شناسه خبر: 20214 منتشر شده در مورخ: 1398/11/27 ساعت: 10:12 گروه: اجتماعی  
دستگاه‌های دولتی به اجرای قانون حمایت از معلولان ملزم هستند

دستگاه‌های دولتی به اجرای قانون حمایت از معلولان ملزم هستند

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه های دولتی و موسسات عمومی به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت ملزم هستند و در غیر این صورت به مجازات‌های مختلف محکوم خواهند شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه ( س) و روز مادر و تقدیر تلاش‌های کارکنان این نهاد حمایتی افزود: دستگاه قضایی در خدمت بهزیستی است چرا که کار بهزیستی فردی و شخصی نیست و دربرگیری بالایی دارد و کاری پرزحمت، ارزشمند و پرارج است.
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه تصمیم در بهزیستی استان اقدامی ارزشمند و در راستای کاهش طلاق در سطح استان است که البته این سامانه باید فراگیر، مستمر و در کلیه شهرستانها نیز راه اندازی شود.
حجت الاسلام صادقی نیارکی در پی درخواست مدیرکل بهزیستی در زمینه اجرایی شدن  ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین  نسبت به رعایت و الزامات مناسب سازی در زمان تهیه نقشه ساختمانی گفت: همه دستگاههای دولتی و موسسات عمومی ملزم به اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بوده و شهرداری ها نیز ملزم به رعایت مناسب سازی هنگام صدور نقشه ساخت و پایان کار ساختمان ها و معابر شهری  هستند.
وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت قانون جامع حمایت از حقوق معلولین مصوب سال ۱۳۹۶ بر اساس فصل دوم مواد ۲و۳و۴و۵  منجر به اعمال مجازات جزای نقدی، انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی، تنزل مقام و محرومیت از انتصاب و یا اخراج از سازمان خواهد شد. 
حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: افراد معلول و آسیب پذیر جامعه نباید به لحاظ فراهم نبودن بسترها در دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی از دریافت خدمات منصرف شوند و ما محروم از ارائه خدمات به این افراد آسیب پذیر جامعه شویم، لذا همه دستگاه‌ها به این موضوع توجه و به آن دقیق عمل کنند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز با تقدیر از حمایت دستگاه قضایی از مجموعه بهزیستی استان و پیگیری مشکلات پیش روی گفت: ۲۸هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند و همچنین ۱۲هزار معلول جسمی حرکتی در سطح استان زنجان زندگی می کنند که جهت حضور در جامعه نیازمند مناسب سازی معابر و اماکن عمومی درسطح شهر هستند.

محمد محمدی قیدرای افزود: ایجاد ساختارهای لازم جهت اجرایی کردن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین از مطالبات بهزیستی و معلولین است و در این زمینه نیازمند همکاری و مساعدت کلیه دستگاه ها و به خصوص شهرداری ها هستیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *