شناسه خبر: 19572 منتشر شده در مورخ: 1398/9/20 ساعت: 10:12 گروه: اجتماعی  
ارائه خدمات هنردرمانی در ۴۵ مرکز بهزیستی لرستان

ارائه خدمات هنردرمانی در ۴۵ مرکز بهزیستی لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۴۵ مرکز تحت نظارت این نهاد، خدمات هنر درمانی را به مددجویان ارائه می کنند.

به گزارش ایران سپید فاطمه زهرا توکلی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان افزود:‌ در این مراکز به یکهزار و ۷۰۰ نفر خدمات نگهداری و آموزشی ارائه می شود که اداره ارشاد می تواند در خصوص معلولان، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته به بهزیستی کمک کند.

وی توانمندسازی جامعه هدف را  دغدغه مهم بهزیستی برشمرد و اظهار داشت:‌ چنانچه معلولی به عنوان ورزشکار و یا هنرمند موفق و در جامعه مطرح می‌شود، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و انگیزه، موقعیت های بهتری در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی چاپ کتاب معلولان تصریح کرد:‌ پیشنهاد می شود به منظور نمایش هنر معلولان فعال در موسیقی، جشنواره ای با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود هرچند که  تلاش می کنیم مرزبندی‌ها را از بین برده و در گروه‌های موسیقی استان از ظرفیت هنرمندان معلول استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: توانمند سازی معلولان هدف اصلی سازمان بهزیستی است و ما این آمادگی را داریم که با خدمات و فعالیت های فرهنگی و هنری، اداره کل بهزیستی استان را در این روند یاری دهیم.

احمدحسین فتایی تصریح کرد: جامعه هدف ما به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی ختم می شود و بخشی از فعالیت‌ها از جمله شورای فرهنگ عمومی، تمام اقشار جامعه را شامل می شود اما خدمت‌رسانی فرهنگی و هنری به معلولان یک افتخار بزرگ است.

وی افزود: باید تفاهم نامه ای میان ۲ دستگاه برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت اساتید رشته‌های مختلف هنری جهت حضور در مراکز توانبخشی بهزیستی و ارائه آموزش‌های تخصصی به معلولان منعقد و بر اساس آن عمل شود.

بیش از ۵۰ هزار معلول در سامانه  بهزیستی لرستان ثبت شده اند که حدود نیمی از این افراد دارای ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی هستند.

بیماری مادرزاد و نقص ژنتیکی نخستین عامل معلولیت در لرستان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *