شناسه خبر: 20180 منتشر شده در مورخ: 1398/11/23 ساعت: 10:09 گروه: اجتماعی  
اضافه شدن سالانه ۲ هزار نفر به جمعیت معلولان ضایعه نخاعی به دلیل تصادفات رانندگی

اضافه شدن سالانه ۲ هزار نفر به جمعیت معلولان ضایعه نخاعی به دلیل تصادفات رانندگی

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۷ هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور وجود دارد، گفت: سالانه به طور متوسط حدود ۲ هزار نفر به جمعیت افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی به دلیل تصادفات رانندگی اضافه می‌شود.

به گزارش ایران سپید «وحید قبادی‌دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور درباره افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی گفت: سالانه حدود ۲ هزار نفر بر اثر تصادفات و حوادث ترافیکی دچار ضایعات نخاعی شده و به آمار جمعیت افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی افزوده می‌شوند، در حال حاضر نیز حدود ۲۷ هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور داریم.

وی همچنین درباره اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد افراد دارای معلولیت گفت: تمام تلاش ما این است که قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را در مواد مختلف اجرایی و عملیاتی کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هر کدام از مواد این قانون با موانعی مواجه است. پیگیر هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم این موانع را رفع کرده و اجرای حداکثری مواد مختلف قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را داشته باشیم.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: هر آنچه که در آیین‌نامه مربوط به بازنشستگی پیش از موعد افراد دارای معلولیت وجود دارد را پیگیر هستیم و مطالبه‌گری می‌کنیم تا این قانون نیز اجرایی شود. این افراد تحت پوشش هر صندوقی که باشند مانند  صندوق بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی پرونده آنها در کمیسیون مربوطه رسیدگی خواهد شد و ما نیز پیگیر حقوق این افراد هستیم.

وی همچنین درباره دریافت هزینه اماکن تفریحی از معلولان برخلاف قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصریح کرد: مواردی در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مندرج شده است و ما وظیفه پیگیری و مطالبه‌گری این مواد را در جهت حفظ منافع افراد دارای معلولیت داریم تا ان‌شاءالله دستگاه‌ها موظف شوند، اقدامات لازم را انجام دهند.

قبادی دانا همچنین درباره کارت سوخت افراد دارای معلولیت نیز گفت: قرار بود کارت سوخت جدید به مدت دو هفته به افراد دارای معلولیت تحویل داده شود.اگر معلولانی هستند که هنوز کارت سوخت به دست‌شان نرسیده است اعلام کنند تا ما پیگیر کارت سوخت آن‌ها نیز باشیم./ ایلنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *