............ورزشی

* راه اندازی اولین موزه پارالمپیک در توکیو: در فاصله کمتر از ۲۰۰ روز تا شروع پارالمپیک توکیو، کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرد اولین موزه پارالمپیک را در پایتخت ژاپن راه اندازی میکند. آغاز به کار این موزه از تاریخ ۲۵ آگوست خواهد بود و علاقه مندان فرصت دارند تا اواخر سپتامبر از این موزه بازدید کنند و با تاریخچه و رشد جنبش پارالمپیک که از ابتدا بعنوان یک رویداد ورزشی آغاز و منتهی به رویدادی شد که حضور افراد دارای معلولیت در جامعه را تشویق میکند، آشنا شوند. در این موزه، علاوه بر معرفی رشته های ورزشی، روایت افتخار آفرینی ورزشکارانی که عملکردشان منجر به تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت شده نیز بازگو میشود. اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، در خصوص این موزه گفت: در حالی که ابعاد پارالمپیک رو به گسترش است، نمایش تاریخچه جنبش پارالمپیک و مسیری که تا کنون طی شده بسیار حیاتی و مهم به شمار میرود. ما از گشایش موزه پارالمپیک همزمان با بازیها در قلب توکیو بسیار خرسندیم و اطمینان داریم این موزه یکی از مکانهای دیدنی در طول آگوست و سپتامبر ۲۰۲۰ خواهد شد و شور و شوق بیشتری نسبت به جنبش پارالمپیک ایجاد میکند.

* فهرست قدرتهای اقتصادی برتر فوتبال جهان: بنا به گزارش سالانه مالی Soccerex Football Finance باشگاه پاریسن ژرمن با عبور از منچسترسیتی به قدرتمندترین باشگاه اقتصادی دنیای فوتبال تبدیل شده است. بایرن مونیخ، تاتنهام و رئال مادرید به ترتیب در رده های سوم تا پنجم قرار دارند. باشگاهها در این رده بندی، بر اساس یک ضریب اقتصادی فوتبالی (Football FInance Index, FFI) رده بندی شده اند که این ضریب نیز بر اساس عوامل گوناگونی نظیر ارزش ترکیب کنونی، داراییهای ملموس، سرمایه موجود در حسابهای باشگاه، میزان بدهی و البته سرمایه گذاری احتمالی که از سوی مالک به سوی باشگاه سرازیر میشود، تعیین شده است.

............حوادث

* دردسرهای دلارهای سیاه تقلبی: مرد کلاهبردار که خود را تاجر ترکیه ای معرفی میکرد و با ترفندی عجیب طلاهای زنان را به سرقت میبرد، از سوی پلیس دستگیر شد. چندی قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت طلاهایش به شیوه ای عجیب خبر داد. او گفت: از غرب تهران به مقصد خیابان آزادی سوار خودروی پژو مسافربر شدم. راننده پسر جوانی بود و هیچ مسافری نداشت. پس از طی مسافتی دو مسافر که در کنار خیابان در انتظار خودرو بودند نیز سوار شدند. ظاهر آنها خیلی آراسته و شیک بود؛ یکی از آنها فارسی صحبت نمیکرد و نفر دوم مترجم او بود. چند لحظه ای که از سوار شدن آنها گذشت، بهزاد، مترجم جوان به من گفت که دستبند و انگشتر و النگویی را که بدست دارم، خریدار است. او مرد جوانی را که همراهش بود تاجر ترکیه ای معرفی کرد و گفت: این آقا از طلاهای شما خوشش آمده و میخواهد آنها را برای همسرش بخرد؛ اما چون زمان کافی برای خرید ندارد و باید به فرودگاه برود، پیشنهاد داده که حاضر است طلاها را که حدود 50 میلیون تومان بود به دو برابر قیمت و آن هم با دلار سیاه خریداری کند. بهزاد میگفت که دلار سیاه، قیمتش از دلار معمولی بالاتر است و ارزش جهانی دارد. خلاصه طلاهایم را در ازای 5 هزار دلار سیاه به آنها دادم و از خودرو پیاده شدم. فردای آن روز که برای فروش دلارها به صرافی رفتم، متوجه شدم که تمامی آنها تقلبی است و من طلاهایم را در ازای یک مشت کاغذ بی ارزش از دست داده ام. با شکایت زن جوان، تحقیقات آغاز شد. در حالی که بررسیها در این خصوص ادامه داشت، مأموران پلیس با شکایتی مشابه مواجه شدند. در این مورد نیز زن جوانی از سوی مترجم تاجر ترکیه ای طلاهایش را در ازای دلار سیاه جعلی از دست داده بود. با توجه به تشابه شیوه و شگرد سرقتها، فرضیه سریالی بودن آنها مطرح شد. در بازبینی دوربینهای مداربسته اطراف محلی که مالباخته ها سوار خودرو شده بودند، مأموران موفق شدند به شماره پلاک خودروی پژو برسند. در استعلام شماره پلاک خودرو، مأموران هویت راننده را که مرد 30 ساله ای بود بدست آورده و او را بازداشت کردند. مرد جوان که ابتدا منکر سرقت بود، زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد، به جرم خود اعتراف کرد. مرد جوان در تحقیقات گفت: تا به حال در دو سرقت با اعضای این گروه همدست بودم و از سرقتهای دیگر آنها خبر ندارم. من به اتهام سرقت به زندان افتادم و وقتی از زندان آزاد شدم، من ماندم و کلی بدهی و بیکاری. یک روز که خیلی ناراحت بودم و به قهوه خانه رفته بودم، با استاد آشنا شدم. البته اسمش شروین است، اما من اسمش را گذاشته ام استاد، چون خیلی حرفه ای کلاهبرداری میکند. او ادامه داد: شروین گفت کاری را بلد است که نه تنها میتوانم بدهیهایم را بپردازم، بلکه میتوانم کلی هم درآمد کسب کنم. شروین یک دستگاه چاپ دلار در زیرزمین خانه اش داشت و دلارها را پس از چاپ برای اینکه تقلبی بودنش مشخص نشود، داخل جوهر سیاه میگذاشت. شروین میگفت دلارهای سیاه مبلغ بالاتری دارند و اینطوری جعلی بودن دلارها معلوم نمیشود و اعتبارش نیز بالا میرود. من در نقش راننده، بهزاد بعنوان مترجم و امیر هم بعنوان تاجر، نقشه سرقت را اجرا میکردیم. من در خیابانهای تهران با خودرو ام پرسه میزدم و با دیدن سوژه ای مناسب، بعنوان مسافر سوار میکردم. بهزاد و امیر هم کمی جلوتر سوار میشدند؛ البته مسافرانی هم بودند که قبول نمیکردند و طلاهایشان را در اختیارمان قرار نمیدادند. با اظهارات مرد جوان، بازپرس سهرابی دستور بازداشت شروین و دو همدست دیگر او را صادر کرد.

* جسد جوان کوهنورد که به علت سقوط بهمن در منطقه واریان در محدوده جاده کرج-چالوس مدفون شده بود، کشف شد. رئیس جمعیت هلال احمر کرج گفت: طی ۲ روز عملیات جستجو توسط امدادگران هلال احمر و ۶ کوهنورد همراه این متوفی جسد این جوان کشف شد.

 

...........اطلاعرسانی

* اطلاعیه مرکز نابینایان رودکی: به اطلاع خوانندگان ایران سپید میرساند: تقویم سال 99 با حمایت سازمان بهزیستی کشور بوسیله مرکز نابینایان رودکی به خط بریل و در دو قطع کوچک و بزرگ به روال سالهای گذشته بصورت رایگان در اختیار مشترکین ایران سپید قرار خواهد گرفت. به جز مشترکین ایران سپید، مراکز، انجمنها، مؤسسات و نهادهای فعال در امور نابینایان میتوانند درخواست خود را به مدیریت مرکز نابینایان رودکی با شماره 02133111294 ارسال نمایند. درخواست میشود انجمنها در اعلام تقویم مورد درخواست، اعضای مشترک ایران سپید را در نظر نگیرند.

* گلواژه: گفتن اینکه شما میتوانید در بقیه زندگیتان کسی را دوست داشته باشید، مانند گفتن این است تا زمانی که زنده اید، شمعی خواهد سوخت. تولستوی

* گلواژه: بدترین و خطرناکترین کلمات اینست: همه این جورند... تولستوی


 

 

Luca Aquino
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *