شناسه خبر: 20187 منتشر شده در مورخ: 1398/11/23 ساعت: 10:21 گروه: اجتماعی  
کلنگ زنی و افتتاح 39 پروژه در آموزش و پرورش استثنایی با ارزش 649 میلیارد ریال در ایام دهه فجر

کلنگ زنی و افتتاح 39 پروژه در آموزش و پرورش استثنایی با ارزش 649 میلیارد ریال در ایام دهه فجر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در ایام دهه فجر 39 پروژه با زیر بنای 26 هزار و 550 متر مربع و ارزش 649 میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر ضمن تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ۲۲ بهمن فرصتی برای نمایش حضور مردمی است و همگان را به شرکت در راهپیمایی این روز دعوت می کنم.

معاون وزیر ضمن تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: در ایام دهه فجر 22 پروژه آموزشی، مشاوره ای، توانبخشی و ورزشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی با زیربنای 15 هزار و 350 متر مربع و با رازش 400  میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود: در این ایام 17 پروژه با زیر بنای 11 هزار و 200 متر مربع و ارزش 249 میلیارد ریال کلنگ زنی شد و مراسم خشت گذاری اولین پروژه آموزشی خیر ساز از مجموع 210  مجتمع آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی نیز انجام شد.
 رئیس سازمان با بیان اینکه از حیث علم و فناوری  جزو 17 کشور برتر علمی جهان هستیم افزود: میزان باسوادی از ۴۷‌درصد در ابتدای انقلاب  به بیش از ۹۵ درصد ارتقا یافته است و در راستای عدالت آموزشی فاصله سواد زنان و مردان از 24 درصد به 7 درصد کاهش یافته است.
 معاون وزیر با بیان اینکه عدالت آموزشی جزو شاخص های توسعه است اظهار داشت: در راستای عدالت آموزشی  در سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال حاضر 390  نوآموز طیف اتیسم  دختر در مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند و مدرسه ویژه دختران طیف اتیسم نیز در تهران راه اندازی  شده است.
  وی افزود: در راستای عدالت آموزشی ۲۳ رشته کاردانش برای دختران و 20 رشته برای پسران  ناشنوا طراحی و راه اندازی شده است و از مجموع 289 نفر پذیرفته شدگان کنکور امسال 154 نفر را دختران تشکیل می دهند.
 معاون وزیر با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولد انقلاب اسلامی است در سال ۱۳۷۰ راه اندازی شده است اظهار داشت: این سازمان وظیفه خدمات رسانی به 7 طیف از دانش آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارد و  بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است. 
وی افزود: تعداد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از زمان تاسیس تا کنون  ۱۷.۵ برابر شده است و۱۶۰۰ مدرسه استثنایی از طریق 23 هزار همکار فرهنگی  ، ۱۴ هزار مدرسه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان  وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارند.
وی گفت: ۷۱۰ مرکز توانبخشی و مشکلات یادگیری با 864 نیروی توانبخشی و  ۱۵ مرکز مشاوره و توانبخشی خانواده نیز در حوزه آموزش و پرورش استثنایی به ارائه خدمات می پردازند.
وی تصریح کرد: ‏خدمات توانبخشی ۶ برابر شده است  و فقط در سال جاری ۳۹ هزار نفر از خدمات این مراکز  بهره مند شده اند.
 حسینی  در پایان با بیان اینکه ۱۶  عنوان برنامه حمایتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می شود، افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز از خدماتی نظیر ویلچر. عینک و دندان پزشکی بهره مند شده اند و کمک هزینه های بیمارستانی و دارویی دانش آموزان با نیازهای ویژه بدون سقف پرداخت می شود.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *