شناسه خبر: 1986 منتشر شده در مورخ: 1392/10/25 ساعت: 12:44 گروه: فرهنگی  
نگرش جامعه به معلولان تغییر کرده است/تأمین شرایط برای حضور معلولان در بخش‌های هنری
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور:

نگرش جامعه به معلولان تغییر کرده است/تأمین شرایط برای حضور معلولان در بخش‌های هنری

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه نگرش جامعه به معلولان تغییر کرده است و شرایط خوبی برای حضور معلولان فراهم شده است، گفت: سازمان بهزیستی به دنبال فراهم کردن شرایط مناسب در بخش فرهنگی ویژه معلولان است.

یحیی سخنگویی در اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولان کشور که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره از 21 دی‌ماه در استان تهران آغاز شد.

وی تصریح کرد: حدود 2 سال است که 6 جشنواره منطقه‌ای در استان‌های مختلف ویژه معلولان برگزار شده است و در نهایت جشنواره کشوری با حضور 22 گروه نمایشی از هنرمندان معلول برگزار شد.

سخنگویی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته شاهد اینگونه هنرنمایی از معلولان هم نیستیم که این نشان می‌دهد که در کشور ما توجه ویژه‌ای به حضور معلولان در عرصه‌های مختلف هنری شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از اهداف سازمان بهزیستی ایجاد شرایط مناسب برای حضور معلولان است چرا که ما اعتقاد داریم معلولان نیز همانند سایر افراد جامعه باید از امکانات مختلف بهره‌مند شوند.

وی افزود: دیگر دوران سر دادن شعارهای تغییر نگرش به پایان رسیده است و درواقع باید نگرش جامعه به معلولان تغییر کند که خوشبختانه این نگرش در سال‌های اخیر با تغییراتی همراه بوده است.

وی ادامه داد: امروزه دیگر انجمن‌های معلولان همانند سابق برای دریافت حمایت‌های مالی دست دراز نمی‌کنند و امروزه جامعه معلول ما پرسش‌گر شده است و برای احقاق حق خود عمل می‌کند که این نشانه توانمندسازی است.

 در ادامه اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر معلولان پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرائت شد.

در بخشی از پیام علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر ویژه معلولان آمده است: زندگی صحنه باشکوهی است که زیباترین جلوه‌های هنری را در حلقه پیوند اندیشه‌ها و عواطف به نمایش می‌گذارد، اندیشه‌هایی که از خودباوری نشأت می‌گیرد و احساساتی که در هنر بهتر زیستن تبلور می‌یابد. انسان با اتکا به باورها و الهام گرفتن از ضمیر الهی خویش، روح خود را جلا می‌بخشد و هنری متعالی را معنی می‌کند که پیام عشق، امید به آینده و ارزش‌های انسانی را منعکس می‌سازد و چه زیباست که پیام‌آوران رویدادهای هنری افراد معلول جامعه باشند.

در پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: جشنواره تئاتر معلولان صحنه هنرنمایی افرادی است که با پرورش هواس، قدرت تفکر و خلاقیت و بهره‌گیری از برنامه‌های توانبخشی، هنر غلبه بر محدودیت‌ها را به زیبایی به نمایش گذارده و خود را به عنوان انسانهایی توانمند و برخوردار است مهارت‌های حرفه‌ای به اثبات رسانده‌اند. پنجمین جشنواره تئاتر معلولان نیز بدون شک گامی بلند در راستای آگاه‌سازی جامعه نسبت به ظرفیت‌های عظیم افراد معلول، رفع موانع فرهنگی و نگرش و گسترش فرصت‌های شغلی برای هنرمندان معلول قلمداد می‌شود.

در ادامه پیام علی ربیعی آمده است: بدیهی است دولتی که از سرچشمه اعتماد مردم برخواسته و تدبیر و امید را سرلوحه کار خویش ساخته است، حمایت از هنرمندان معلول و کمک به تلفیق اجتماعی آنان را از مهمترین اولویت‌های خود برشمرده و همیاری مجدانه متولیان امور معلولان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، دست‌اندرکاران حوزه‌های هنری و اندیشمندان و صاحبان قلم را برای تحقق این امر، ضروری می‌داند. با امید به اینکه نظام عدالت محور ما کانون تجلی استعدادهای تمامی اقشار جامعه، اعم از معلول و غیر معلول در عرصه توسعه شکوفایی ایران اسلامی باشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *