شناسه خبر: 19838 منتشر شده در مورخ: 1398/10/14 ساعت: 12:48 گروه: اجتماعی  
چه زیباست دنیا را از سر انگشتان دیدن

چه زیباست دنیا را از سر انگشتان دیدن

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل پیامی صادر کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور،  دکتر حسینی  به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل می باشد
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
امروز در تقویم، زادروز مردی است که کوتاه زیست اما ثمره حیات ۴۱ ساله اش ، آنچنان اثری بر زندگی میلیون ها نابینا و کم بینای پس از خودش گذاشت که نامش را درست بر پیشانی تاریخ بشر ، جاودانه کرد. 
لویی بریل ، با اختراع روش خواندن و نوشتن ویژه نابینایان ، نردبان سترگی را بنا گذاشت که حالا چیزی حدود دو قرن از عمر آن می گذرد و میلیون ها نابینا در طول سالیان ، پله هایش را به سمت تعالی پیموده اند و از نتایج آن برخوردار شده اند و جهان تاریکشان را با نور علم و معرفت ، روشن کرده اند. بدین وسیله روز جهانی خط بریل را گرامی می داریم.
سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در راستای توسعه آموزش خط بریل به عنوان یکی از سیاست های اصلی خود به خصوص در امر آموزش و پرورش فراگیر اقدام به اجرای نهضت آموزش خط بربل در کشور نموده و در جهت تولید کتب مناسب برای نابینایان و کم بینایان به عنوان رسالت اصلی خود گام های بلندی را برداشته است.
اینجانب ضمن گرامیداشت این روز از همه یاوران و دست اندرکاران در این زمینه می خواهم تا با گسترش آموزش خط بریل به جامعه دانش آموزان و افراد دارای آسیب بینایی ، زمینه شکوفایی استعدادهای این عزیزان را فراهم آوریم.
سید جواد حسینی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *