شناسه خبر: 20009 منتشر شده در مورخ: 1398/11/2 ساعت: 10:13 گروه: دانش و فن آوری  
طراحی دستکش روباتیک برای معلولان

طراحی دستکش روباتیک برای معلولان

در حال حاضر اگر کسی یک دست نداشته باشد می‌تواند با استفاده از دست‌های بیونیک کارهای روزانه خود را انجام دهد و تا حد زیادی مستقل باشد ولی در صورتی که یک یا هر دو دست وی فلج باشد دیگر نمی‌توان از این راهکار بهره گرفت.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران فعالان عرصه فناوری با دستکش NeoMano به کمک افرادی آمده‌اند که از چنین مشکلات جسمانی رنج می‌برند. این سیستم توسط یک استارتاپ کره‌ای با نام Neofect طراحی و تولید شده و شامل سه بخش است. این دستکش دارای یک بخش موتوری است که با سه باتری AAA کار می‌کند و انگشت شست و دو انگشت کناری دست معلول را می‌پوشاند. یک بخش دیگر هم شبکه‌ای از سیم است و سومین بخش هم یک دستگاه کنترل از راه دور یا ریموت است که می‌تواند توسط بلوتوث کنترل شود.این بخش روی دست قابل نصب است. وقتی کاربر می‌خواهد چیزی را بلند کند و در دست بگیرد باید ابتدا دکمه Grip ریموت را فشار بدهد تا موتور دستکش فعال شود به این ترتیب سیم‌ها با کمک نیروی موتور به انگشتان دست کمک می‌کنند تا فشرده شوند و وسیله را محکم در دست بگیرند. هرچقدر زمان بیشتری این دکمه را نگه دارید وسیله محکم‌تر در دست کاربر فشرده می‌شود. وقتی هم کاربر به‌عنوان مثال یک لیوان را روی میز گذاشته است و می‌خواهد دستش را رها کند باید دکمه Release موجود روی ریموت را فشار بدهد تا سیم‌ها جدا شوند و دست از اطراف لیوان فاصله بگیرد.
این دستکش می‌تواند به کاربر کمک کند تا کارهایی مثل نوشیدن یک لیوان آب، در دست گرفتن قاشق، چنگال و چاقو، مسواک زدن دندان و در زدن را انجام دهد. وقتی هم این دستکش نیاز به شست و شو دارد می‌توان بخش موتور را به طور کامل از دستکش جدا کرد تا آسیبی نبیند. این دستکش هم‌اکنون در سایت Indiegogo با بهای 599دلار پیش فروش می‌شود اما در صورت ورود به بازار در ماه ژوئن، بهای آن به هزار و 999دلار خواهد رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *