شناسه خبر: 19887 منتشر شده در مورخ: 1398/10/22 ساعت: 09:47 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 22 دی 1398

روزنامه یکشنبه 22 دی 1398

واکنش بهزیستی به افزایش سهمیه بنزین معلولان - لزوم پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی و مراقبت از عدم تکرار - عیدی و سنوات پایان سال کارگران چقدر است؟ - علائم آسیبهای روانی در کودکان - شگفت انگیزترین شاعر - فرهنگ و هنر - تلاش برای رسیدن به پارالمپیک توکیو با دستفروشی - حوادث

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 22 دی 1398

16 جمادی الاول 1441

12 ژانویه 2020

سال بیست و چهارم شماره 6329

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

واکنش بهزیستی به افزایش سهمیه بنزین معلولان 2

لزوم پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی و مراقبت از عدم تکرار 3

عیدی و سنوات پایان سال کارگران چقدر است؟ 4

علائم آسیبهای روانی در کودکان 7

شگفت انگیزترین شاعر 9

فرهنگ و هنر

تلاش برای رسیدن به پارالمپیک توکیو با دستفروشی 16

حوادث

 

 

............ویژه

* واکنش بهزیستی به افزایش سهمیه بنزین معلولان: محمد نفریه، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره سهمیه بنزین معلولان اظهار کرد: سهمیه بنزین پلاک ویژه ها افزایش پیدا کرد، اما این سهمیه کم است و ما درخواست بررسی مجدد دادیم. معلولانی که پلاک ویژه ندارند، برای دریافت پلاک باید اقدام کنند. اگر در کمیسیون بهزیستی پرونده دارند بعد از بررسی نوع و شدت معلولیت به پلیس راهور برای دریافت پلاک معرفی میشوند. نفریه ادامه داد: به معلولانی که شدت معلولیتشان شدید، خیلی شدید باشد و دارای معلولیت جسمی-حرکتی، نخاعی و ذهنی باشند، پلاک ویژه معلول داده میشود. علاوه بر سهمیه برای خودروهای پلاک ویژه، برای سرویسهای روزانه مراکز و خودروهای مراقبین بهزیستی که روزانه از مددجویان بهزیستی در منزلشان بازدید میکنند، درخواست سهمیه بیشتر داشتیم که هنوز سهمیه تعلق نگرفته است و این سهمیه برای پلاک ویژه ها نیز کم است.

.............سیاسی

* لزوم پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی و مراقبت از عدم تکرار. رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه ای کردند. * رئیسجمهور ضمن ابراز تأسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده های قربانیان برسد. * تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس، خواستار معرفی و مجازات مقصرین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و همچنین برگزاری مراسم باشکوه برای قربانیان و اعلام عزا و تعطیلی عمومی شد.

 

............گزارش روز

* عیدی و سنوات پایان سال کارگران چقدر است؟ بر اساس قانون کار، کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلف هستند به هر یک از کارگران خود در پایان هر سال، معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. در عین حال قانون کار، برای پرداخت عیدی «سقف پرداختی» در نظر گرفته است. به این ترتیب که عیدی پایان سال کارکنان تحت پوشش قانون کار، دو برابر حقوق پایه هر فرد است؛ به شرطی که از ۳ برابر حقوق پایه مصوب تجاوز نکند. با توجه به اینکه «حد اقل دستمزد سال ۹۸» کارگران با تصویب شورای عالی کار در اسفند سال گذشته، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در نظر گرفته شده است، بنا بر این عیدی کارگران «حد اقلی بگیر» باید ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان باشد. میزان دریافت عیدی برای سایر بیمه شدگانی که حقوق پایه آنها به واسطه سابقه کار بیشتر «بیش از حد اقل دستمزد» است نیز، باید معادل دو برابر حقوق پایه درج شده در فیش حقوقی باشد. به عنوان مثال اگر حقوق پایه بیمه شده ای ۲ میلیون تومان باشد، میزان عیدی پرداختی به وی ۴ میلیون تومان است. البته همانطور که پیشتر اعلام شد، قانون کار برای پرداخت عیدی، «سقف» در نظر گرفته است؛ بطوری که میزان عیدی نباید از سه برابر «حد اقل دستمزد مصوب» بیشتر شود. بر این اساس، میزان عیدی هر کارگر نباید از سه برابر حد اقل دستمزد مصوب (یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان) تجاوز کند. بنا بر این حد اقل عیدی کارگران در پایان سال ۹۸ معادل ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان و حد اکثر عیدی نیز معادل ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۷ تومان است. با این حساب اگر حقوق پایه کارگری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، دو برابر این میزان ۵ میلیون تومان میشود؛ اما طبق قانون به دلیل اینکه از سه برابر حد اقل دستمزد تجاوز میکند، میزان عیدی پرداختی به وی، سقف اعلام شده است.

* گلواژه: میتوان به سوی رهایی گریخت؛ اما بازگشت ما به اسارت نابخشودنی است. نادر ابراهیمی

.............بهداشت و سلامت

* علائم آسیبهای روانی در کودکان: یک فوق تخصص روانپزشکی کودکان  و نوجوانان، با بیان اینکه کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض آسیبهای روانی قرار میگیرند، گفت: کودکان از لحاظ رشد شناختی کاملاً تکامل نیافته اند و نمیتوانند اخبار را درست تحلیل کنند. داوری ادامه داد: در بسیاری از مواقع، فکر کودکان در مواجهه با اخبار زلزله، سیل، جنگ و مسائلی از این قبیل تا مدتها مشغول میشود. کودکانی که زمینه مشکلات اضطرابی دارند، در مواجهه با این اخبار بیشتر در معرض آسیب قرار میگیرند. داوری با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها بدون توجه به حضور کودکان اخبار اضطرابآور را مشاهده و تفسیر میکنند، بر ضرورت دقت خانواده ها در حفظ سلامت روانی کودکان در زمان بحرانهای اجتماعی و طبیعی تأکید کرد. وی با اشاره به لزوم پرهیز کودکان از انجام بازیهای خشن و دیدن تصاویر و فیلمهای خشن گفت: والدین باید مراقب باشند کودکان در معرض اخباری که محتوای خشن دارد قرار نگیرند و در همین راستا بر فعالیت کودکانشان در اینترنت نظارت داشته باشند. سلامت روان بسیاری از کودکانی که تصاویر جنایات گروههای تروریستی همچون داعش را اتفاقی مشاهده کرده اند، تا مدتها دچار چالش شده است. در مواردی مشاهده شده که کودک بر اثر این اتفاق از رفتن به مدرسه امتناع کرده و حتی در تغذیه و خواب دچار اختلال شده است. کودکان در سنین کم قادر به تجزیه و تحلیل اخبار نیستند. شنیدن اخبار ناگوار و اضطرابآور، مسائلی همچون اضطراب جدایی و افت تحصیلی را برای کودکان به دنبال دارد. اگر کودکی از رفتن به مدرسه امتناع میکند، شبها به خواب نمیرود، در خواب کابوس میبیند، حاضر نیست تنها در اتاقش بخوابد یا اینکه دچار علائم جسمی همچون دلدرد، حالت تهوع و سردرد شده است، ممکن است بر اثر شنیدن اخبار اضطرابآور دچار آسیب شده باشد. کودکانی که زمینه مشکلات اضطرابی دارند، بیش از سایرین در معرض آسیبهای روانی قرار دارند. اکثر کودکان مضطرب، والدین مضطرب دارند و رفتارهای آنان مشکلات کودکانشان را تشدید میکند. دیدن صحنه های خشن میتواند در کودکان اختلال استرس پس از سانحه ایجاد کند. پس از دیدن یک صحنه خشونتآمیز علیرغم اینکه کودک در این صحنه حضور نداشته است، دائم در ذهن کودک تکرار میشود و وی را دچار استرس میکند.

* مصرف شیر پرچرب خطر چاقی در کودکان را کاهش میدهد: کودکانی که شیر کامل (پرچرب) مصرف میکنند، در مقایسه با کودکانی که شیر کمچرب مینوشند، کمتر با ریسک چاقی و اضافه وزن رو به رو هستند. محققان مشاهده کردند در مقایسه با کودکانی که شیر کمچرب یا شیر فاقد چربی مینوشیدند، کودکانی که شیر پرچرب مینوشیدند ۳۹ درصد کمتر با ریسک چاقی یا اضافه وزن رو به رو بودند و با افزایش مصرف شیر پرچرب، ریسک چاقی بطور مداوم کاهش مییابد. این یافته ها، دستور العملهای بین المللی را به چالش میکشاند.

............دُریافت

* شگفت انگیزترین شاعر:

هر سال هشتم دی را به مناسبت درگذشت فروغ فرخزاد، شاعر شهیر معاصر، بزرگ میدارند. فروغ فرخزاد را «شگفت انگیزترین شاعر معاصر» نامیده اند. او یکی از شاعرانی است که پس از نیما و تحتِ تربیتِ آموزه های او توانست با دیدی تازه به انسان بنگرد و در شعر خود، تصویری دیگرگونه از انسان ارائه دهد. وی شعر فارسی را با احساسات و عواطف بیسابقه ای آشتی داده است. فروغ، شاعری است که توانست بین عواطف زنانه خود و احساسات ناگفته زنان در جامعه خویش، پیوندی عمیق ایجاد کند. او شاعری است با احساسات زنانه امروزی که شعرش با عاطفه زنانه اش سخت گره خورده است. عاطفه در شعر فرخزاد وجهی پررنگ دارد. به قولی: «دنیای شعر او را از شیره احساسی شفاف ساخته اند که به نازکی میلرزد.» زن بودنِ فروغ، ظرفیتِ احساسی وسیعی در او ایجاد کرده و او را در رسیدن به ذهنیت و نگرشی عاطفی یاری داده است. تمامی نشانه ها و عناصر شعر فروغ، با این نگرش عاطفی آمیزش یافته است. فروغ از ظرفیت زنانگی خویش، کمال بهره را برده و از آن بعنوان ابزار و اسبابی برای نوآوری استفاده کرده است. او شاعری نو اندیش و نوجو است. خلاقیت کمنظیری در وی هست که به واسطه آن، زنانگی را با ذهنیتِ شعری، آمیزشی طبیعی بخشیده است. او نخستین زنی است که با سرمایه های زنانه در شعر ظاهر میشود. فروغ در پدید آوردن شعر زنانه فارسی، نقشی مهم داشته است. جنبه های عاطفی شعر فروغ، از جهات مختلف قابل بررسی است. شرایط زندگی و احوالِ روحی فرخزاد در هر دوره از حیات وی، شکل خاصی از احساسات و عواطف را برای او رقم زده است.

من ز شرم شکوفه لبریزم

فرخزاد، از معدود شاعران زن ایرانی است که توانسته زن بودن خود را در شعر حفظ کند و در سایه ذهنیت مردانه، آن را از دست ندهد. در سرزمین ما، از دیرباز، گرایشهای مردانه بر تفکر و نگرش زنانه سایه و غلبه داشته است. شرایط روانی حاکم بر اذهان و اندیشه ها، در طول تاریخ، زن را از زن ماندن در عرصه های هنری، محروم ساخته است. شاعرانِ زن فارسی، بطور ناخودآگاه و متأثر از تربیت تاریخی خویش، از نشان دادن احساسات زنانه خودداری کرده اند. شعر فارسی تا پیش از فروغ، هیچگاه نتوانسته است از عواطف واقعی و اصیل زنانه سخنی بگوید. فروغ، اولین کسی است که در کسوت زن، بدون مردنمایی، به عرصه شعر روی آورد. زنان پیش از او نتوانسته بودند احساسات و آمال خویش را نه تنها در شعر مردان، بلکه حتی در آثار شعریِ زنان، جستجو کنند. زنانِ شاعر، همواره در اسارت ذهنیتی مردانه بوده و همچون مردان اندیشیده و آرزو کرده اند. تکرار این روند باعث شده بود زنان در جامعه ما، خصوصیات زنانه خود را فراموش کنند یا آن را در سایه آمال مردانه ببینند که این امر، روحِ زن ایرانی را همیشه با احساسی از تعارض آمیخته و وی را از داشتن خصوصیات حقیقی خویش محروم ساخته است. تربیت دوگانه نیمی مردانه و نیمی زنانه، بیگانگی زنان را با عواطف اصیل خود سبب شده است. نقش فرخزاد، نقشی تاریخی و با اهمیت در این زمینه است. شعر او، پاسخی است تاریخی به نیاز فطری زنان و عواطف زنانه آنان. او غیر از شاعری، رسالتی تاریخی را نیز ادا کرده است. زنان با شعر فروغ، برای نخستین بار توانستند فاصله عمیقی را که میان آنان و اصالت زنانه آنان بود، از میان رفته ببینند.

کار فروغ، حرکت و عصیانی غافلگیرانه بود و حتی خودِ زنان را شگفتزده کرد. زنان در ابتدا با ناباوری در او نگریستند. آنان متأثر از تربیت تاریخی و غیر زنانه خود، نمیتوانستند دیدگاه و اعتقاد فرخزاد را درباره خود به راحتی بپذیرند و مدتها طول کشید تا به این پذیرش برسند. تا پیش از فروغ، کسی در عرصه شعر فارسی نتوانسته بود از زن و دنیا و عواطف سرکوب شده زنان سخن بگوید.

.............فرهنگ و هنر

* جشنواره فیلم فجر امسال هم قبل از آغاز رسمی ماراتن نمایش فیلمها همچنان پرسر و صداست. عمده این سر و صداها تا پیش از اعلام اسامی فیلمهای بخش مسابقه «سودای سیمرغ» حول محور حضور یا عدم حضور کارگردانهای مطرحی مثل داریوش مهرجویی میچرخید. بعد از مدتی که مشخص شد این کارگردان در جشنواره امسال حضور نخواهد داشت و به دنبال آن حسن فتحی هم فیلم خود را به جشنواره نرساند، صحبت از حمید نعمت الله با فیلم «قاتل و وحشی» و رضا درمیشیان «مجبوریم» به میان آمد و حضور یا عدم حضور این دو کارگردان در فستیوال امسال خبرساز شد. از سویی، ادعای محسن امیریوسفی درباره تدوین دیگری از فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» اخبار جشنواره را داغتر کرد. محسن امیریوسفی مدعی شد که نسخه تازه تدوین شده اش، در واقع اصلیترین نسخه این فیلم است که در آن علاوه بر بازیگران نسخه نمایش داده شده در تابستان امسال، بازیگر دیگری هم حضور دارد. بعد از مدت کوتاهی معلوم شد منظور او از «بازیگر دیگر»، بهروز وثوقیست. همین خبر سر و صدای زیادی میان اهالی رسانه درست کرد و این علامت سؤال را گذاشت که آیا نسخه جدید «آشغالهای دوست داشتنی» امکان حضور در جشنواره امسال را مییابد؟ با اعلام اسامی فیلمهای بخش سودای سیمرغ، مشخص شد برخی گمانه زنیها درباره عدم حضور سه فیلم «مجبوریم»، «قاتل و وحشی» و «آشغالهای دوست داشتنی» درست بوده و حتی اسم این فیلمها در فهرست فیلمهای ذخیره هم نیامده است. از جمعه شب (۲۰ دی) که شبکه خبر اسامی فیلمهای راه یافته به بخش سودای سیمرغ را اعلام کرد، عده ای بر آن شدند که در موضوع عدم حضور این سه فیلم، نهادهای دیگر هم احتمالاً اعمال نظر کرده اند. معهذا فهرست اعلام شده جنجالهای زیادی به پاکرده است. فهرست اعلام شده به این شرح است: آبادان یازده 6۰ مهرداد خوشبخت، آتابای نیکی کریمی، آن شب کوروش آهاری، ابر بارانش گرفته مجید برزگر، پوست بهمن و بهرام ارک، تومان مرتضی فرشباف، خروج ابراهیم حاتمیکیا، خوب، بد، جلف 2: ارتش سری پیمان قاسمخانی، خورشید مجید مجیدی، خون شد مسعود کیمیایی، درخت گردو محمدحسین مهدویان، دوزیست برزو نیکنژاد، روز بلوا بهروز شعیبی، روز صفر سعید ملکان، سه کام حبس سامان سالور، سینما شهر قصه کیوان علیمحمدی، شنای پروانه محمد کارت، عامه پسند سهیل بیرقی، قصیده گاو سفید بهتاش صناعیها، مردن در آب مطهر نوید محمودی، مغز استخوان حمیدرضا قربانی، من میترسم بهنام بهزادی. بعد از اعلام این فهرست، دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: خارج شدن فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی «حمید نعمت الله» از بررسی هیئت انتخاب بخش سودای سیمرغ، به دلیل برخی مشکلات مالکیتی پیرامون این فیلم و بر اساس نظر معاونت نظارت و ارزشیابی و خانه سینما (مکاتبات پیوست) به عنوان مراجع ذیصلاح موضوع تهیه کنندگی و مالکیتی فیلم است.

...............ورزشی

* تلاش برای رسیدن به پارالمپیک توکیو با دستفروشی: نایب قهرمان پارالمپیک ریو در دو و میدانی نابینایان و کمبینایان گفت: همانند دو سال گذشته مجبورم دستفروشی کنم تا سهمیه پارالمپیک توکیو را از دست ندهم. سجاد نیکپرست افزود: به دلیل آسیبدیدگی دستم متأسفانه تا به امروز موفق به کسب سهمیه دو و میدانی در پرتاب نیزه نشدم و تلاشم بر این است که با شرکت در مسابقات دو و میدانی که اردیبهشت سال آینده به میزبانی ایران و با حضور نمایندگان IPC برگزار میشود، در آخرین مرحله کسب سهمیه و در دقیقه ۹۰ به این موفقیت دست پیدا کنم. وی گفت: در شرایطی خود را برای آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو در رشته دو و میدانی آماده میکنم که واقعاً از نظر مالی در مضیقه هستم. پیش از این، شهرداری به خاطر افتخارات و مدالهایی که برای شهرستان گناوه کسب کرده بودم، برای تأمین مخارج ورزش حرفه ای و هزینه زندگی شخصیم یک چمن مصنوعی در اختیار من گذاشته بود که امسال به خاطر اینکه زمین را به مزایده گذاشت، آن را از من پس گرفت. در حال حاضر نیز هیچ شغل خاصی ندارم و مجبورم دوباره با دستفروشی و کارگری خود را برای مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو آماده کنم. این دو و میدانیکار نابینا اضافه کرد: من از سال ۸۸ در رشته دو و میدانی نابینایان فعالیت میکنم و همواره در مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک مدال کسب کردم. اگر در آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو موفق به کسب سهمیه نشوم، قطعاً ورزش حرفه ای را کنار خواهم گذاشت؛ زیرا در شرایط کنونی تأمین هزینه های ورزش حرفه ای برای من سخت است و دست خالی هم نمیتوانم فعالیت ورزشی خود را ادامه بدهم. نیکپرست در پایان تصریح کرد: تا امروز با تمام سختیها و مشکلات سعی کردم جایگاه نایب قهرمانی خود را حفظ کنم؛ اما ادامه این مسیر بدون حمایت مسئولان و بدون درآمد مناسب امکانپذیر نیست.

 

...............حوادث

* نصب دوربین مخفی در خانه برای افشای راز شوهر: یک مربی ورزشی که شاگردانش را به بهانه های مختلف به خانه میکشاند و مورد کودکآزاری قرار میداد، با شکایت همسرش بازداشت شد. چندی قبل زن جوانی با مراجعه به دادگاه ضمن شکایت از همسرش گفت: چند سال قبل با این مرد ازدواج کردم. او به من گفته بود که به خاطر اختلافات خانوادگی همسر اولش را طلاق داده است. من از او دو فرزند دارم. یک روز که به خانه آمدم، او را در وضعیتی نامناسب با یک پسر بچه 11 ساله دیدم؛ آن قدر ناراحت و عصبانی شدم که میخواستم به پلیس زنگ بزنم تا دستگیرش کنند؛ اما او به دست و پایم افتاد و التماس کرد؛ بعد هم گفت که اشتباه کرده و توبه میکند. از این ماجرا مدتی گذشت و به خاطر اینکه شوهرم قول داده بود دیگر چنین خطایی مرتکب نشود و به خاطر فرزندانم گذشت کردم. اما وقتی پرس و جو کردم، متوجه شدم همسر اولش به خاطر همین موضوع از وی جدا شده بود و ظاهراً این مرد مشکل اخلاقی دارد. با اینکه شوهرم قول داده بود، اما مدام نگران تکرار این ماجرا بودم و به رفتارش شک داشتم. به همین خاطر برای اطمینان بیشتر بدون اطلاع او در خانه دوربین مخفی نصب کردم تا زمانی که در خانه نیستم رفتار او را زیر نظر داشته باشم. سر انجام چند هفته بعد با دیدن یکی از فیلمها دچار شوک شدیدی شدم. این بار نیز شوهرم یکی از شاگردانش را که پسری 12 ساله بود به خانه آورد و مورد آزار جنسی قرار داد. با دیدن این صحنه ها بشدت عصبانی شدم و به پلیس شکایت کردم. بدین ترتیب متهم بازداشت شد و پرونده پس از تحقیقات به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. هفته گذشته این زن در حالی که در شعبه یازدهم مقابل قضات ایستاده بود، ضمن بازگو کردن ماجرا در پایان اظهاراتش گفت: شوهرم اعتراف کرده که سه-چهار دانشآموز را به خانه آورده است؛ اما در این مدت خیلی به من التماس کرده و خواهان بخشش شده است. من هم به خاطر آبروی فرزندانم میخواهم رضایت بدهم تا آزاد شود. اما رئیس دادگاه با رد درخواست این زن گفت: در این مرحله از رسیدگی به پرونده رضایت شما در پرونده اهمیتی نداشته و رفع مسئولیت کیفری نمیکند. بنا بر این قاضی با صدور دستور بررسی تصاویر دوربینهای مخفی موجود در پرونده و شناسایی پسرانی که مورد آزار قرار گرفته اند، با قرار 3 میلیارد تومانی متهم را بازداشت کرد.

* اسیدپاشی روی چند دختر در همدان: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: شامگاه جمعه پس از دریافت اخباری مبنی بر اسیدپاشی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. طبق تحقیق پلیس، متخلف با استفاده از سواری پراید به صورت پنهانی اقدام به پخش اسید به پشت لباس چند دختر کرده بود که تنها به یکی از آنها آسیب جزیی وارد شده بود. وی افزود: خودروی متهم و محل اختفای وی شناسایی و پس از دستگیری آلات و ادوات جرم از او کشف شد. عامل اسیدپاشی تحویل پلیس آگاهی شده و هنوز انگیزه متهم از این کار مشخص نیست.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *