شناسه خبر: 19632 منتشر شده در مورخ: 1398/9/27 ساعت: 09:51 گروه: اجتماعی  
با فنآوری های داخلی، کیفیت آموزش دانش آموزان نابینا را بالا می بریم
سید جواد حسینی در گفت و گوی اختصاصی با ایران سپید مطرح کرد

با فنآوری های داخلی، کیفیت آموزش دانش آموزان نابینا را بالا می بریم

در حاشیه ی نخستین جشنواره بریل فارسی «بریلفا» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی ایران برگزار شد، سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با ایران سپید گفت و گو کرد.

به گزارش ایران سپید حسینی در این گفت و گوی کوتاه پیرامون برنامه های سازمان متبوع خود ویژه ی نابینایان و نگرش این سازمان در حوزه ی بریل اظهار داشت: بحث بریل به اندازه ای مهم است که چهارم ژانویه، برابر با ۱۴ دی را به عنوان روز جهانی بریل اعلام کرده اند. ما برای دانشآموزان با نیاز های ویژه که نابینایان از نظر فراوانی گروه ششم ما محسوب می شوند، بحث های تطابق سازی و مناسب سازی محیطی، محتوایی، انسانی، آموزشی و وسایل آموزشی را مد نظر داریم. در همین راستا از روز دوازده آذر امسال نهضت بریل آموزی، زبان اشاره، چاپ کتاب های درشت نما و کتب صوتی را کلید زدیم.

حسینی در زمینه توجه به معلمان و پیش بینی برنامه های توسعه محور در حوزه ی آموزش اظهار داشت: تألیف و تدوین بیش از ۱۰ عنوان راهنمای معلم تخصصی مثل راهنمای آموزش جهتیابی و حرکت، آشنایی با مناسب سازی فضای آموزشی دانش آموزان، آشنایی با نحوه ی تعمیر و نگهداری تجهیزات نوشتاری، آشنایی با مراحل تقویت و تربیت بینایی و آشنایی با روانخوانی خط بریل، از جمله برنامه هاییست که ویژه ی معلمان مدارس خاص و پذیرا در نظر گرفته ایم. تولید و تدوین بسته ی آموزشی همراه معلم شامل ۱۰ عنوان راهنمای آموزشی، تدوین و تولید بسته ی معرفی وسایل آموزشی و کمک آموزشی و توانبخشی تولید و تدوین اپلیکیشن های آموزشی ویژه ی معلمان مدارس خاص و پذیرا، از دیگر فعالیت هاییست که انجام داده ایم و این تولیدات در سراسر کشور توزیع شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش در ادامه در توضیح بیشتر پیرامون نهضت بریل آموزی ویژه ی معلمان اظهار داشت: در راستای نهضت آموزش خط بریل، میزان آشنایی معلمان گروه معلولان با آسیب بینایی را شناسایی کردیم و در سراسر کشور برای این معلمان تعیین سطح کردیم و کارگاههایی را به منظور آموزش این معلمان پیش بینی کردیم.

حسینی در ادامه به پرسش ما پیرامون استفاده از تجهیزات نوین ویژه ی نابینایان و خرید این تجهیزات برای دانش آموزان مدارس استثنایی چنین پاسخ داد: ما دو طرح مهم فراگیر سازی و مناسب سازی را دنبال می کنیم. مناسب سازی می تواند شامل مناسب سازی محیط آموزش، معلمان، اولیا و تجهیزات آموزشی ویژه ی نابینایان باشد. خوشبختانه ما فنآوری های نوین را در کشور داریم و می توانیم در تعامل با شرکت های دانش بنیان به نتایج مثبتی برسیم و از راه تأمین بودجه دولتی و کمک گرفتن از خیران، امکان تهیه تجهیزات تولید شده در داخل کشور را فراهم کنیم تا کیفیت آموزش دانش آموزان نابینا را بالا ببریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *