شناسه خبر: 19444 منتشر شده در مورخ: 1398/9/11 ساعت: 10:11 گروه: اجتماعی  
شهریه ها چشم به راه پرداخت

شهریه ها چشم به راه پرداخت

دبیر ستاد امور دانشجویان بهزیستی با اشاره به اینکه اول باید اعتبارات تخصیص یابد تا شهریه های دانشجویان پرداخت شود گفت: اگر فردی باید در زمان مشخص مدرک تحصیلی اش را دریافت کند با نامه نگاری شرایط را برایش تسهیل خواهیم کرد.

به گزارش ایران سپید مشکلات شهریه جزء لاینفک امور دانشجویان دارای معلولیت است و به فراخور در هر مقطع تحصیلی  سنگی میشود تا راهشان را سد کند. روزی نیست که دانشجویان دانشگاه آزاد با دفتر روزنامه تماس نگیرند و از مشکلاتشان گله و شکایت نکند. آقای بلوردی دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد تهران مرکز طی تماسی با روزنامه از عدم پرداخت شهریه اش گله کرد و گفت: «دی ماه امسال نوبت دفاع از پایان نامه ام است که به علت عدم پرداخت کامل شهریه، مسئولان دانشگاه اجازه دفاع به من نمیدهد و میگویند: «باید اول شهریه را تسویه کنید» حال تکلیف دفاع از پایان نامه ام چه میشود؟ چقدر باید منتظر بماند تا بهزیستی شهریه هایمان را پرداخت کند؟»

برای یافتن جوابی برای سوالهای دانشجویان معلول با علی همتی، دبیر ستاد امور دانشجویان سازمان بهزیستی کل کشور به گفتگو پرداختیم. وی با بیان آنکه هنوز شهریه برخی از دانشجویان در دانشگاه ها واریز نشده است گفت: «تا اعتبارات دولتی به دست ما نرسد نمیتوانیم برای پرداخت شهریه اقدام کنیم. مددجویانی که به دلایل خاص نیاز فوری به دفاع از پایان نامه دارند میتوانند به بهزیستی استان تهران یا دفتر امور فرهنگی بهزیستی کل کشور مراجعه کرده و دلایل و شرایطتشان را توضیح دهند.»

وی ادامه داد: «اگر تأخیر در پایان نامه واقعاً اختلالی در روند کاری یا زندگی فرد ایجاد کند با نامه نگاری شرایط را برایشان تسهیل خواهیم کرد. به عنوان مثال اگر دانشجویی آزمون دکتری قبول شده است و به علت عدم دفاع از پایان نامه ارشد نمیتواند وارد مقطع دکتری شود، نامه نگاری میکنیم تا از محلهای دیگر تأمین اعتبار شود و دانشجو بتواند به موقع مقطع تحصیلی را به پایان برساند.» همتی در پایان افزود: «اگر دانشجویی ضرورتی در به موقع دفاع کردن از پایان نامه ارشد ندارد کمی صبر کرده تا با تخصیص اعتبار شهریه های دانشجویان از سوی بهزیستی پرداخت شود.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *