شناسه خبر: 19570 منتشر شده در مورخ: 1398/9/20 ساعت: 10:10 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی تردد معلولان شرط صدور مجوز ساخت در فردیس

مناسب سازی تردد معلولان شرط صدور مجوز ساخت در فردیس

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت : شهرداری های این شهرستان بدون لحاظ کردن مناسب سازی تردد معلولان برای ساختمان ها مجوز احداث صادر نکنند.

به گزارش ایران سپید  علی صیاد در کارگاه آموزشی مناسب سازی معابر و مبلمان شهری ویژه دستگاهای اجرایی در سالن ایثار شهرداری منطقه یک فردیس برگزارشد، افزود:  مناسب سازی ساختمان ها برای عبور و مرور معلولان ، ایجاد رمپ در کنار پله و بالابر  برای افراد کم توان، معلولان و سالمندان ضروری

است.

وی اظهار داشت: پیگیری وضعیت مبلمان شهری و مناسب سازی برای معلولان و جانبازان یکی از سیاست‌های اداره بهزیستی بوده که همه ادارات و نهادها به خصوص شهرداری باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

 افزایش جمعیت سالمندان ایران در سال‌های آینده توجه بیشتر مسوولان امر در راستای بهسازی معابر و  اجرای فضای مناسب مبلمان شهری را طلب می‌کند. 

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: باید شهرداری‌ها نگاه ویژه‌ای به طراحی معابر و خدمات شهری مورد نیاز معلولان جامعه داشته باشند چرا که نبود امکانات تردد متناسب باعث می‌شود معلولان نتوانند از خدمات شهری بهره‌مند شوند.

صیاد افزود: معلولان جامعه در مواقع مراجعه به بانک‌ها، ادارات و حتی خودپرداز بانک باید از کسی کمک بگیرند تا بتوانند به داخل اداره و بانک بروند و کارهای خود را انجام دهند.

مغایرت ۸۰ درصدی پایان کار با نقشه ساختمان ها در البرز 

مسوول دبیرخانه مناسب سازی اداره بهزیستی استان البرز نیز گفت: اکنون پایان کار و نقشه ساختمانی در استان البرز ۸۰ درصد با هم مغایرت دارند که  علت آن را باید از شهرداری ها جویا شد.

رضا ارجمندنیا افزود: تنها ۲۵ درصد معابر شهری کرج مرکز استان  مناسب سازی شده که با استانداردها  فاصله دارد. کار این دبیرخانه نظارت بر معابری شهری و ساختمان عمومی احداث می کند نظارت می شود.

وی اظهار داشت: وقتی شهرداری مجوز پروانه ساختمانی صادر می کند پیمانکار و مالک ساختمان موظف به رعایت استانداردها و نقشه های یکسان هستند.

ارجمند نیا  با اشاره به آمار برنامه بودجه و نفوس مسکن سال ۹۵ استان البرز، گفت: طبق آمار  ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر جانباز،بیش از ۴۰ هزارمعلول،۲۴۲ هزار سالمند و ۱۵ هزار جانباز مهمان در استان البرز زندگی می کنند همچنین بیماران قلبی و عروقی نیازمند مناسب سازی معابر شهری است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *