شناسه خبر: 19633 منتشر شده در مورخ: 1398/9/27 ساعت: 09:50 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 27 آذر 1398

روزنامه چهارشنبه 27 آذر 1398

بریل، ابزاری برای برابر سازی است - کمک بخش خصوصی به اقتصاد - مرحله دوم ثبت نام مسکن تا پایان سال/ ۲۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند - کاهش ۳۰ درصدی بار مراجعات مردم به مراکز درمانی صحت ندارد - مترجم ذهنی رایانه ای از راه میرسد - برگزاری همایش ورزش برای همه - حوادث - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 27 آذر 1398

21 ربیع الثانی 1441

18 دسامبر 2019

سال بیست و چهارم شماره 6308

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

بریل، ابزاری برای برابر سازی است 2

کمک بخش خصوصی به اقتصاد 4

مرحله دوم ثبت نام مسکن تا پایان سال/ ۲۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند 6

کاهش ۳۰ درصدی بار مراجعات مردم به مراکز درمانی صحت ندارد 8

مترجم ذهنی رایانه ای از راه میرسد 11

برگزاری همایش ورزش برای همه 15

حوادث

اطلاعرسانی

............ویژه

* بریل، ابزاری برای برابرسازی است: اختتامیه نخستین جشنواره خط بریل (بریلفا) روز سه شنبه ۲۶ آذر در کتابخانه ملی با حضور جمعی از مسئولان و نابینایان برگزار شد. اسونان اسوتکوفسکی، نماینده منطقه ای یونسکو در تهران ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین جشنواره ای در ایران گفت: بسیار مفتخرم که در اختتامیه نخستین جشنواره خط بریل بریلفا حضور دارم. چهارم ژانویه سال جاری، ما نیز تأثیر شگرف اختراع خط بریل بر زندگی نابینایان را جشن گرفتیم. وی با اشاره به پیشرفت فناوریهای نابینایان گفت: پیشرفت فناوری در حوزه نابینایان بسیار قابل توجه و تقدیر است؛ اما باید این پیشرفت در راستای تکامل خط بریل باشد، نه آنکه جایگزین این خط شود. وی در پایان گفت: خط بریل بیش از آنکه یک خط برای جامعه هدفش باشد، ابزاری برای برابری نابینایان با دیگر افراد است. امیدوارم این رویدادها فرصتی باشد تا اهمیت خط بریل را فراموش نکنیم. - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اختتامیه جشنواره بریلفا با اشاره به تعداد دانشآموزان با مشکل بینایی در مدارس استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی ۷ گروه از دانشآموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش خود دارد که ششمین گروه آن نابینایان و کمبینایان هستند. ۸۰ هزار دانشآموز در مدارس استثنایی و ۷۰ هزار نفر از آنها در مدارس عادی تحصیل میکنند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ دانشآموز با مشکل بینایی در ۱۶۰۰ مدرسه به صورت خاص تحصیل میکنند. در آموزش و پرورش استثنایی نهضت بریلآموزی را کلید زدیم تا دانشآموزان، والدین و مربیان را در این زمینه توانمند کنیم. وی با اشاره به ایجاد رشته های مختلف در اموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: باید زیرساختها و شرایط مناسب رشته های مختلف را برای دانشآموزان ایجاد کنیم. به عنوان نمونه، رشته موسیقی که به تازگی در گروه رشته تحصیلی نابینایان پیوسته است و ایجاد کتب مناسبسازی شده این رشته برای این گروه از اهمیت بالایی برخوردار است. در پایان این مراسم از روزنامه ایران سپید به عنوان تنها روزنامه به خط بریل در بخش حفظ و گسترش نشر بریل فارسی مورد تقدیر شد.

..............سیاسی  

* کمک بخش خصوصی به اقتصاد. جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در اجلاسیه همایش ملی ایثار اجتماعی گفت: بخش خصوصی، اقتصاد کشور را سر پا نگهداشت و نگذاشت کارخانه های تولیدی بخوابد و در کشور قحطی کالا به وجود آید. * شکر ا... حسنبیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: وزارت کشور با بررسی کارشناسی، ۹ محل را برای تجمعهای مردمی تعیین کرده است. وی گفت: این افراد میتوانند در این مناطق جمع شوند و اعتراض خود را مطرح کنند و ما امنیت آنان را تأمین میکنیم و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت. * امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا  درباره ادبیات رحیمپور ازغدی در پاسخ به مخالفان نظام گفت: از آفتهایی که گهگاه گریبانگیر کشور میشود، سخنانی است که نسنجیده گفته شده و تبعات آن منجر به هزینه های مادی و معنوی برای نظام میشود. به تازگی بخشی از گفتگوی رحیمپور ازغدی در فضای مجازی پخش شده است که با ادبیات خاصی درباره معترضان و مخالفان صحبت میکند. رحیمپور ازغدی در این گفتگو میگوید: «یک کسی به من گفت اگر جمهوری اسلامی را نخواهیم باید چه کار کنیم؟ گفتم اگر در ساختار جمهوری اسلامی با مردمسالاری دینی قرار میگیرید، صد تا راه باز است برای اصلاحش. اگر در ساختار جمهوری اسلامی نیستید، انقلاب کنید. ما انقلاب کردیم، هزاران نفر شهید دادیم و هزاران نفر شکنجه شدند. ما ۳۰۰ هزار شهید داریم، شما ۳ هزار کشته بدهید». * عبد الواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، درباره ترمیم اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حاکمیت و حضورشان پای صندوقهای رأی گفت: برای برگرداندن اعتماد از دست رفته جامعه باید تغییراتی در رفتارها، رویکردها و نگاههای حاکمیت دیده شود و مردم این تغییر را ببینند. در غیر این صورت هیچ اتفاق خاصی تا انتخابات نمی افتد.

...........گزارش روز

* مرحله دوم ثبت نام مسکن تا پایان سال/ ۲۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مرحله دوم "طرح ملی مسکن" گفت: ثبت نام پس از تأمین زمین و تا قبل از سال جدید آغاز میشود. محمد اسلامی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به "طرح اقدام ملی تولید مسکن" افزود: در تعدادی از شهرها میزانی که پیشبینی شده بود، متناسب با تقاضای طرح مسکن ملی بود. وی با بیان اینکه در مرحله غربالگری هستیم، افزود: در برخی شهرستانهای بزرگ، حدود ۴۰ درصد از افراد شرایط لازم را نداشتند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مرحله دوم "طرح ملی مسکن" گفت: ثبت نام پس از تأمین زمین و تا قبل از سال جدید آغاز میشود. اسلامی گفت: سهم بازآفرینی شهری در طرح اقدام ملی ۱۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد بافت فرسوده است. وی افزود: تا امروز متقاضیان برای ۲۰ هزار واحد ثبت نام کرده اند که مراحل تشکیل پرونده و معرفی به بانک انجام شده است. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح "مسکن اجتماعی" در زمان خودش آغاز و اجرایی نشد، گفت: ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۱۰۰ هزار واحد در سایر شهرها در طرح اقدام ملی قرار دارند که در حال آماده سازی و ساخت و ساز هستند. اسلامی با بیان اینکه بین منابع مورد نیاز و تقاضاها فاصله وجود دارد، افزود: مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان در هیچ یک از دولتهای پیشین نبوده است. وی گفت: در سال ۹۸ یک نهضت "بهسازی" در کشور دیده میشود. وی با اشاره به وعده اجرا نشده اتمام آزادراه تهران-شمال افزود: ۸ شرکت با ۳ هزار نیرو همچنان در بزرگراه در حال کار هستند و قسمتی از این آزادراه در ایام دهه فجر افتتاح میشود. اسلامی درباره اخذ مبالغ مختلف عوارض بین شهری در آزادراهها نیز افزود: پرداخت نکردن عوارض بزرگراهها موجب میشود انگیزه سرمایه گذارها را از دست بدهیم. وی همچنین گفت: به زودی ۵ اتوبان دیگر به سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراهها اضافه میشود.

..............بهداشت و سلامت

* کاهش ۳۰ درصدی بار مراجعات مردم به مراکز درمانی صحت ندارد: مدیر کل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت در توضیح خبر "کاهش ٣٠ درصدی بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی" گفت: اقدامات مؤثر سازمان بیمه سلامت در رفع همپوشانی افراد چند دفترچه ای و محدود کردن مراجعات بیمه شدگان رایگان به بخش دولتی که بر اساس تبصره ١٧ قانون بودجه انجام شده، بار مراجعات سازمان بیمه سلامت را کاهش داده است؛ لیکن این کاهش در قالب افزایش بار مراجعه به بخشهای دولتی ظهور و بروز کرده و موجب افزایش بار مراجعه سایر سازمانهای بیمه ای به مراکز دیگر شده و به عبارت دیگر، تغییرات رشد بار مراجعه به مراکز درمانی کشور همانند سالهای گذشته است. محمد هاشمی افزود: اجرای راهنمای بالینی هم منجر به کاهش مراجعات و تقاضاهای القایی و غیر ضروری شده است و با وجود افزایش تورم و افزایش قابل توجه قیمت خدمات و کالاها در کشور، افزایش تعرفه های سلامت تنها ۱۰ درصد بوده که عدد بسیار اندکی است.

* خوردنیهای ممنوع برای مبتلایان به التهاب مفاصل: آرتریت پسوریاتیک یا آرتروپاتی پسوریاتیک، التهاب مفاصل در ارتباط با بیماری پوستی و ناخنی پسوریازیس است. در این بیماری هر یک از مفاصل بدن ممکن است درگیر شوند؛ ولی بیشتر مفاصل انگشتان و مهره های کمری و گردنی مبتلا میشوند. معمولاً زنان و مردان در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی به عارضه آرتریت پسوریاتیک مبتلا میشوند. خوشبختانه روشهایی وجود دارد که با کمک آنها میتوان سفتی و درد مفاصل ناشی از آرتریت پسوریاتیک را کاهش داد. تغییر در رژیم غذایی، اولین گام برای مقابله با عارضه آرتریت پسوریاتیک است که به حذف مواد غذایی التهابزا کمک میکند. کم کردن میزان مصرف مواد قندی، لبنیات، گلوتن و برخی چربیها، علائم مرتبط با عارضه آرتریت پسوریاتیک را کاهش میدهد. رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه ها و سبزیجات است، بر سلامت تأثیر میگذارد و به کاهش وزن کمک میکند که در نتیجه فشار کمتری بر مفاصل وارد میشود. از جمله مواد خوردنی که مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک باید از رژیم غذایی خود حذف کنند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: -گوشت قرمز پرچرب: این ماده غذایی در ابتدای فهرست خوراکیهای ممنوعه قرار میگیرد؛ زیرا در بدن موجب التهاب شده و از اثربخشی داروهای تجویز شده برای بیماری آرتریت پسوریاتیک میکاهد. - لبنیات: بدنِ برخی مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک قادر به تحمل و هضم شیر نیست. مصرف محصولات لبنی موجب بروز مشکلات گوارشی و همچنین التهاب میشود. - بادنجانیان: سیبزمینی، گوجه فرنگی، بادنجان و فلفل برخی از گیاهان خانواده بادنجانیان هستند که مصرف آنها میتواند علائم آرتریت پسوریاتیک را تشدید کند. - مواد قندی: مواد قندی تصفیه شده موجود در نوشابه و شکلات، سطح التهاب را افزایش داده و موجب التهاب مفاصل میشود.

.............دانش و فناوری

* مترجم ذهنی رایانه ای از راه میرسد: محققان دانشگاه براون با ابداع یک رابط کاربری میان رایانه و مغز برای اولین بار موفق به استخراج کلمات انگلیسی از ذهن انسانها بدون نیاز به ادای آنها توسط افراد شدند. محققان با انجام این بررسی توانستند یک الگوریتم رمزگشایی جدید برای ذهنخوانی افراد و دسترسی بیواسطه به شبکه عصبی آنها بیابند. برای انجام این بررسی دو ایمپلنت در ابعاد نخود که دارای ۹۶ آرایه میکرو الکترودی است، بر روی مغز یک داوطلب نصب شد تا فعالیت نورونهای مغزی ثبت شود. از این طریق ضبط و ثبت کلمات انگلیسی که در ذهن این فرد جریان داشت، ممکن شد. فعلاً از این طریق شناسایی و استخراج کلمات ساده ای مانند درخت، خوب، شمال، برنامه و غیره از ذهن انسان ممکن شده و محققان امیدوارند بتوانند از این طریق در آینده یک مترجم ذهنی رایانه ای عرضه کنند که آنچه را که در فکر فرد میگذرد، بلافاصله به جمله بدل کند.

* هدفونی که با نور خورشید شارژ میشود: شرکت جی بی ال که این هدفون خورشیدی را تولید کرده، میگوید برای اولین بار محصولی را برای استفاده علاقمندان به موسیقی روانه بازار کرده است. این هدفون هم از طریق بلوتوث به منبع پخش موسیقی متصل میشود. یک باتری ۷۰۰ میلی آمپری در درون این هدفون تعبیه شده که شارژ کامل آن از طریق پورت یو اس بی ظرف مدت دو ساعت ممکن است. این باتری بعد از شارژ کامل میتواند به مدت ۲۴ ساعت انرژی مورد نیاز هدفون را تأمین کند. اما شارژ این باتری با یک صفحه خورشیدی موسوم به پاورفویل که توسط شرکت سوئدی Exeger تولید شده هم ممکن است. صفحه خورشیدی یاد شده هم با دریافت نور طبیعی و هم از طریق دریافت نور مصنوعی شارژ میشود. در صورتی که فرد برای شارژ باتری هدفون بدین شیوه اقدام کند و دو ساعت زیر نور آفتاب باشد، میتواند ۱۶۸ ساعت به طور مداوم موسیقی گوش کند. قیمت این هدفون ۱۴۴ دلار است.

.............فرهنگ و هنر

* خواننده تیتراژ «لیسانسه ها» بازیگر شد: فیلمبرداری فیلم سینمایی «دست انداز» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی محمد آفریده همچنان ادامه دارد و امید نعمتی، خواننده تیتراژ «لیسانسه ها» برای اولین بار بعنوان بازیگر یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است. امید نعمتی به عنوان نوازنده و خواننده با گروههای موسیقی «پالت» و «دنگ شو» همکاری کرده است. علاوه بر امید نعمتی، تا کنون هدی زین العابدین، رؤیا نونهالی، رضا کیانیان، همایون ارشادی در این فیلم جلوی دوربین رفته اند.

* حذف تصویر مهناز افشار از پوستر «آشفتگی»: پوستر اصلی فیلم سینمایی «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی بدون تصویر مهناز افشار منتشر شد. به نظر میرسد، مهاجرت مهناز افشار به خارج از کشور و حضورش در یک برنامه استعدادیابی ماهواره ای، دلیل این اتفاق باشد. فیلم سینمایی «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی و با نقشآفرینی مهناز افشار، بهرام رادان، مهران احمدی، نسیم ادبی، نازنین صلحجو، احسان محمدی و دریا مشرقی ساخته شده است و از چهارشنبه ۲۷ آذر در سینماهای سراسر کشور اکران میشود.

* ایران از رقابت برای اسکار حذف شد: در فهرست ۱۰ فیلمی که از سوی آکادمی به عنوان فیلمهای منتخب رقابت برای اسکار بهترین فیلم بین المللی ۲۰۲۰ منتشر شد، نام «در جستجوی فریده» دیده نمیشود.

امسال هم دست سینمای ایران به اسکار بهترین فیلم بین المللی نخواهد رسید. فیلمهای «انگل» از کره جنوبی، «بینوایان» از فرانسه، «پرنده نقاشی شده» از جمهوری چک، «حقیقت و عدالت» از استونی، «آنها که باقی ماندند» از مجارستان، «هانیلند» از مقدونیه شمالی، «بدون مسیح» از لهستان، «Beanpole» از روسیه، «درد و افتخار» از اسپانیا و «آتلانتیک» از سنگال فیلمهای حاضر در فهرست اعلام شده از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما هستند.

 

...............ورزشی

* برگزاری همایش ورزش برای همه: همایش یک روزه ورزش برای همه با هدف ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش، برگزار شد. عبد الحمید احمدی، معاون وزیر ورزش گفت: امیدوارم نتایج این همایش به توسعه ورزش، بویژه جامعه توانیابان کمک کند. ۵۷ درصد جمعیت ایران دچار کمتحرکی و فقر حرکتی هستند و این مسئله باعث شیوع برخی بیماریها میشود. ۶۵ درصد نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند. حیدر سلیمانی، معاون سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: سازمان ورزش در دو بخش مناسبسازی اماکن ورزشی در سال ٩٨ اقدامات ویژه ای برای توانیابان انجام داد. وی افزود: سازمان ورزش ٥٧ مجموعه را به منظور مناسبسازی اقشار خاص در سه فاز مورد توجه قرار داد که در فاز اول ٢٠ مجموعه را مورد بهره برداری قرار داد. تا پایان بهمن ١٩ مجموعه ورزشی دیگر پس از مناسبسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سیما لیموچی، نایب رئیس کمیته پارالمپیک اظهار داشت: آخرین آمار از سازمان بهداشت جهانی نشان میدهد یک میلیارد نفر به یکی از انواع معلولیت دچار هستند که 15 درصد جمعیت دنیا میشوند. معلولان سه برابر بیشتر از افراد سالم دچار کمتحرکی هستند که این اتفاق خوبی نیست. بر همین اساس، یونسکو روز جهانی افراد دارای معلولیت را ایجاد کرد تا به این قشر توجه بیشتری شود. در ایران نیز اقدامات ورزش معلولین از سوی کمیته پارالمپیک از سال 82 آغاز شده است. خوشبختانه ما روز ملی پارالمپیک را داریم و کشورمان یک الگو برای دنیا است. سوتان اسوتکوفسکی، رئیس دفتر منطقه ای یونسکو نیز گفت: یادمان باشد موانعی که بر سر راهمان قرار دارد، نباید مانع از حرکت ما شود. ایران تلاش زیادی برای ترویج ورزش معلولان کرده و این ارزشمند است. ورزش ابزار مهمی برای تقویت زمینه های اجتماعی است و رابطه ای مثبت بین افراد دارای معلولیت و سایر افراد ایجاد میکند. یونسکو نیز فعالیتهای زیادی در حوزه تربیت بدنی داشته است.

 

............حوادث

* دختر جوان قربانی رقیب عشقی: مرد عاشقپیشه وقتی فهمید دختر مورد علاقه اش به او جواب رد داده است، دزدکی و شبانه از پنجره خانه وارد اتاق او شد و با دستانش دختر را خفه کرد. این متهم پس از چهار ماه فرار، سر انجام صبح دوشنبه با تلاش کارآگاهان اداره پلیس استان البرز دستگیر شد. 12 مرداد امسال اهالی خرمدشت کرج درتماس با اداره پلیس خبر دادند که بوی تعفن از آپارتمان همسایه به مشام میرسد. بلافاصله تیم ویژه ای از مأموران کلانتری در محل حضور یافتند و پس از شکستن در وارد آپارتمان شدند. آنها داخل اتاق جسد دختر 28 ساله ای به نام مینا را پیدا کردند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره این جنایت گفت: در تحقیقات اولیه با توجه به بهم ریختگی خانه و آثار جراحت بر روی جنازه، مشخص شد که این دختر جوان در اثر مرگ طبیعی جان نباخته، بلکه به قتل رسیده است. در تحقیقات میدانی، یکی از همسایه ها به کارآگاهان گفت: چند روز پیش دیدم مردی که نقاب روی صورتش بود، از طریق لوله گاز ساختمان بالا رفته و از پنجره وارد این خانه شد. کارآگاهان برای کشف راز این جنایت مرموز تحقیقات گسترده ای را انجام دادند و بالاخره قاتل فراری را شناسایی کردند. با مشخص شدن هویت قاتل، این مرد در مرزهای شرقی ایران ردزنی شد و پس از چهار ماه، متهم به محض بازگشت به استان البرز در کمالشهر کرج دستگیر شد. فرهاد 28 ساله در بازجویی به جنایتی که مرتکب شده بود اعتراف کرد و درتشریح ماجرا گفت: چند ماهی بود که من شیفته مینا شده بودم و قصد ازدواج با او را داشتم؛ اما وقتی فهمیدم به خاطر مرد دیگری به من جواب رد داده است، به سراغش رفتم و در جریان درگیری او را با دستانم خفه کردم.

* جاسازی 3 کیلو تریاک در معده: فرماندهی انتظامی اردستان گفت: مأموران با اطلاع از عبور یک دستگاه پراید حاوی مواد مخدر پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان، خودروی پراید قاچاقچیان را متوقف کرده و شروع به بازرسی خودرو کردند، اما با توجه به اینکه موادی داخل خودرو پیدا نشد، این فرضیه قوت گرفت که مردان پراید سوار مواد را بلعیده باشند. بنا بر این مأموران سرنشینان خودرو را مورد معاینه قرار دادند که در نهایت مشخص شد ۵ نفر سرنشین این خودرو ۳ کیلو تریاک در معده خود جاسازی کرده اند. * فروش قبر با مرده: دادستان شهرستان نظرآباد گفت: از مدتی قبل شکایتهایی به پلیس و دادسرای این شهرستان رسید مبنی بر اینکه افرادی با مدرک و سند اقدام به پیشفروش میلیونی برخی قبور آرامستان به یک یا چند نفر کرده اند. این در حالی است که برخی افراد هنگام دفن میت خود متوجه شدند در قبر فروخته شده جسد مرده دیگری دفن بوده است. بدین ترتیب پرونده ای در این خصوص در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد تشکیل شده و تا کنون سه متهم تحت تعقیب قرار گرفته اند. تحقیقات در مورد این موضوع ادامه دارد.

............اطلاعرسانی

* به اطلاع میرساند: مؤسسه نابینایان توانگران شیراز، جشنواره آوا و نما را در دو بخش صوت و عکس با مجوز از اداره ارشاد با محوریت اشتغال نابینایان، آموزش نابینایان، تعامل افراد بینا و نابینا، گردشگری نابینایان برگزار میکند. مهلت دریافت آثار 30 آذر. وبسایت رسمی جشنواره Mntk.ir

* کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار میکند: نشست ادبی مولانا، افکار و زمانه او. از علاقمندان جهت شرکت در این برنامه دعوت به عمل میآید. تاریخ: چهارشنبه ۲۷ آذر، ساعت ۱۶ تا ۱۸. نشانی: خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، در ۴ پارک شهر، کتابخانه مرکزی پارک شهر. تلفن: ۰۲۱۵۵۱۶۳۶۸۶

* گلواژه: وقتی انسان ببری را بکشد، نامش را تمرین مردانگی میگذارند؛ ولی وقتی ببری انسان را بدرد، نام این کار را توحش و آدمخواری مینهند، تفاوت جنایت و عدالت هم در قاموس بشر از این بیشتر نیست. جرج برناردشاو

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *