شناسه خبر: 19801 منتشر شده در مورخ: 1398/10/10 ساعت: 10:24 گروه: اجتماعی  
بهزیستی اصفهان به دنبال بسترسازی توسعه خدمات توانبخشی به معلولان است

بهزیستی اصفهان به دنبال بسترسازی توسعه خدمات توانبخشی به معلولان است

سرپرست معاونت امورتوانبخشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: این نهاد به دنبال ایجاد و بسترسازی توسعه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی، حرکتی، کم توان ذهنی، بیماران روانی و سالمندان است.

به گزارش ایران سپید سیدمسعود حسینی افزود: در این راستا می‌توان به افزایش حق پرستاری از معلولان ضایعه نخاعی، افزایش یارانه مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان و کارگاه‌های تولیدی حمایتی استان در سالجاری اشاره کرد.

وی اظهارداشت: به عنوان نمونه در سالجاری حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافت.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای تخصیص یارانه مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان نیز انجام شده و به زودی یارانه آنها از ۷۷۰ به ۹۲۰ تومان افزایش می‌یابد.

وی تعداد مراکز روزانه و شبانه توانبخشی زیر نظر بهزیستی استان را ۲۳۴ مرکز برشمرد و گفت: در این مراکز بالغ بر هشت هزار نفر از خدمات نگهداری و توانبخشی بهزیستی برخوردار هستند.

حسینی یادآور شد: در مدت ۶ ماهه امسال در مجموع بالغ بر چهار میلیارد تومان یارانه برای مراکز روزانه و شبانه و همچنین کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان و افراد زیر پوشش بهزیستی پرداخت شده است.

وی از جمله برنامه های در دست اقدام حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی را  پیگیری آیین نامه مربوط به مناسب سازی و همچنین تصویب اساسنامه صندوق فرصت های شغلی معلولان در هیات دولت عنوان کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با توجه به بالابودن هزینه های زندگی افراد معلول نسبت به سایر افراد جامعه گفت: این افراد باید هزینه حمل و نقل، تجهیزات، لوازم بهداشتی و دیگر موارد را بیشتر از افراد عادی پرداخت کنند و به همین دلیل نیازمند حمایت بیشتر است.

حدود ۱۰۸ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *