شناسه خبر: 19490 منتشر شده در مورخ: 1398/9/13 ساعت: 10:24 گروه: اجتماعی  
۵۰ هزار معلول در خوزستان مستمری دریافت می‌کنند

۵۰ هزار معلول در خوزستان مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۷۵ هزار معلول در بهزیستی خوزستان ثبت نام کرده‌اند که حدود ۵۰ هزار نفر از آنها مستمری یا به عبارتی حق نگهداری در منزل دریافت می‌کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا غلامرضا صدیق راد در جشن روز جهانی معلولان در سرسرای امیران نو اهواز با حضور جمعی از مسوولان استانی و بیش از۶۰۰ نفر از معلولان و خانواده های آنها بیان کرد: هدف سازمان ملل از نام گذاری ۱۲ آذر (سوم دسامبر) به عنوان روز جهانی معلولان  در سال ۱۹۹۲ آن بود تا حقوق مادی و معنوی معلولان توسط سازمان های مردم نهاد، نهادهای دولتی و معلولان پیگیری شده و راهکارهای مناسب در رفع موانع و آسیب هایی که در مسیر تردد معلولان وجود دارد فراهم شود.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» افزود: به صورت میانگین ۱۵ درصد جمعیت هر کشوری را معلولان تشکیل می دهند که این درصد سهم بزرگی از ظرفیت های جامعه را شامل می شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری از معلولیت ها و مسئولیت های اجتماعی اقدامات موثری را در دستور کار داشته و برنامه های حمایتی نیز همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اکنون در ۳۲ مرکز شبانه روزی توانبخشی زیر نظر بهزیستی خوزستان بالغ بر۲هزار معلول نگهداری می شوند، همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و یک هزار دانشجوی معلول نیز از کمک هزینه تحصیلی استفاده می کنند.

صدیق راد با اشاره به افزایش مستمری معلولان ضایعه نخاعی بیان کرد: مستمری یا حق پرستاری این معلولان پنج میلیون و ۵۴۰ میلیون ریال در ماه افزایش یافته است.

وی با ابراز امیدواری درباره تلاش صورت گرفته در بحث مناسب سازی محیط تردد معلولان گفت: کمیته های مناسب سازی به صورت مستمر در حال برگزاری بوده و هفدهمین جلسه نیز با حضور مدیران کل دستگاه های دولتی در استانداری خوزستان برگزار شد و تمام دستگاه ها مکلف شدند این موضوع را رعایت و در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین در نشست با کارکنان معلول اداره کل بهزیستی بیان کرد:روح انسان هر چه قوی تر باشد، جسم هم تقویت خواهد شد و بسیاری از معلولان با روحیه قوی ،معلولیت را محدودیت ندانسته و بر مشکلات و محدویت های جسمی خود به خوبی غلبه کرده و در عرصه های مختلف علمی ،فرهنگی ،هنری و ورزشی خوش درخشیده اند.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان افزود:توانمند سازی معلولان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر نیز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

صدیق راد گفت:بخشی از این اقدامات شامل تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۶ ، افزایش تعداد مستمری بگیران معلول از ۱۷ هزار و ۳۰۰  نفر به ۵۰ هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۹۷ ، و افزایش حق پرستاری از معلولان از میانگین ۲ میلیون ریال به مبلغ پنج میلیون و ۵۴۰ هزار ریال است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *