شناسه خبر: 19797 منتشر شده در مورخ: 1398/10/10 ساعت: 10:15 گروه: اجتماعی  
خانوارهای دارای بیش از ۲ معلول در آستارا صاحب خانه می‌شوند

خانوارهای دارای بیش از ۲ معلول در آستارا صاحب خانه می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی آستارا اعلام کرد: برای هر یک از ۹ خانوار دارای بیش از ۲ معلول، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن اعطا می‌شود و بقیه هزینه به صورت وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایران سپید فریبرز خورشیدی گفت: پروانه ساخت مسکن معلولان، با همکاری خیران و سازمان نظام مهندسی صادر شده است تا از هزینه های معلولان متقاضی مسکن کاسته شود.

وی بیان کرد: آستارا به مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال نیاز دارد و از بخش خصوصی برای راه اندازی آن دعوت می شود و اداره بهزیستی در تجهیز آن مشارکت خواهد کرد.

خورشیدی ادامه داد: در تنها مرکز نگهداری معلولان جسمی بالای ۱۵ سال غرب گیلان در آستارا، ۲۳ معلول نگهداری می شود و ۹۰ میلیون ریال یارانه ماهانه برای آنها ناکافی است.

وی افزود: این مرکز با بخش های پزشکی، روانشناسی، فیزیوتراپی و ایزوله خدمات توانبخشی و مشاوره ارائه می کند و برای تامین هزینه های دارو، غذا و پرسنل به حمایت مسئولان و خیران نیاز دارد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: برای اشتغال معلولان نیز کارهای خوبی انجام می گیرد و تا پایان ماه جاری ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به معلولان متقاضی پرداخت خواهد شد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *