شناسه خبر: 19892 منتشر شده در مورخ: 1398/10/22 ساعت: 10:01 گروه: اجتماعی  
۱۰۰ خانواده نیشابوری با دو معلول خانه ندارند

۱۰۰ خانواده نیشابوری با دو معلول خانه ندارند

رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات پروانه‌ رایگان ساخت خانه برای ۱۰۰ خانواده دارای دو معلول حاشیه‌نشین را در این شهرستان تامین نکرده لذا این خانواده‌ها هنوز فاقد خانه هستند.

به گزارش ایران سپید علی صدر افزود: به دلیل عدم تأمین اعتبارات بودجه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای شهرداری‌ها همکاری مؤثری در این قسمت با بهزیستی صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: در صورت وجود زمین به خانواده‌های متقاضی مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد و بدون کمک نیکوکاران و مساعدت شهرداری امکان صاحب‌خانه شدن این خانواده‌ها وجود ندارد.
رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: طی ۹ ماه نخست امسال ۷۵ خانواده‌ یک معلولی و ۲۵ خانواده دو معلولی برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک عامل معرفی شده‌ اند و ۸۷ خانواده دو معلولی شهری در این شهرستان در نوبت تسهیلات برای خرید مسکن هستند.
صدر افزود: از ابتدای امسال ۴۰ خانواده‌ تحت پوشش بهزیستی نیشابور به صورت امانی و با کمک خیرین در منازل متعلق به مؤسسات خیریه جای داده شده‌ اند و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن به خانواده‌هایی که به صورت خودمالکی اقدام به ساخت خانه کرده‌اند ارائه شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ کودک تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند و از ابتدای امسال به ازای هر فرزند پنج میلیون ریال یارانه‌ حمایتی پرداخت شده و از این تعداد ۱۳ نفر تحت پوشش بیمه‌ آتیه و عمر قرار دارند.
رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: ۲۲ خانواده دارای سه‌قلو، ۳۷ خانواده دارای دوقلو  و ۲۵ مادر بدسرپرست هم تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *