شناسه خبر: 19574 منتشر شده در مورخ: 1398/9/20 ساعت: 10:19 گروه: اجتماعی  
برای مواجهه با واقعیت معلولیت باید ائتلافی شکل گیرد

برای مواجهه با واقعیت معلولیت باید ائتلافی شکل گیرد

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت رفاه گفت: معتقدم برای مواجهه با واقعیت معلولیت باید ائتلافی اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی شکل بگیرد.

به گزارش ایران سپید ابراهیم صادقی فر معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کار  و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی معلولان که به همت موسسه خیریه بچه های آسمان برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات متولیان توانبخشی و حمایت از معلولان به ویژه معلولان ذهنی تحت پوشش خیریه بچه های آسمان این اقدام را ستود.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت رفاه  گفت: معتقدم برای مواجهه با واقعیت معلولیت باید ائتلافی اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی شکل بگیرد. جامعه باید اهمیت موضوع را دریابد و بداند که دولت‌ها اغلب توانایی ندارند از پس مشکلات موجود برای ۱۰ تا ۱۲ درصد از جامعه خود که بیشترین کمک را نیاز دارند برآیند. لذا باید جامعه مدنی به خوبی برای کاستن از علل بروز معلولیت‌ها و مقابله با پیامدهای آن بسیج شود.

 داریوش شکیبی مدیرعامل موسسه خیریه بچه های آسمان ضمن تشکر از حضور مسئولین و نیکوکاران در همایش "یک روز برای همه" گفت: موسسه قصد دارد در راستای اهداف انسان دوستانه و توانبخشی معلولان تحت پوشش خود بزرگ ترین مرکز توانبخشی و حمایتی را با مشارکت و همدلی نیکوکاران و مسئولین ایجاد کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، موسسه خیریه بچه های آسمان در حال حاضر عهده دار بیش از ۴۵۰ توانخواه است که در مراکز نگهداری و توانبخشی فشم، کرج و خیابان ولیعصر هستند. مرکز نگهداری کرج و خیابان ولیعصر استیجاری است بار مالی سنگینی را بر دوش موسسه قرار داده است.

مدیرعامل موسسه خیریه بچه های آسمان گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ما از کلیه مسئولین و نیکوکاران انتظار حمایت و کمک داریم.

داریوش شکیبی در ادامه در خصوص اقدامات توانبخشی و حمایتی موسسه گفت: کادر متخصص بچه های آسمان تاثیر بسزایی را در راستای توانبخشی و توانمند سازی معلولان تحت پوشش را دارد. و از عموم مردم برای بازدید از مراکز دعوت کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *